Thyra Skrevet 13 timer siden #381 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 22.06): Det er jo bare misforstått at man skal amme i evigheter. Det er i u-land man bør gjøre det. Personlig syns jeg det er litt ekkelt når noen ammer barn som har fått tenner. Anonymkode: 2c369...bac Så man bør slutte når baby er 4-5 måneder, altså?!? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #382 Del Skrevet 12 timer siden Thyra skrev (1 time siden): Så man bør slutte når baby er 4-5 måneder, altså?!? Altså???? Når ungen har fått nok tenner og kan spise selv ja. Siden du måtte ha det inn med teskje. Er en grunn til at man får tenner tidlig. Ekkelt med store barn som henger i puppene🙈 Anonymkode: 2c369...bac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #383 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Altså???? Når ungen har fått nok tenner og kan spise selv ja. Siden du måtte ha det inn med teskje. Er en grunn til at man får tenner tidlig. Ekkelt med store barn som henger i puppene🙈 Anonymkode: 2c369...bac Barn kan spise selv fra 6 måneder, det betyr ikke at man skal slutte å amme. Anonymkode: 4df7f...c00 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 4 timer siden #384 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Altså???? Når ungen har fått nok tenner og kan spise selv ja. Siden du måtte ha det inn med teskje. Er en grunn til at man får tenner tidlig. Ekkelt med store barn som henger i puppene🙈 Anonymkode: 2c369...bac Barnet skal ha morsmelk eller mme til det er 12 måneder. Barnet begynner med fast føde ved 4-6 måneders alder. Så blir det gradvis mer fast føde og gradvis mindre melk. Men behovet for morsmelk eller mme er ikke borte med en gang barnet har nok tenner til å spise selv. Det er ingen vits i å avvenne barnet og gå over på mme dersom ammingen fungerer bare fordi noen mener det er unaturlig å amme en baby som har fått tenner. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 3 timer siden #385 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (På 26.4.2025 den 16.36): Ingen av mine barn ble ammet. De fikk MME i stedet da jeg syntes og fremdeles synes at amming er ekkelt. Anonymkode: 2a586...e35 Men du ser at det er din personlige mening? Det er ikke en fasit som sier at ingen bør amme. Her var spørsmålet hvor lenge det er "greit" å amme, ikke amming/ikke amming. Men mulig en del av de som synes det er ekkelt å amme "store" barn (noe folk definerer ulikt) egentlig synes at all amming er ekkelt, men at de til nød kan godta det når det er små babyer, men at man bør tilstrebe å ikke amme mer en høyst nødvendig... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #386 Del Skrevet 2 timer siden Kunne ikke brydd meg om hva andre gjør ifht amming. Selv sluttet jeg når mini var rundt 18 mnd fordi hun var helt ellevill og ville amme hele tiden og jeg ble helt utslitt av det. Hun hadde nok lett villet fortsette til langt over 2-årsdagen hadde hun fått velge selv. Men de jeg kjenner som ammer så lenge ammer barnet sitt typ før bhg, etter bhg og ved leggetid. Med andre ord i hjemme-situasjoner som ingen andre enn de i kjernefamilien ser, så skjønner ikke helt hva han syns er flaut? Eller drar du fremdeles frem puppen «overalt?» syns ikke det er ekkelt, bare at det ser litt merkelig ut når ungen har blitt så stor som de er ved 2 år og 3 mnd, men jeg ser det jo svært sjeldent siden jeg ikke er med folk før bhg, rett etter eller ved leggetid 🤷🏻♀️ Pupper har vi jo fordi vi kvinner føder og mater barna vi får. Vi lever i ett samfunn der vi er så heldige å har god tilgang på MME for de som ikke produserer noe/nok. Ikke at jeg skjønner de som velger vekk amming til fordel for mme når de produserer greit med melk. Det virker sykt styrete med all den flaskevasken. 😅 Anonymkode: 99610...7dd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå