Gå til innhold

Menn som skriver at de trener hver dag på Tinder profilen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg hadde tenkt det var uinteressant for meg med sånne treningssenterfyrer, selv om jeg er i ok form selv pga høyt aktivitetsnivå.

Lurer litt hva av morsomme og spennende aktiviteter (lesing, reising, kultur, lære seg nye ting) de IKKE driver med siden de har tid til å henge på treningsstudio hele tida.

Tenker kropp (og penger) er midler (for å leve det gode livet), ikke mål.

Anonymkode: 51d2c...fab

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Forventer dere at den dere matcher med skal gjøre det samme?Anonymkode: 3e98a...953

For ordens skyld, så er ikke jeg på Tinder eller andre sånne apper.

Men jeg trener mer eller mindre hver dag. Noen dager 2 økter. Trening er en lidenskap for min del. Trening er noe jeg syntes er veldig gøy og det gir meg dramatisk mye mer velvære en om jeg ikke trener.

Jeg har overhode ikke noe behov eller ønske om at partneren min trener. Min trening handler kun om meg selv og ikke hva jeg ser etter hos en partner. «Treningsdamer» er ikke en del av mine preferanser på noen som helst måte.

Anonymkode: dca42...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde tenkt det var uinteressant for meg med sånne treningssenterfyrer, selv om jeg er i ok form selv pga høyt aktivitetsnivå.

Lurer litt hva av morsomme og spennende aktiviteter (lesing, reising, kultur, lære seg nye ting) de IKKE driver med siden de har tid til å henge på treningsstudio hele tida.

Tenker kropp (og penger) er midler (for å leve det gode livet), ikke mål.

Anonymkode: 51d2c...fab

2e9.jpg

Samme energi som den originale versjonen av denne. Det er faktisk mulig å gjøre begge deler.

Anonymkode: 01296...e40

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trener så og si hver dag i en eller annen form, er i kjempeform og mange vil nok si jeg ser bra ut. Når jeg kommer over en bio hos damer som sier at de er på treningssenter hver dag - da er det ikke skremt jeg blir, men trist og de går rett til venstre. For meg vitner det om et liv uten innhold, kanskje også basert på en besettelse.

Det er så mange måter å holde seg sunn og frisk, og ikke minst forme kropp og sinn. En aktiv livsstil er ikke det samme som treningssenter hver dag, men en livsstil med variasjon og mye gøy

Anonymkode: b13e9...2f6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er ganske viktig punkt å ha samme rutiner og vaner på. Er i et forhold nå med en som trener mye, og jeg selv trener minimum fem ganger i uka. Tror ikke noen av oss hadde falt til ro med noen med andre prioriteringer. Vi forstår hvorfor den andre ønsker å bruke mye tid til trening. Ingen av oss når målene vi ønsker oss med å trene bare to ganger i uka, og ingen av oss er villige til å kutte ned på treningen kun fordi en eventuell partner syns det er kjedelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er redd for å føle meg mindre tiltrekkende hvis jeg skulle møtt en typisk muskelfyr fra treningssenteret. Jeg ser helt normal ut, er veldig aktiv og trener innimellom. Har ikke noe særlig definerte muskler og kroppen bærer preg av to graviditeter. Redd en sånn mann ville blitt skuffet når han traff meg,  og derfor sveiper jeg også venstre for å slippe å «ikke være bra nok». Kanskje dumt, men sånn reagerer jeg.

Anonymkode: 3e98a...953

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er redd for å føle meg mindre tiltrekkende hvis jeg skulle møtt en typisk muskelfyr fra treningssenteret. Jeg ser helt normal ut, er veldig aktiv og trener innimellom. Har ikke noe særlig definerte muskler og kroppen bærer preg av to graviditeter. Redd en sånn mann ville blitt skuffet når han traff meg,  og derfor sveiper jeg også venstre for å slippe å «ikke være bra nok». Kanskje dumt, men sånn reagerer jeg.

Når jeg har diskutert og pratet med andre menn om kvinner vi finner attraktive, så har det aldri vært et krav at dem er godt trent. For godt trent, type 100 meter løpere uten bryst, og lite kvinnelige former er turn off.  normalt ansikt, ikke overvektig, og gjerne en trent rumpe er godt nok.

Anonymkode: 4aff1...500

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Forventer dere at den dere matcher med skal gjøre det samme? Jeg er i grei form, går på fjellet flere ganger i uken og trener litt styrke hjemme, men liker ikke treningssenter. Blir egentlig litt skremt når menn skriver at de trener hver dag og har masse bilder fra treningssenteret i bioen. Sveiper alltid venstre på de😅

Ja slike menn er merkelige! 

Anonymkode: deef3...73f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

For meg hadde det at de tar bilder når de trener  værre enn å trener hver dag. Å ha en aktivitet hver dag gjør jo ikke noe, og jeg ser på det som positivt  - jeg har ikke tid til å skulle bruke all fritid med partner, så bra de har egne interesser.  Men å fotografere seg selv  for å legge ut slik - det blir litt mye speilfokus. 

Anonymkode: 4f319...88a

Jepp! Klassisk narsissist! Har en ex som holder på slik. Fysj for en jævlig slem fyr. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er forskjell på trening og trening. Jeg «trener» hver dag (kan selvfølgelig ha noen fridager innimellom) og har en liten deltidsjobb på et treningssenter. Men ingen bilder fra treningssenteret på profilen og jeg er heller ikke veldig opptatt av å trene masse styrke. Løper, sykler og svømmer mest. Har en ok definert kropp og vet at jeg er godt sprek som 50-åring.

Matchene som jeg har gått videre med, har ikke vært typiske treningsdamer. Former har de hatt og usikre har de vært på sine egne kropper, fordi jeg har den kroppen jeg har. Men jeg matcher fordi jeg liker det jeg leser og ser. 

Ser dog ikke det som noe stort tap at jeg blir sveipet venstre av damer som er så usikre på seg selv at de frykter en aktiv mann og tillegger meg masse meninger og egenskaper jeg ikke har.

Koser meg nå med å date en fantastisk dame, ingen sylfide, men ekstra kilo over rompa og magen. Plager meg null og niks. Glad hun tok sjansen selv om vi åpenbart har forskjellig aktivitetsnivå.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Trene" kan være så mangt. Jeg "trener" også hver dag, men da snakker vi løping og sykling (til nå innendørs). Ofte i forbindelse med transportbehov, for eksempel til/fra jobb, et fjellvann hvor jeg uansett vil ta en dukkert på sommeren, stranda, og liknende. Forventer ikke at dama skal matche maratonfarten, men akkurat det med å klare å jogge en mil til en strand en varm sommerdag for å kunne løpe rett uti - det hadde jeg faktisk likt å få med på kjøpet. Det er jo sånt det er ekstra hyggelig å gjøre SAMMEN, fremfor at den ene tar bilen.

Tenker det er lurt å reflektere litt over hvordan en profil oppfattes. Det kan være greit å presisere at treningen legges opp etter livet, og ikke motsatt. Eller at du ikke er så opptatt av prestasjon, og gjør det mer fordi du faktisk liker det.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening på treningssenter hver dag gir ingen mening, det er bortkastet tid. Å hvile er like viktig som å trene for å bygge muskler.

Om man er aktiv derimot er noe helt annet, det er helt innafor å trene styrke en dag og dra ned igjen for å løpe en time på mølla dagen etter.

Jeg trener 4 dager i uken å føler det er nok! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager trene hver dag? Det er jo bare destruktivt, det blir jo ikke tid til restitusjon.

Anonymkode: a253f...84c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvorfor i alle dager trene hver dag? Det er jo bare destruktivt, det blir jo ikke tid til restitusjon.

Selvfølgelig trenger det ikke være destruktivt. Man justerer jo intensitet. Restitusjon er ikke likestilt med stillesitting. 
Jeg trener mye, ikke hver dag hele tiden, men har flere treningsdager enn jeg har hviledager. For meg er trening den hobbyen jeg bruker mest tid på og hadde jeg vært ute etter kjæreste hadde det vært viktig at den nye kjæresten også delte den hobbyen. Det har forøvrig ingenting med kropp eller utseende å gjøre. 

Anonymkode: ce78f...a2e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært litt skeptisk til alle som framhevet at de drev med en aktivitet hver dag, det kan fort leses som ensporethet og manglende fleksibilitet, og begrenset med tid til rådighet for andre ting.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Selvfølgelig trenger det ikke være destruktivt. Man justerer jo intensitet. Restitusjon er ikke likestilt med stillesitting. 
Jeg trener mye, ikke hver dag hele tiden, men har flere treningsdager enn jeg har hviledager. For meg er trening den hobbyen jeg bruker mest tid på og hadde jeg vært ute etter kjæreste hadde det vært viktig at den nye kjæresten også delte den hobbyen. Det har forøvrig ingenting med kropp eller utseende å gjøre. 

Jo restutisjon betyr at du skal slappe helt av. Det hjelper ikke å bare trene en annen muskelgruppe neste dag for det er andre prosesser utover akkurat de musklene som trenes som også hindrer restitusjon.

Og det er jo ganske sært å ha trening som en hobby da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo restutisjon betyr at du skal slappe helt av. Det hjelper ikke å bare trene en annen muskelgruppe neste dag for det er andre prosesser utover akkurat de musklene som trenes som også hindrer restitusjon.

Og det er jo ganske sært å ha trening som en hobby da. 

Nei, dette stemmer på ingen måte. Man kan ta en rolig løpetur, sykkeltur, yoga, svømming etc. Greit at du synes trening er en sær hobby, mange hobbyer jeg ikke forstår meg på heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Nei, dette stemmer på ingen måte. Man kan ta en rolig løpetur, sykkeltur, yoga, svømming etc. Greit at du synes trening er en sær hobby, mange hobbyer jeg ikke forstår meg på heller. 

Ja! Men styrketrening bør gjøres kun annenhver dag...om ikke blir ikke musklene store...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...