Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kona mi reiser en del i forbindelse med jobben. Ofte til fine steder og med høyt sosialt innhold. 

For en tid tilbake foreslo jeg at vi 2 skulle ta oss en partur. En storbyweekend med avslapning. Reaksjonen var veldig skuffende "off, kan vi ikke heller bare være hjemme?".

Og da vi i påsken skulle planlegge årets familiesommerferie, så sier hun "bare bestem dere, det er jo mest for dere", og engasjerte seg lite i diskusjonen. 

Jeg kan selvfølgelig forstå henne, men blir samtidig veldig skuffet over at jobben hennes "ødelegger" så mye for verdifull par- og familietid. Hun melder seg på en måte ut, og signaliserer at dette ikke er viktig for henne.

Jeg er usikker på om hun faktisk forstår hva hun uttrykker, og om hun selv forstår sine prioriteringer. Vårt forhold er også preget av at hun jobber og reiser mye. Det er lite overskudd igjen til meg, for å si det slik...

Anonymkode: 4a748...7ef

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er alltid noe som er viktigere for den ene parten i et forhold, enn den andre. Enkelte liker jo ikke å reise i det hele tatt.

Jeg er mye på reise, og ute og spiser, i jobb. Så det å gå ut her i hjembyen gjør jeg jo fordi mannen min vil det. Det vet vi begge. Men jeg sparer meg for den type kommentarer fordi jeg vet det betyr mye for han. Det synes jeg du kan ta opp med henne. 

Anonymkode: 862dd...3c5

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt det opp med henne. Bare pass på at det ikke blir "... og dessuten... og i tillegg...." så det blir en massiv dose klaging, velg ut hva det er du virkelig ønsker å diskutere først. Det er en oppskrift jeg har fulgt i eget parforhold med ganske vellykket resultat.

For min del ville det vært aller verst om mannen min bare meldte seg ut av familieferie-planlegging. Det er et felles ansvar å lage gode ferier for barna samme hvor mye man reiser i jobben, mener nå jeg. 

Å klage på at partneren har lite overskudd generelt når hun/han reiser mye i jobben ville jeg vært forsiktig med, men som sagt, at man hoster opp litt interesse for familietid og gjerne en sjelden alenetur for parforholdets del er ikke for mye forlangt.

Godt mulig hun ikke skjønner hvor uinteressert hun virker, de fleste av oss er litt blinde for egen adferd. 

Anonymkode: a2d8e...409

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun virker litt lei, sikker på at det ikke er andre ting som også foregår på alle reisene hennes?

Det er jo noe helt annet å dra på en ferietur med deg og eventuelt barn, enn å dra på en ren jobbreise med alt det innebærer. På deres ferie kan dere legge opp alt etter hva dere har interesse for og lyst til, og hun kan slappe av mye mer.

I alle fall er det dårlig gjort overfor dere i familien at hun er så negativ.

Anonymkode: 49de3...0b2

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er jo noe helt annet å dra på en ferietur med deg og eventuelt barn, enn å dra på en ren jobbreise med alt det innebærer. På deres ferie kan dere legge opp alt etter hva dere har interesse for og lyst til, og hun kan slappe av mye mer.

Jobbreiser er MYE enklere enn familie og par reiser. Det er kun deg selv og arbeidsoppgavene som skal tenkes på, alle arrangementer og representasjoner kan du porsjonere basert på egne vurderinger.
Selv når du reiser med kolleger slipper du å stort sett å ta hensyn til deres reise.

Reiser du med partner og familie , må man balansere ulike behov og tilpasse seg mye mer, og jo flere deltagere, jo mer stress. 

Det er HYGGELIG med familie ferie, men det er først og fremst en reiseleder-jobb

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Kona mi reiser en del i forbindelse med jobben. Ofte til fine steder og med høyt sosialt innhold. 

For en tid tilbake foreslo jeg at vi 2 skulle ta oss en partur. En storbyweekend med avslapning. Reaksjonen var veldig skuffende "off, kan vi ikke heller bare være hjemme?".

Og da vi i påsken skulle planlegge årets familiesommerferie, så sier hun "bare bestem dere, det er jo mest for dere", og engasjerte seg lite i diskusjonen. 

Jeg kan selvfølgelig forstå henne, men blir samtidig veldig skuffet over at jobben hennes "ødelegger" så mye for verdifull par- og familietid. Hun melder seg på en måte ut, og signaliserer at dette ikke er viktig for henne.

Jeg er usikker på om hun faktisk forstår hva hun uttrykker, og om hun selv forstår sine prioriteringer. Vårt forhold er også preget av at hun jobber og reiser mye. Det er lite overskudd igjen til meg, for å si det slik...

På den ene siden framstår hun som uinteressert i både deg og familien, og mer interessert i jobben enn dere.

På den andre siden så kan jeg i enkelte tilfeller kjenne meg igjen: sydenferier. Jeg må gå såpass langt som å si at jeg misliker hele konseptet syden, men har kone og barn som vil dit 1-2 uker i året. Jeg er med fordi det er viktig for dem. Men må nok innrømme at på akkurat det punktet er jeg ikke mega-engasjert med hvor vi skal. 

Anonymkode: 38ab2...1a5

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hun virker litt lei, sikker på at det ikke er andre ting som også foregår på alle reisene hennes?

Det er heller motsatt. Mine jobbreiser er krevende jobbmessig, selvfølgelig. Men alt annet er jo avslappende, da alt er booket og planlagt. Og det også er mye alenetid, og fiks ferdig hotellrom og slikt, uten forpliktelser. Bare det å stå opp på et fint hotellrom, mulig en joggetur, ta en god dusj, god hotellfrokost, og så taxi til lokasjon. Derfra er dagen lagt opp og booket for deg. 

Jeg liker familieturer også, det er jo noe annet, og viktig for resten av gjengen. Men avslappende - nei 😅 

Anonymkode: 862dd...3c5

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Druid skrev (29 minutter siden):

Jobbreiser er MYE enklere enn familie og par reiser. Det er kun deg selv og arbeidsoppgavene som skal tenkes på, alle arrangementer og representasjoner kan du porsjonere basert på egne vurderinger.
Selv når du reiser med kolleger slipper du å stort sett å ta hensyn til deres reise.

Reiser du med partner og familie , må man balansere ulike behov og tilpasse seg mye mer, og jo flere deltagere, jo mer stress. 

Det er HYGGELIG med familie ferie, men det er først og fremst en reiseleder-jobb

Jeg har vært på mange jobbreiser, og jeg synes det er motsatt.

For meg er det langt mer slitsomt med jobben, er jeg sammen med familien slapper jeg helt av. Da er det kun fornøyelse.

AnonymBruker
Skrevet

Har noen her reist mye med jobben? Jeg har reist MYE med jobb en lang periode, og jeg ble så lei at jeg nesten ikke orket å reise mer. Når jeg hadde fri ville jeg være hjemme, fordi flyplass føltes ut som jobb for meg ...

Kan det være at hun er litt utbrent av alle jobbreisene? Kanskje du bør snakke med henne og spørre om det er mulig at hun legger opp til litt mindre jobbreiser en periode hvis det er mulig? Forklar at du også ønsker å reise bort av og til, og du ønsker at hun sparer litt "reisekapasitet" til familien også, ikke bruker opp alt på jobb?

Anonymkode: a6385...842

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri taklet jobben hennes i utgangspunktet, er veldig hjemmekjær, så forstår godt hun helst vil tilbringe kvalitetstid hjemme når hun er så mye på farten ellers. Samtidig forstår jeg selvsagt at du gjerne ønsker opplevelser med henne også. Formidle hva du tenker, kanskje kompromiss kan være noe for dere, enten helgetur eller dagsopplevelser i bombinasjon med noe hyggelig hjemme istedenfor flere ukers ferie f.eks.

Anonymkode: 24177...614

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ehm...klassisk tegn på utroskap...dessverre......spør omnå lone tkf. hennes du...nekter hun...ja DA HAR DU ditt svar!

Anonymkode: 28751...d2d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

DETTE. Du aner ikke hvor mange som er utro når de er på "jobbreise" ..blir KVALM! LES DERE OPP LITT

Anonymkode: 28751...d2d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...