Gå til innhold

Konstant følelse av at det er noe i øret

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Holder på å bli gal, og lurer på om det er noen som har opplevd det samme. Sykepleier på jobb har tittet i øret mitt og kan ikke se noe, knapt noe voks der heller. 

Spesielt etter dusj er det plagsomt, og er jeg så uheldig at jeg får vann inn i øret (og det er egentlig vanskelig å unngå), så kjennes det ut som det er vann der til neste dag. Det "bobler" inni der i blant, jeg kan høre knitring når jeg ligger i senga. Det klør ikke. 

Jeg er redd for å skylle øret selv, da jeg er redd for at det blir enda verre med den knitringen og følelsen av at der er noe. Noen som kjenner seg igjen i dette? Har ikke nedsatt hørsel. Det kjennes rett og slett ut som en mild propp. 

Anonymkode: c6de4...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Holder på å bli gal, og lurer på om det er noen som har opplevd det samme. Sykepleier på jobb har tittet i øret mitt og kan ikke se noe, knapt noe voks der heller. 

Spesielt etter dusj er det plagsomt, og er jeg så uheldig at jeg får vann inn i øret (og det er egentlig vanskelig å unngå), så kjennes det ut som det er vann der til neste dag. Det "bobler" inni der i blant, jeg kan høre knitring når jeg ligger i senga. Det klør ikke. 

Jeg er redd for å skylle øret selv, da jeg er redd for at det blir enda verre med den knitringen og følelsen av at der er noe. Noen som kjenner seg igjen i dette? Har ikke nedsatt hørsel. Det kjennes rett og slett ut som en mild propp. 

Det er nok voks som har blitt en propp som sitter fast. Jeg får det ofte selv og kjenner igjen det du beskriver.

Kjøp olje på apoteket og la det ligge i øret ett par timer med bomull. Så skyller du med øreskyller. Du vil bli overrasket over hvor store bitene kan være og skjønne hvorfor du kjenner ubehag nå😅

Anonymkode: 4c8c6...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drypper 3 dråper sesamolje i øret  Ligger fem minutter på siden og gjør det samme med andre øret. En gang om dagen holder. Gjøres ei uke i strekk.

Når barna har øreverk gjør jeg det samme. Fungerer her hvertfall 🙂

Anonymkode: b8393...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kan du ha væske i mellomøret, dvs bak trommehinnen. Da kan det knitre i øret, man kan se det ved at trommehinnen «buler» litt. Ikke sikkert sykepleier klarer se det. Da må du evt til lege. Om det er dette du opplever så finnes det feks Rinexin, det hjelper å drenere øret. 

Anonymkode: 1fb0d...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...