AnonymBruker Skrevet 22. april #1 Skrevet 22. april Vi har ett eldre kjøkken i eik. Tror det er lakket.. Jeg liker frontene, men de har gulnet/mørknet med årene. Please si at det er en quick fix...? Jeg orker ikke pusse ned alt, og ønsker ikke bytte fronter. Anonymkode: fd9bc...019
AnonymBruker Skrevet 22. april #2 Skrevet 22. april Bare få noen til å spraymale de Anonymkode: 3457c...a5b
newman01 Skrevet 22. april #3 Skrevet 22. april (endret) Om du har færre enn 4 tommeltotter kan du kjøpe inn utstyr fôr sandblåsing. Det går rimelig fort, og resultatet jevnt om du klarer å holde hånda rolig og jobber fokusert. Da kan du olje inn frontene med Osmo eller tilsvarende hardvoksolje i ønsket farge og glans. Eller lys matt lakk Ville aldri malt eikefronter, da forsvinner jo treverket Endret 22. april av newman01 2
AnonymBruker Skrevet 27. april #4 Skrevet 27. april Sandblåser har mannen..så kanskje prøve? Ønsker ikke male de, vil se treverket, men ha de lyse... TS Anonymkode: fd9bc...019
Tekumseh79 Skrevet 27. april #5 Skrevet 27. april (endret) Man må vaske med malervask / kraftvask, så grunne med heftgrunn (Superheft fra Jotun er den eneste som duger.) Så maler man frontene med Trestjerner gulvmaling (gjennomherdet og sterkt nok etter 1 uke) eller Jotun Supreme Finish (gjennomherdet og klar til bruk etter 3 - 4 uker - men da like sterk.) Jeg hadde gått for 15 eller 40-glans på lysere farger da mattere maling blir lettere skitten og fortere stygg. Her i huset ble de gulnede eikefrontene behandlet med brun lakkbeis. Kun vasket før lakkbeisen ble påført - og tatt av håndtakene selvsagt. Og det har hold i 5 år, men tviler på det holder i 5 år til. Det ble selvsagt mørkere - men mer moderne look. Det er mulig det går å bruke hvit lakkbeis også. Man kan prøve seg fram først på innsida av ei mindre brukt dør. https://www.obsbygg.no/maling/maling-og-beis/interiorbeis/2373995 Endret 27. april av Tekumseh79 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå