AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:47 #1 Del Skrevet tirsdag kl 08:47 Jeg er 33 og har en datter på straks 3 år. Jeg har PCOS og den har forverret seg etter at jeg fikk barn. Siden i sommer har vi funnet ut en del ting. Jeg måtte stabilisere syklus og finne ut om jeg hadde eggløsning og når. Jeg hadde også for kort luteal fase. Har både fått letrozol og cystogest eller hva det heter for det. Ble gravid i jula, men mistet i uke 8.. Pga konstant sykdom fra jul til mars, mest på meg og deretter mannen.. så har vi ikke prøvd aktivt, men hadde visst eggløsning den ene gangen. Fant ut at vi har gravide, men har nå igjen hatt SA i uke 6. Jeg har en fantastisk gynokolog, men jeg mister litt motet. Jeg har hatt stabil syklus på 28-30 dager lenge med letrozol ( dobbel dose). Jeg har gjort slik gyn fortalte og jeg har jo tydeligvis eggløsning. Hvordan komme seg videre i denne troen ? Det var så " lett" å få frøkna vår uten prøving. Det er så sårt at mange andre rundt oss blir gravide eller er gravide nå, spesielt de som er rundt barnet vårt på avd i barnehagen. Føles ut som det er sent å bli gravid og få et godt søskenforhold når de er 4 år mellom om det klaffer i år. Anonymkode: dcd7d...7df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:54 #2 Del Skrevet tirsdag kl 08:54 Tok du koronavaksinen? Det kan ha vært noe i den som kan gjøre vanskeligere bli gravid. Anonymkode: dd138...145 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:55 #3 Del Skrevet tirsdag kl 08:55 Men barn velger sine foreldre. Barn kommer når detk kommer. Det kan hende det enda ikke er riktig tid for et barn å bli født for dere, men at det er heller noen år senere, når den første barnet deres er rundt 5 år. Klarsynte kan hjelpe å se på dette, om skal komme flere barn eller ikke. Anonymkode: dd138...145 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:58 #4 Del Skrevet tirsdag kl 08:58 Når man selv ønsker det så ser man alle andre som klarer å bli gravide. Man ser ikke dem som sliter med det. Jeg håper dette vil muntre deg opp å vite: Jeg har barn med 5 år imellom, de har det kjempegøy sammen, så du er absolutt ikke for sent ute. En venninne av meg har mistet mange ganger flere enn deg. De klarte likevel å få barn nr to til slutt. Ikke gi opp håpet! Du har mange år foran deg, og mange muligheter. Ikke glem å gå ut og nyte solen! Anonymkode: c2e47...402 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:03 #5 Del Skrevet tirsdag kl 09:03 Hvorfor er du så opptatt av å få barn hvis kroppen din er syk og har nok utfordringer? Hvis menn hadde våre kropper så hadde de ikke utsatt seg selv for slike vansker, spesielt dersom det går utover dem Anonymkode: 1df71...c73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:03 #6 Del Skrevet tirsdag kl 09:03 Ikke bekymre deg over aldersforskjell😊 Jeg har best forhold til søsknene mine med størst aldersforskjell, og et greit, men ikke nært forhold til søskenet med to års aldersforskjell. Du er ung, du kan bli gravid, jeg har tro på at det kommer søsken😊 Anonymkode: d852d...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:09 #7 Del Skrevet tirsdag kl 09:09 Her så ble første til på første forsøk. Men da vi skulle ha andre, så mistet jeg 7 ganger før vi klarte det. Vi ble utredet, og de fant ikke noe feil med oss. Men etter jeg mistet den syvende gangen, så tok vi pause i prøvingen. Og jeg prøvde å få fokus på noe annet. Og det ble mye trening, og sunt kosthold. Jeg gikk ned 10 kg. Og etter 9 mnd, så ble vi gravide, vi brukte sikre perioder. Og den gangen gikk det bra. Det er 6 år mellom barna, og de har alltid hatt et veldig godt forhold, de er nå voksne, og har fortsatt et veldig godt forhold. Anonymkode: 6e4ba...3a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:30 #8 Del Skrevet tirsdag kl 09:30 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Tok du koronavaksinen? Det kan ha vært noe i den som kan gjøre vanskeligere bli gravid. Anonymkode: dd138...145 Ja, jeg ble faktisk gravid rett etter 2 dosen med vaksine sommeren 2021. Har ikke tatt noe etter det. Anonymkode: dcd7d...7df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:31 #9 Del Skrevet tirsdag kl 09:31 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Når man selv ønsker det så ser man alle andre som klarer å bli gravide. Man ser ikke dem som sliter med det. Jeg håper dette vil muntre deg opp å vite: Jeg har barn med 5 år imellom, de har det kjempegøy sammen, så du er absolutt ikke for sent ute. En venninne av meg har mistet mange ganger flere enn deg. De klarte likevel å få barn nr to til slutt. Ikke gi opp håpet! Du har mange år foran deg, og mange muligheter. Ikke glem å gå ut og nyte solen! Anonymkode: c2e47...402 Tusen takk for gode ord og oppmuntring. Jeg vet jeg har det, men ja.. man ser alle andre når man prøver 🙈 Anonymkode: dcd7d...7df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:32 #10 Del Skrevet tirsdag kl 09:32 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Her så ble første til på første forsøk. Men da vi skulle ha andre, så mistet jeg 7 ganger før vi klarte det. Vi ble utredet, og de fant ikke noe feil med oss. Men etter jeg mistet den syvende gangen, så tok vi pause i prøvingen. Og jeg prøvde å få fokus på noe annet. Og det ble mye trening, og sunt kosthold. Jeg gikk ned 10 kg. Og etter 9 mnd, så ble vi gravide, vi brukte sikre perioder. Og den gangen gikk det bra. Det er 6 år mellom barna, og de har alltid hatt et veldig godt forhold, de er nå voksne, og har fortsatt et veldig godt forhold. Anonymkode: 6e4ba...3a8 Takk👍 Ja tror jeg skal bare nyte og kose meg fremover. Fokusere på sunn mat og aktiv livsstil. ( Og ha sex) 😂 Anonymkode: dcd7d...7df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:16 #11 Del Skrevet tirsdag kl 10:16 Å få barn fordi eldstemann skal få søsken, er feil grunn for å få barn. Få barn fordi dere ønsker selv. Sikker på at jenta deres ønsker seg søsken. Kos deg med det du har, istede for å jage det du ikke har. Anonymkode: c58a6...09a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:42 #12 Del Skrevet tirsdag kl 11:42 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tok du koronavaksinen? Det kan ha vært noe i den som kan gjøre vanskeligere bli gravid. Anonymkode: dd138...145 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men barn velger sine foreldre. Barn kommer når detk kommer. Det kan hende det enda ikke er riktig tid for et barn å bli født for dere, men at det er heller noen år senere, når den første barnet deres er rundt 5 år. Klarsynte kan hjelpe å se på dette, om skal komme flere barn eller ikke. Anonymkode: dd138...145 Dette er jo bare tull, begge deler. Husk at du bare ser dem som blir gravide, ikke dem som ikke blir... Det er sikkert mange i samme situasjon som deg. Du skriver jo også at dere ikke har prøvd så mye aktivt, og det er jo første bud. Så det er bare å fortsette, ikke alltid det går like raskt. Søskenforhold kan bli gode med både kort og langt mellomrom. Det er 17 år mellom eldste og yngste hos meg Anonymkode: f4f90...4de 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet tirsdag kl 12:54 #13 Del Skrevet tirsdag kl 12:54 Jeg vet så godt hvordan du har det ❤️ Vi har en sønn som snart blir 6. Satt på første ivf-førsøk etter en exu. Nå har vi prøvd på nummer to i 3 år og prøver å komme oss på beina igjen etter enda et tap. Veien har vært evig lang og jeg mistet nesten livet på grunn av høyt blodtap, etter exu nummer 2 i fjor. Nå kommer vi oss etter MA i uke 8. Venter på at mens skal komme tilbake så vi kan tenke på neste og siste forsøk. Det er sykt overveldende å tenke på at det kanskje aldri blir søsken. Prøver å ikke tenke på det før det eventuelt er en realitet. Det ER sårt og vondt. Mannen sier vi må huske på å være takknemlig for det vi har. Og det er jeg, virkelig, uten tvil! Men det må være lov å sørge over det som aldri ble noe av heller. Vi har mistet 3 ganger og brukte 90000 på siste forsøk. Vi har ikke lyst til å ta opp lån for flere forsøk, så det er stopp etter ett forsøk til. Det skremmer livet av meg å tenke på det. Det er så sårt, og så grusomt vondt. Vi var ute og syklet i går... Så sier ungen "Det føles som om jeg er storebror mamma!" Hjertet mitt knuste i en million biter... Han skulle jo vært storebror nå... til en liten bror eller søster og til en til som skulle fremdeles vært i en voksende mage. Faen heller... Det må være lov å være evig takknemlig for det man har, men allikevel kunne sørge over det som ikke gikk som planlagt ❤️ Vi håper fremdeles på søsken og håper at vi endelig får oppleve gleden ved et barn til og, endelig får gleden ved å se sønnen vår som storebror ❤️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:59 #14 Del Skrevet tirsdag kl 12:59 Det er 5 år mellom meg og søsken og vi har et veldig godt forhold Lekte ikke så mye som barn kanskje men til gjengjeld passet jeg mye på og hjalp til siden jeg var eldst. Har en venninne med PCOS som brukte lang tid på å få barn nummer 2 etter at førstemann kom veldig kjapt som også var veldig frustrert og lei seg men det klaffet til slutt for dem rett før de skulle starte med IVF. Anonymkode: 1da94...9e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:36 #15 Del Skrevet tirsdag kl 13:36 Mannen er sjekket ut av saken? Anonymkode: fc1a9...4c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:27 #16 Del Skrevet tirsdag kl 15:27 Jeg har også mistet mange ganger. Det er forferdelig tøft. Føler med deg! Fikk to barn til slutt. Anonymkode: e4ea0...882 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet tirsdag kl 17:53 #17 Del Skrevet tirsdag kl 17:53 Vet du 100 prosent at du har eggløsning? Selv med letzorol er det ikke garanti for eggløsning. Og du kan få mens uten eggløsning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:58 #18 Del Skrevet tirsdag kl 17:58 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er så sårt at mange andre rundt oss blir gravide eller er gravide nå, spesielt de som er rundt barnet vårt på avd i barnehagen. Føles ut som det er sent å bli gravid og få et godt søskenforhold når de er 4 år mellom om det klaffer i år. Anonymkode: dcd7d...7df Herregud, #nårmanikkeharhattmangeutfordringerilivettidligere Anonymkode: 14e28...a9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #19 Del Skrevet 20 timer siden Frk.Pøls skrev (På 22.4.2025 den 14.54): Jeg vet så godt hvordan du har det ❤️ Vi har en sønn som snart blir 6. Satt på første ivf-førsøk etter en exu. Nå har vi prøvd på nummer to i 3 år og prøver å komme oss på beina igjen etter enda et tap. Veien har vært evig lang og jeg mistet nesten livet på grunn av høyt blodtap, etter exu nummer 2 i fjor. Nå kommer vi oss etter MA i uke 8. Venter på at mens skal komme tilbake så vi kan tenke på neste og siste forsøk. Det er sykt overveldende å tenke på at det kanskje aldri blir søsken. Prøver å ikke tenke på det før det eventuelt er en realitet. Det ER sårt og vondt. Mannen sier vi må huske på å være takknemlig for det vi har. Og det er jeg, virkelig, uten tvil! Men det må være lov å sørge over det som aldri ble noe av heller. Vi har mistet 3 ganger og brukte 90000 på siste forsøk. Vi har ikke lyst til å ta opp lån for flere forsøk, så det er stopp etter ett forsøk til. Det skremmer livet av meg å tenke på det. Det er så sårt, og så grusomt vondt. Vi var ute og syklet i går... Så sier ungen "Det føles som om jeg er storebror mamma!" Hjertet mitt knuste i en million biter... Han skulle jo vært storebror nå... til en liten bror eller søster og til en til som skulle fremdeles vært i en voksende mage. Faen heller... Det må være lov å være evig takknemlig for det man har, men allikevel kunne sørge over det som ikke gikk som planlagt ❤️ Vi håper fremdeles på søsken og håper at vi endelig får oppleve gleden ved et barn til og, endelig får gleden ved å se sønnen vår som storebror ❤️ Hvor gammel er du? Går du på blodfortynnende? Vi prøvde en stund på nr 3, og etter at jeg begynte med blodfortynnende satt den. Er i uke 20 nå. Håper det snart skjer for dere også! Anonymkode: b8714...830 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 19 timer siden #20 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvor gammel er du? Går du på blodfortynnende? Vi prøvde en stund på nr 3, og etter at jeg begynte med blodfortynnende satt den. Er i uke 20 nå. Håper det snart skjer for dere også! Anonymkode: b8714...830 Har ikke prøvd det, men takk for tips! ☺️Hvilken hensikt har det? jeg er 38 så har ikke alderen på den riktige siden lenger heller dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå