AnonymBruker Skrevet 22. april #1 Skrevet 22. april Jeg er gift med en mann som ikke tåler kritikk. Jeg kan ikke ta opp ting på selv de peneste måter uten at det ender i grining og at han "er verdens verste person," ifølge han selv. I går sa jeg at jeg skulle ønske han deltok litt mer i mine interesser (gå en tur i skogen for eksempel, og ikke virke totalt uinteressert,) men da begynte han med unnskyldninger om at han synes ikke det var spennende i mer enn en halvtime og ikke skjønte hvordan det gjorde meg glad. Greit nok det, men derfra eskalerte det. Jeg spurte hva som gjorde han glad, noe han ikke hadde svar på, og plutselig skulle jeg finne meg en annen mann fordi han ikke var bra nok for meg, han ble borte og dunka hodet i veggen så det rista i hele huset, kom tilbake og ville splitte lag... Hylte og grein. Begynte å krangle på meldinger og sa at det var bedre om han bare døde så jeg kunne bo igjen i huset her alene. Så begynte han å anklage meg for at jeg ikke deltar i hans interesser (som er gaming, hva får jeg gjort? Sitte i fanget hans mens hans skriker til folk i USA?) Han la seg på et annet rom i natt og i dag tidlig gadd han ikke å gå ut med hunden, noe han gjør hver morgen, så hun stod bare og ventet og vi hørte at han dro på jobb. Sånn her er det hver eneste gang jeg tar opp noe med han. Det starter som en bagatell og plutselig eskalerer det til at han skal dø, skade seg selv, er et forferdelig menneske og aldri gjør noe bra nok. Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre. Noen med råd? Jeg har ikke tenkt å skille meg, men noe må jo skje, for dette her er utrolig teit. Anonymkode: 12637...3ce 1 10
AnonymBruker Skrevet 22. april #2 Skrevet 22. april Kjære vene. Hvordan er det med mentaliseringsevnen hans, sier jeg bare. Har han er personlighetsforstyrrelse? Slik umoden oppførselen hadde jeg ikke orket. Bare gjort det slutt. Anonymkode: 49121...f7a 15
Vibelator Skrevet 22. april #3 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg er gift med en mann som ikke tåler kritikk. Jeg kan ikke ta opp ting på selv de peneste måter uten at det ender i grining og at han "er verdens verste person," ifølge han selv. I går sa jeg at jeg skulle ønske han deltok litt mer i mine interesser (gå en tur i skogen for eksempel, og ikke virke totalt uinteressert,) men da begynte han med unnskyldninger om at han synes ikke det var spennende i mer enn en halvtime og ikke skjønte hvordan det gjorde meg glad. Greit nok det, men derfra eskalerte det. Jeg spurte hva som gjorde han glad, noe han ikke hadde svar på, og plutselig skulle jeg finne meg en annen mann fordi han ikke var bra nok for meg, han ble borte og dunka hodet i veggen så det rista i hele huset, kom tilbake og ville splitte lag... Hylte og grein. Begynte å krangle på meldinger og sa at det var bedre om han bare døde så jeg kunne bo igjen i huset her alene. Så begynte han å anklage meg for at jeg ikke deltar i hans interesser (som er gaming, hva får jeg gjort? Sitte i fanget hans mens hans skriker til folk i USA?) Han la seg på et annet rom i natt og i dag tidlig gadd han ikke å gå ut med hunden, noe han gjør hver morgen, så hun stod bare og ventet og vi hørte at han dro på jobb. Sånn her er det hver eneste gang jeg tar opp noe med han. Det starter som en bagatell og plutselig eskalerer det til at han skal dø, skade seg selv, er et forferdelig menneske og aldri gjør noe bra nok. Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre. Noen med råd? Jeg har ikke tenkt å skille meg, men noe må jo skje, for dette her er utrolig teit. Anonymkode: 12637...3ce Rart det der.Damer og menn med masse "feil" di finner seg partner for så og klage. 3
Soft mann Skrevet 22. april #4 Skrevet 22. april (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kjære vene. Hvordan er det med mentaliseringsevnen hans, sier jeg bare. Har han er personlighetsforstyrrelse? Slik umoden oppførselen hadde jeg ikke orket. Bare gjort det slutt. Anonymkode: 49121...f7a Det er noen menn som er mer normale en mannen din. Så må du finne deg en som ikke lever og åder for gaming😅 Endret 22. april av Soft mann 2
AnonymBruker Skrevet 22. april #6 Skrevet 22. april Oida. Han har vansker med følelsesregulering, og kommer veldig fort ut av toleransevinduet for følelser. Dette er det god hjelp å få for hos psykolog, enten for ham alene eller dere to sammen hvis han ikke vil alene. Han vet nok inne i seg at han overreagerer, og får nok litt sjokk selv, vil jeg tro, av egne sterke følelser. Det som blir uheldig på sikt er at du som partner ikke kan si fra om ting og være ærlig, så det blir en distanse som kanskje bryter ned forholdet på sikt. Det er overhodet ikke vanlig å reagere slik som du beskriver (etter fylte fem år).. Det kan være at han i oppveksten har vært mye alene, eller ikke fått hjelp med følelsesregulering av foreldre på adekvat vis. Uansett, hvis dere har det bra ellers ville jeg forsøkt å få ham til å åpne seg om de sterke følelsene han får, og snakke om hvordan han ser på dette når ting har roet seg litt. Anonymkode: 10eae...0c0 7 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #7 Skrevet 22. april en ting er i allefall helt klart, han har større issues i seg selv enn han har med det du tar opp! Spørsmålet er om du kan leve med en som han resten av livet eller ikke for man kan ikke forandre mennesker. Anonymkode: 118fe...acf 9
AnonymBruker Skrevet 22. april #8 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg er gift med en mann som ikke tåler kritikk. Jeg kan ikke ta opp ting på selv de peneste måter uten at det ender i grining og at han "er verdens verste person," ifølge han selv. I går sa jeg at jeg skulle ønske han deltok litt mer i mine interesser (gå en tur i skogen for eksempel, og ikke virke totalt uinteressert,) men da begynte han med unnskyldninger om at han synes ikke det var spennende i mer enn en halvtime og ikke skjønte hvordan det gjorde meg glad. Greit nok det, men derfra eskalerte det Det er på en måte ikke en unnskyldning, det er vel et svar på hvorfor han synes det er kjedelig. Han har kansje aldri vært glad i tur? Eller er dette en ny greie som har endret seg? Du har også en unnskyldning som er på samme nivå som hans, mtp gaming. Du vil Kansje ikke game med han, eller? Men forstår at det er slitsomt. Men det kan være han føler du mener at hans svar er bare unnskyldninger, når du selv også bare kommer med unnskyldninger på samme måte. Du er ikke intressert i hans opplegg og hans ditt. Men bare du selv har da "gode nok" unnskyldninger. Det oppleves nok vanskelig og frustrerende. Anonymkode: 5fa73...160 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #9 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er på en måte ikke en unnskyldning, det er vel et svar på hvorfor han synes det er kjedelig. Han har kansje aldri vært glad i tur? Eller er dette en ny greie som har endret seg? Du har også en unnskyldning som er på samme nivå som hans, mtp gaming. Du vil Kansje ikke game med han, eller? Men forstår at det er slitsomt. Men det kan være han føler du mener at hans svar er bare unnskyldninger, når du selv også bare kommer med unnskyldninger på samme måte. Du er ikke intressert i hans opplegg og hans ditt. Men bare du selv har da "gode nok" unnskyldninger. Det oppleves nok vanskelig og frustrerende. Anonymkode: 5fa73...160 Det var det du hang deg opp i med ts’ innlegg 🙄 Reaksjonen hans er jo helt hinsides for en voksen mann, dette trenger han profesjonell hjelp til å ordne opp i, ts. Anonymkode: b7f08...4fc 8 1 5
AnonymBruker Skrevet 22. april #10 Skrevet 22. april Det høres ut som han stoppa å utvikle seg ved 3-årsalderen.... Anonymkode: 9291b...776 13
AnonymBruker Skrevet 22. april #11 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre. Noen med råd? Jeg har ikke tenkt å skille meg, men noe må jo skje, for dette her er utrolig teit. Hvorfor tenker du ikke på å skille deg? Om det skal skje en endring, må nok den komme hos deg. Denne såkalte mannen, i alder hvert fall, tviler jeg på at har evnen til å endre seg.... Anonymkode: 9291b...776 5 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #12 Skrevet 22. april Abra skrev (17 minutter siden): Høres litt ut som du dealer med en narsissist. Meh, det trur jeg ikke. De er kaldere. Han her "løper varm". Er nok bare en skikkelig dramaqueen. Anonymkode: 0e341...056 7
Tipaa Skrevet 22. april #13 Skrevet 22. april Har dere barn? Hvis ikke, så hadde jeg gått på dagen. Makan til oppførsel. Høres ut som han fortsatt er i trassalderen 5
Snublefot62 Skrevet 22. april #14 Skrevet 22. april Hva er grunnen til at du ikke innser at du må avslutte dette forholdet? 9
AnonymBruker Skrevet 22. april #15 Skrevet 22. april Men hva er endret seg? Du har jo likt han nok til å gifte deg med han og tenkt at han har alle de egenskapene du setter pris på i et voksent menneske. Er det der noe han plutselig har begynt med? Anonymkode: 23964...376 3
AnonymBruker Skrevet 22. april #17 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Oida. Han har vansker med følelsesregulering, og kommer veldig fort ut av toleransevinduet for følelser. Dette er det god hjelp å få for hos psykolog, enten for ham alene eller dere to sammen hvis han ikke vil alene. Han vet nok inne i seg at han overreagerer, og får nok litt sjokk selv, vil jeg tro, av egne sterke følelser. Det som blir uheldig på sikt er at du som partner ikke kan si fra om ting og være ærlig, så det blir en distanse som kanskje bryter ned forholdet på sikt. Det er overhodet ikke vanlig å reagere slik som du beskriver (etter fylte fem år).. Det kan være at han i oppveksten har vært mye alene, eller ikke fått hjelp med følelsesregulering av foreldre på adekvat vis. Uansett, hvis dere har det bra ellers ville jeg forsøkt å få ham til å åpne seg om de sterke følelsene han får, og snakke om hvordan han ser på dette når ting har roet seg litt. Anonymkode: 10eae...0c0 Dette er akkurat det jeg skulle til å skrive. Det er ikke noe som går over av seg selv, men noe han må jobbe med. Vil han ikke det må du, ts, spørre deg selv om du orker å leve med dette resten av livet? Anbefaler iallfall ikke å få barn med denne mannen dersom dere ikke har det enda. Er det NOE som trigger følelsesmessige reaksjoner og ubehandlede traumer så er det egne barn. Anonymkode: 05bbe...910 6 1
HMK Skrevet 22. april #18 Skrevet 22. april Han der har da absolutt en borderline/ emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse, eller? Det kommer ikke til å bli bedre. Sånn vil han alltid være. 5 2
AnonymBruker Skrevet 22. april #19 Skrevet 22. april Virker som han gjennomfører en selvoppfyllende profeti. En mann som gråter og har så liten selvtillit pluss er uinteressert i dine ting. Skutt gullfuglen der ja. Anonymkode: 9c254...e88
AnonymBruker Skrevet 22. april #20 Skrevet 22. april Les deg opp på covert narsissist du. Om du vil skille deg eller ikke er det nyttig å forstå hva du har å forholde deg til. Anonymkode: a0f11...608
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå