Gå til innhold

Klesstørrelser på H&M

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Hadde meg en etterlengtet shoppingrunde på fredag - utrolig lenge siden sist.

Har ikke vært på H&M på ett års tid, og hadde med meg et lite lass inn i prøverommet. Men alt var for lite :overrasket:

Hadde tilfeldigvis en H&M bukse på den dagen, og den var i samme str. som alle buksene og skjørtene jeg hadde med inn, og den er faktisk litt stor til meg. Så jeg skjønner liksom ikke helt hva som kan ha skjedd.

Har H&M endret størrelsene sine?

Var innom flere andre butikker i løpet dagen, og måtte faktisk ned en str. enkelte steder i forhold til hva jeg pleier å kjøpe, så det var rett og slett skikkelig rart. Pleier ikke H&M være ganske store i str. da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt an på hvilket "merke" innenfor H&M du prøvde.

Plagg fra Divided f.eks er gjerne et nr mindre enn plagg fra dame-kolleksjonene.

Jeg bruker i alle fall 38/40 i Divided og 36/38 i de andre kolleksjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ingen butikkkjeder har enhetlige størrelser.. Jeg har bukser fra h&m som er str 44 og helt passe, samtidig som jeg har prøvd bukser i str 46 som har vært for små...

Man må rett og slett bare prøve seg fram.. bokstavelig talt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Ja, jeg skjønner det med at butikker ikke har enhetlige størrelser. Det kommer jo ann på snittet i plagget osv.

Men grunnen til at jeg reagerte var jo at jeg hadde ikke bare en bukse med meg inn i prøverommet men flere. Og ingen av dem passet - og jeg har mange H&M plagg hjemme i den aktuelle størrelsen.

jaja, jeg får vel bare bite i det sure eplet og prøve i en størrelse større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liten Tapir

Har ikke vært på H&M på ett års tid, og hadde med meg et lite lass inn i prøverommet. Men alt var for lite :overrasket:

Hadde tilfeldigvis en H&M bukse på den dagen, og den var i samme str. som alle buksene og skjørtene jeg hadde med inn, og den er faktisk litt stor til meg. Så jeg skjønner liksom ikke helt hva som kan ha skjedd.

Var innom flere andre butikker i løpet dagen, og måtte faktisk ned en str. enkelte steder i forhold til hva jeg pleier å kjøpe, så det var rett og slett skikkelig rart. Pleier ikke H&M være ganske store i str. da?

Jeg har opplevd akkurat det samme nå. Jeg må opp en størrelse i alle HM-klærne, og det til tross for at jeg har gått ned 12 kg siden sist jeg handlet der og alle "gamle" klær derfra er for store...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta
Jeg har opplevd akkurat det samme nå. Jeg må opp en størrelse i alle HM-klærne, og det til tross for at jeg har gått ned 12 kg siden sist jeg handlet der og alle "gamle" klær derfra er for store...

Da er det ikke bare meg heller da, heldigvis..... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Skriver som gjest i redsel for å bli skutt, men jeg har opplevd det motsatt på hm i vår, nemlig at størrelsene er større enn før.. Bruker vanligvis M i topper derifra, men måtte kjøpe i S sist jeg kjøpte klær der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Skriver som gjest i redsel for å bli skutt, men jeg har opplevd det motsatt på hm i vår, nemlig at størrelsene er større enn før.. Bruker vanligvis M i topper derifra, men måtte kjøpe i S sist jeg kjøpte klær der..

Så fint for deg da. :) Ingen som skal skyte noen bare fordi de har en annen erfaring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at flere har opplevd det samme.

Jeg fikk helt sjokk da den størrelsen som vanligvis skal være litt stor til meg satt akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme, de har visstnok forandret størrelsene til internasjonale størrelser...

Det er jo nå flere år siden.

En annen ting kan jo være at fasongene er litt annerledes i årets mote, og da blir ikke størrelsene helt like heller. At man feks. trenger en annen str i hoftebukse enn en som er høyere i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Annonse

Jeg kjøpte meg kjole der, jeg er normal og har normale bryst B/C, men jeg måtte opp i 42 for å få den igjen over brystene, slik at den ble jo stor i livet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme erfaring her, særlig topper.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan det er med bukser, men jeg syns jeg har måttet gå opp i størrelser på topper. Gensere er OK, men topper opplever jeg at har blitt små i størrelsen. Og det er ikke jeg som har lagt på meg :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Tonje_*

Har samme erfaring. Kjøpte noen basistopper der i fjor. De måtte jeg ha str M i. Kjøpte samme genseren i år, men da var den altfor stor. Da jeg la fjorårets og årets genser over hverandre, var den jeg hadde kjøpt i år 3-4cm videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner det med at butikker ikke har enhetlige størrelser. Det kommer jo ann på snittet i plagget osv.

Men grunnen til at jeg reagerte var jo at jeg hadde ikke bare en bukse med meg inn i prøverommet men flere. Og ingen av dem passet - og jeg har mange H&M plagg hjemme i den aktuelle størrelsen.

jaja, jeg får vel bare bite i det sure eplet og prøve i en størrelse større.

hmm. Vi har seks kolleksjoner med klær på H&m + Du prøvde kanskje ulike typer modeller på jeans mulighens?;) disse er jo veldig forskjellige, noen er low waist, altså lavere i livet. så har vi jo vanlige modeller og myyye forskjellig.

Vi har modern classic, L.O.G.G/sport, B.B, Mamma klær, Everyday kolleksjon og Divided.

jobber selv på H&M og merket blandt annet at Divided er blitt større i størrelsen mens de andre er stortsett normale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...