AnonymBruker Skrevet 22. april #1 Skrevet 22. april Forventer dere at den dere matcher med skal gjøre det samme? Jeg er i grei form, går på fjellet flere ganger i uken og trener litt styrke hjemme, men liker ikke treningssenter. Blir egentlig litt skremt når menn skriver at de trener hver dag og har masse bilder fra treningssenteret i bioen. Sveiper alltid venstre på de😅 Anonymkode: 3e98a...953 3 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. april #2 Skrevet 22. april Jeg gjør også det, sveiper venstre altså. Jeg er aktiv selv, men det virker i grunn manisk å skulle trene hver dag. Og hvordan blir det da i et forhold om han skal trene hver eneste dag, har han tid til annet? Så for meg er det ikke en positiv ting. Spent på om du får svar av noen menn på dette😊 Anonymkode: ca298...3e3 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. april #3 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Forventer dere at den dere matcher med skal gjøre det samme? Jeg er i grei form, går på fjellet flere ganger i uken og trener litt styrke hjemme, men liker ikke treningssenter. Blir egentlig litt skremt når menn skriver at de trener hver dag og har masse bilder fra treningssenteret i bioen. Sveiper alltid venstre på de😅 Anonymkode: 3e98a...953 Når det blir så manisk så trener de for å komme bort fra noe, det blir en flukt og avhengighet. Thats a no go. Anonymkode: 7506e...787 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. april #4 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg gjør også det, sveiper venstre altså. Jeg er aktiv selv, men det virker i grunn manisk å skulle trene hver dag. Og hvordan blir det da i et forhold om han skal trene hver eneste dag, har han tid til annet? Så for meg er det ikke en positiv ting. Spent på om du får svar av noen menn på dette😊 Anonymkode: ca298...3e3 Ja, ikke sant? Virker manisk eller skrytete. Ille begge deler😅 ts Anonymkode: 3e98a...953 4
AnonymBruker Skrevet 22. april #5 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Forventer dere at den dere matcher med skal gjøre det samme? Jeg er i grei form, går på fjellet flere ganger i uken og trener litt styrke hjemme, men liker ikke treningssenter. Blir egentlig litt skremt når menn skriver at de trener hver dag og har masse bilder fra treningssenteret i bioen. Sveiper alltid venstre på de😅 Anonymkode: 3e98a...953 For meg hadde det at de tar bilder når de trener værre enn å trener hver dag. Å ha en aktivitet hver dag gjør jo ikke noe, og jeg ser på det som positivt - jeg har ikke tid til å skulle bruke all fritid med partner, så bra de har egne interesser. Men å fotografere seg selv for å legge ut slik - det blir litt mye speilfokus. Anonymkode: 4f319...88a 3 2
Nettinettet Skrevet 22. april #6 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Forventer dere at den dere matcher med skal gjøre det samme? Jeg er i grei form, går på fjellet flere ganger i uken og trener litt styrke hjemme, men liker ikke treningssenter. Blir egentlig litt skremt når menn skriver at de trener hver dag og har masse bilder fra treningssenteret i bioen. Sveiper alltid venstre på de😅 Anonymkode: 3e98a...953 Jeg synes dette er et godt eksempel på hvordan vi har begynt å tolke folk basert på ett eneste ord eller bilde – og dermed sveiper bort mennesker vi kanskje kunne hatt kjemi med, uten å vite noe som helst om hva de faktisk står for. En mann som skriver at han trener hver dag, er kanskje bare stolt av rutinen sin, eller bruker trening for å holde seg mentalt stabil – det trenger ikke bety at han forventer at partneren skal gjøre det samme. Kanskje han egentlig drømmer om ei som heller blir med på fjelltur enn å henge på treningssenteret? Og dette skjer hele tiden – vi tolker, antar, sveiper bort... og så klager vi på at vi ikke møter noen som “matcher”. Det er ikke så rart, når vi aldri gir folk rom til å vise hvem de faktisk er. Vi dømmer ut fra én setning og ett bilde – ikke samtale, ikke helhet. Det er kanskje på tide å stille seg spørsmålet: 🔸 Ser jeg egentlig etter en ekte match – eller etter bekreftelser på det jeg allerede tror jeg vil ha? 🔸 Hva går jeg kanskje glipp av, fordi jeg er for rask til å tolke feil? Ekte mennesker blir ikke formidlet fullt ut i én bio. Kanskje vi alle hadde hatt godt av å være litt mindre dommere, og litt mer nysgjerrige 💛 5 6
AnonymBruker Skrevet 22. april #7 Skrevet 22. april Nettinettet skrev (4 minutter siden): Jeg synes dette er et godt eksempel på hvordan vi har begynt å tolke folk basert på ett eneste ord eller bilde – og dermed sveiper bort mennesker vi kanskje kunne hatt kjemi med, uten å vite noe som helst om hva de faktisk står for. En mann som skriver at han trener hver dag, er kanskje bare stolt av rutinen sin, eller bruker trening for å holde seg mentalt stabil – det trenger ikke bety at han forventer at partneren skal gjøre det samme. Kanskje han egentlig drømmer om ei som heller blir med på fjelltur enn å henge på treningssenteret? Og dette skjer hele tiden – vi tolker, antar, sveiper bort... og så klager vi på at vi ikke møter noen som “matcher”. Det er ikke så rart, når vi aldri gir folk rom til å vise hvem de faktisk er. Vi dømmer ut fra én setning og ett bilde – ikke samtale, ikke helhet. Det er kanskje på tide å stille seg spørsmålet: 🔸 Ser jeg egentlig etter en ekte match – eller etter bekreftelser på det jeg allerede tror jeg vil ha? 🔸 Hva går jeg kanskje glipp av, fordi jeg er for rask til å tolke feil? Ekte mennesker blir ikke formidlet fullt ut i én bio. Kanskje vi alle hadde hatt godt av å være litt mindre dommere, og litt mer nysgjerrige 💛 Mam dater jo for å finne ut om denne personen passer ens verdier liv osv, en som trener hver dag, spesielt for å holde seg stabil mentalt (hva skjer den dagen han må sitte stille og ikke kan trene vekk det mørke) osv, er en som veiver med tegn på noe usunt, for å gjøre noe manisk hver dag er nettopp det. Samme om det er trening, alkohol eller andre fluktmåter. Anonymkode: 7506e...787 2 4
AnonymBruker Skrevet 22. april #8 Skrevet 22. april De aller fleste som trener hver dag, eller nesten hver dag, forventer nok at matchen også er aktiv. Men det er ikke enstydig med at matchen må trene like mye, eller samme type trening. Jeg er kvinne som trener 5-7 dager i uka. Da jeg datet, så merket jeg fort at det ble kræsj med matcher som ikke trente i det hele tatt. Men så fant jeg meg en som er ivrig på trening, og selv om vi aldri trener sammen, så fungerer vi mye bedre siden vi har samme aktivitetsbehov. Men selv jeg som trener mye sveipet alltid bort de som hadde masse selfies fra treningssenteret. For det handler sjeldent om høyt fokus på trening, men heller høyt fokus på utseende. Anonymkode: f3a1c...9e0 1 4
Nettinettet Skrevet 22. april #9 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mam dater jo for å finne ut om denne personen passer ens verdier liv osv, en som trener hver dag, spesielt for å holde seg stabil mentalt (hva skjer den dagen han må sitte stille og ikke kan trene vekk det mørke) osv, er en som veiver med tegn på noe usunt, for å gjøre noe manisk hver dag er nettopp det. Samme om det er trening, alkohol eller andre fluktmåter. Anonymkode: 7506e...787 Ja, og nettopp der ligger hele problemet: man vet ikke – men man antar, og så sveiper man bort uten noen form for reell informasjon om personen. Kanskje det faktisk er en manisk flukt, kanskje det er genuin lidenskap, kanskje det er en som har brukt trening til å klatre ut av depresjon og finne balanse. Men uten dialog, uten kontakt, uten å stille spørsmål, så blir vi bare stående og spekulere i hver vår tolkning. Og mange går dermed glipp av potensielt gode relasjoner – ikke fordi de møtte feil person, men fordi de aldri fikk vite hvem det var de sveipet bort. Det er selvfølgelig lov å følge magefølelse – men det er også verdt å spørre seg: Er det magefølelsen som reagerer, eller er det mine egne antagelser som får stå ukritisk? Vi kan ikke slutte å velge – men vi må kanskje begynne å velge bedre. Basert på samtaler, ikke bare setninger. 💬 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #10 Skrevet 22. april Nettinettet skrev (6 minutter siden): Ja, og nettopp der ligger hele problemet: man vet ikke – men man antar, og så sveiper man bort uten noen form for reell informasjon om personen. Kanskje det faktisk er en manisk flukt, kanskje det er genuin lidenskap, kanskje det er en som har brukt trening til å klatre ut av depresjon og finne balanse. Men uten dialog, uten kontakt, uten å stille spørsmål, så blir vi bare stående og spekulere i hver vår tolkning. Og mange går dermed glipp av potensielt gode relasjoner – ikke fordi de møtte feil person, men fordi de aldri fikk vite hvem det var de sveipet bort. Det er selvfølgelig lov å følge magefølelse – men det er også verdt å spørre seg: Er det magefølelsen som reagerer, eller er det mine egne antagelser som får stå ukritisk? Vi kan ikke slutte å velge – men vi må kanskje begynne å velge bedre. Basert på samtaler, ikke bare setninger. 💬 Jeg tror slike apper er det verste som har skjedd dating verden, faktisk. For med uheldige tekst og bilder har en plutselig stengt seg selv ute fra alle muligheter. Anonymkode: 7506e...787 3 3
Soft mann Skrevet 22. april #11 Skrevet 22. april Eg kjenner flere som fant motparten på treningsentre. Det hadde fellesinteresser å alt var bra……….men så kom hus og barn. Da ble det masse krangel om når dei skulle trene og slappe av, no etter få år er 3 av 4 par gått fra hverandre. Regner med det siste paret snart ryker og, siden dei har nett fått barn. trening er sunt ja. Men det må være 4. 5. eller kanskje 6. prioritet. Å det blir vanskelig for mange 1 3
AnonymBruker Skrevet 22. april #12 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Forventer dere at den dere matcher med skal gjøre det samme? Jeg er i grei form, går på fjellet flere ganger i uken og trener litt styrke hjemme, men liker ikke treningssenter. Blir egentlig litt skremt når menn skriver at de trener hver dag og har masse bilder fra treningssenteret i bioen. Sveiper alltid venstre på de😅 Anonymkode: 3e98a...953 Min Tinder-rpfil hadde nok vært litt annerledes, om jeg hadde en slik profil. Har vært godt gift siden lenge før Tinder oppstod, så har ikke noe behov for slike tjenester. Men om jeg hadde vært på Tinder, ville det kunne stått: "Trener aldri, og HATER trening. Faktisk aldri vært på et treningssenter. Går veldig sjelden tur. Går ikke på ski. Sykler ikke. Ikke løpt en meter siden militæret på 90-tallet. Men har god helse og nesten aldri syk, bortsett fra en runde influensa kanskje annethvert år." 🙂 Jeg vet ikke helt hva det betyr å "sveipe til høyre" eller "sveipe til venstre" på Tinder, men jeg hadde sikkert blitt sveipet, jeg også, en eller annen vei.... hvilken vei, ville nok komme an på i hvilken grad folk var opptatt av alle mine andre egenskaper, for jeg er mye mer enn bare kroppen min. 🙂 Anonymkode: d314c...4c9 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #13 Skrevet 22. april Jeg tenker at kvinner som tar ett ord eller ett bilde og dikter opp en hel historie om hva slags negative sider den personen har, er kvinner jeg lever lykkelig med at sveiper venstre. At man trener hver dag tenker jeg signaliserer to ting: 1) Jeg er aktiv - det er rimelig å anta at vedkommende søker etter som som selv er aktive, men hvem vet? 2) Det er en praktisk informasjon ift hvor mye tid man kan forvente at vedkommende har til overs. Anonymkode: 7970c...343 1 3
Mardina Skrevet 22. april #14 Skrevet 22. april Trenings-narkomane holder jeg meg unna ja. Greit nok å trene et par dager i uken, men en som tilnærmet er på treningssenteret 24/7 er ikke noe for meg 👎 Jeg faller heller ikke for muskuløse menn, som er helt fanatisk på trening.... Det er turnoff for meg 👎 1 3
AnonymBruker Skrevet 22. april #15 Skrevet 22. april Jeg sveiper nesten alltid til venstre når folk har treningsbilder, spesielt om det er første bilde, eller det er mange av dem. For all del, fint at du holder deg i form, men det er dette med å "skryte" av å trøkke rundt på et treningssenter dag ut og dag inn som er veldig turn off. Nå snakker jeg om apparattrening og vekter da, tror faktisk jeg hadde sett på det som positivt om de drev med judo eller skateboard. Anonymkode: 90902...d24 3
-Missi- Skrevet 22. april #16 Skrevet 22. april Trening må jo ikke nødvendigvis være på ett trening senter? Selv trener jeg vær dag og har utstyr liggende fremme i stua, yoga matte, vekter, strikk ++ ca 15-30 min daglig på morningen. Jeg jobbet på trening senter da jeg var yngre og vet at denne rutinen er veldig viktig for meg psykisk og fysisk. Jeg ville nok stilt nærmere spørsmål om hva det innebærer for dette mennesket å trene daglig. Men jeg er nok og skeptisk til menn med fitness bilder osv eller med stort utseende fokus. De sveiper jeg bort. Min erfaring fra å jobbe med kvinner og menn på trening senter som kollega er at det er en rutine som fort tar over livet og da må man nok være litt lik i livstil. Samtidig igjen er også dette person avhengig. Jeg datet en kollega som hadde er svært naken bilde av seg selv over sofaen i sånn posering positur (de som vet de vet) 😂så kan absolutt tippe over i for mye fokus å på seg selv. Samtidig kan jo slikt bunne i en usikkerhet i seg selv noen av de mest usikre og minst trygge på seg selv jeg har vært borti er nettopp disse ❤️selv om de ser tøffe ut på overflaten. Praktisk når jeg selv jobbet på trening senter med tanke på kosthold osv husker de passet minst like mye på at jeg fikk i meg rett næring sammensetning osv. Lærte mye ☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #17 Skrevet 22. april Jeg tipper det hovedsakelig er skryting eller at de ikke vet hva annet de kan skrive som Kvinner liker. Det kan også være at ekser har klaget på at de trener for mye eller blir usikker og sint når han trener ofte. Jeg tror ikke menn på dating apper bryr seg så mye om hvor mye kvinner trener, heller hvordan kroppen og fjeset faktisk ser ut. For meg er det viktigste at kvinnen ikke er undervektig/overvektig, muskler er bare en bonus. Anonymkode: 01296...e40
AnonymBruker Skrevet 22. april #18 Skrevet 22. april Soft mann skrev (2 timer siden): Eg kjenner flere som fant motparten på treningsentre. Det hadde fellesinteresser å alt var bra……….men så kom hus og barn. Da ble det masse krangel om når dei skulle trene og slappe av, no etter få år er 3 av 4 par gått fra hverandre. Regner med det siste paret snart ryker og, siden dei har nett fått barn. trening er sunt ja. Men det må være 4. 5. eller kanskje 6. prioritet. Å det blir vanskelig for mange Hvis man har små barn og begge trener så er det lurt å vurdere om man kan ha litt apparater hjemme. Anonymkode: 01296...e40 2
AnonymBruker Skrevet 22. april #19 Skrevet 22. april Problemet til dere kvinner er at alt tolkes negativt og svartmaler. Må da være 1000 ganger bedre å ha en mann som trener daglig vis en feit tamp som sitter i sofaen med livsstilssykdommer. Jeg tror også om noen skriver at dem trener daglig, så gjør dem ikke det, og møter dem en partner, vil dem trene mindre om det betyr å være sammen med en flott dame. Ta heller og møt personen før dere dømmer og overtolker alt. Anonymkode: 4aff1...500 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #20 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Problemet til dere kvinner er at alt tolkes negativt og svartmaler. Må da være 1000 ganger bedre å ha en mann som trener daglig vis en feit tamp som sitter i sofaen med livsstilssykdommer. Jeg tror også om noen skriver at dem trener daglig, så gjør dem ikke det, og møter dem en partner, vil dem trene mindre om det betyr å være sammen med en flott dame. Ta heller og møt personen før dere dømmer og overtolker alt. Anonymkode: 4aff1...500 Problemet er at mange av de som trener daglig tror at alternativet er å være en feit tamp som sitter i sofaen med livsstilssykdommer. Er vel litt typisk det kanskje, at folk med ekstreme holdninger og vaner, tenker at de som ikke er der, er i den andre ekstreme enden. Minner litt om FrPere/Rødtere som omtaler hele resten av tinget som sosialistene/høyresiden. Det finnes faktisk en sunn middelvei. Anonymkode: 90902...d24 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå