Gå til innhold

Flaut å amme en på 2 år og 3 mnd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Memorangen skrev (12 timer siden):

Ja tenk om det. Han er jo ikke seks år nå lenger da. Dette er flere år siden. Trur muligens temaet har kommet opp en eller to ganger mens han har hatt venner her, han forteller gladelig om det selv. Har aldri tenkt over at det bør være en hemmelighet men heller aldri noe vi har gått og snakket om. Han har aldri blitt mobbet. De barna (og voksne) vi omgås med er ganske oppegående. Denne mentaliteten du utviser her er jo sånn en mobber ville tenkt. Jeg lærer barna mine at vi mobber ingen. 

Du tror at å lære barna dine at man ikke mobber noen, hindrer dem å bli mobbet av andre?🤔

MariaIsabel skrev (11 timer siden):

Hun gjør jo absolutt ikke det, men dersom ungen blir mobbet for noe slikt, så er det fordi folk som deg er forbilder for andre barn - har du tenkt på det?

Jeg er realist; jeg vet hva folk blir mobbet for. Jeg ville aldri sagt noe om det høyt, likevel vet jeg at det finner sted.

Noe annet er jo rett slett naivt!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er jo bare misforstått at man skal amme i evigheter. Det er i u-land man bør gjøre det.

Personlig syns jeg det er litt ekkelt når noen ammer barn som har fått tenner. 

Anonymkode: 2c369...bac

Det er du som har misforstått. Det du skriver er ren svada. Det er anbefalt å amme i alle fall til 2 års alder så lenge mor og barn trives med det.

Årsaken er at morsmelken inneholder blant annet antistoffer. Immunforsvaret vårt er delt inn i to "grupper"; det medfødte immunforsvaret og det ervervede immunforsvaret. En nyfødt baby har naturligvis bare en av de delene fordi babyen ikke har tidligere gjennomgått sykdom eller vaksinasjon. Det tar 2 år før at det ervervede immunforsvaret er greit nok bygget opp ved hjelp av vaksinasjon og at barnet har blitt utsatt for ulike virus. Det spiller ingen rolle hvor man bor i verden, og barn i industrielle land er ikke mindre mottakelig for smittsomme sykdommer. 

Min baby er 5 måneder og holder på å få tenner nå. I følge deg er det da ekkelt hvis jeg fortsetter å amme mitt barn, og synes jeg skal slutte med dette og at barnet mitt skal ha mye høyere sjanse for å få infeksjoner. Din holdning til amming er viktigere enn mitt barns helse med andre ord. Skjønner du hvor helt bak mål holdningen din til amming er? 

Anonymkode: aa879...4fb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnastar skrev (1 time siden):

Du tror at å lære barna dine at man ikke mobber noen, hindrer dem å bli mobbet av andre?🤔

Jeg er realist; jeg vet hva folk blir mobbet for. Jeg ville aldri sagt noe om det høyt, likevel vet jeg at det finner sted.

Noe annet er jo rett slett naivt!

Hvorfor snakker du så mye om mobbing i en post om amming? Det er ikke relevant her. Mine barn har aldri blitt mobbet, så det har aldri vært en problemstilling her, derfor fokuserer jeg på å forebygge at de skal mobbe andre, det er vel like viktig? Jeg har aldri hørt om noen som har bitt mobbet pga at de har blitt ammet lenge, det er KUN voksne folk som bryr seg. Sånne som deg, med sånne holdninger som du vise her. Fokuser heller på å utvise gode holdninger som voksen du! På samme måte som man bør lære barn at man ikke mobber andre om de er annerledes, eller ikke er helt A4. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ingen mobber 2 åringer som ammes. Jeg personlig tenker mitt om de som fortsatt bruker bleie ved 3,5-4 år….. DET er rart det 

Anonymkode: 0a532...cc5

Så du kan tenke ditt om deg selv om du ikke vet hvorfor de bruker bleier🙄

Anonymkode: 45546...543

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memorangen skrev (1 time siden):

Hvorfor snakker du så mye om mobbing i en post om amming? Det er ikke relevant her. Mine barn har aldri blitt mobbet, så det har aldri vært en problemstilling her, derfor fokuserer jeg på å forebygge at de skal mobbe andre, det er vel like viktig? Jeg har aldri hørt om noen som har bitt mobbet pga at de har blitt ammet lenge, det er KUN voksne folk som bryr seg. Sånne som deg, med sånne holdninger som du vise her. Fokuser heller på å utvise gode holdninger som voksen du! På samme måte som man bør lære barn at man ikke mobber andre om de er annerledes, eller ikke er helt A4. 

Fordi det er stor risiko for at barn i skolealder som ammes blir mobbet, vel…?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnastar skrev (18 minutter siden):

Det er ikke det. Og det er uansett helt irrelevant for denne tråden. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Memorangen skrev (1 minutt siden):

Det er ikke det. Og det er uansett helt irrelevant for denne tråden. 

Selvfølgelig er det risiko for det. Og nei, det er ikke irrelevant når det er snakk om amming av skolebarn.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnastar skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig er det risiko for det. Og nei, det er ikke irrelevant når det er snakk om amming av skolebarn.

Håper du gjør ditt for å forebygge mobbing da😊 Her har vi heldigvis ikke opplevd det. Det er jeg takknemlig for. Det barnet som ble ammet til skolealder har vel heller såpass mange venner at han har problem med å "rekke" over alle. Til og med lærerene har kommentert at han er en type som "alle" vil være med. Ingen her har noen gang følt et behov for å henge seg opp i noe så naturlig og positivt som amming, om det nå skjer som baby eller som større. Det er uansett en privatsak som ingen andre har noe med. Men veldig flott at du er engasjert i mobbing og forebygging av dette! Stå på og fortsett med det! Jeg har ingen erfaring med at amming av store barn fører til at barnet blitt mobbet, så her har jeg lite å komme med. Håper du lærer barna dine at vi er forskjellige, og at man ikke mobber andre fordi de gjør ting på en annen måte❤️

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memorangen skrev (2 minutter siden):

Håper du gjør ditt for å forebygge mobbing da😊 Her har vi heldigvis ikke opplevd det. Det er jeg takknemlig for. Det barnet som ble ammet til skolealder har vel heller såpass mange venner at han har problem med å "rekke" over alle. Til og med lærerene har kommentert at han er en type som "alle" vil være med. Ingen her har noen gang følt et behov for å henge seg opp i noe så naturlig og positivt som amming, om det nå skjer som baby eller som større. Det er uansett en privatsak som ingen andre har noe med. Men veldig flott at du er engasjert i mobbing og forebygging av dette! Stå på og fortsett med det! Jeg har ingen erfaring med at amming av store barn fører til at barnet blitt mobbet, så her har jeg lite å komme med. Håper du lærer barna dine at vi er forskjellige, og at man ikke mobber andre fordi de gjør ting på en annen måte❤️

Jeg kan lære barna mine alt jeg vil, jeg kan likevel ikke hindre at andre mobber dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnastar skrev (2 minutter siden):

Jeg kan lære barna mine alt jeg vil, jeg kan likevel ikke hindre at andre mobber dem.

Nei det er sant, men nå var vel du mest bekymret for om mitt barn kom til å bli mobbet her. Noe han ikke blir ❤️ 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memorangen skrev (1 time siden):

Helt lik erfaring her med han jeg ammet nesten 5 år. ❤️ Har "for" mange venner, og lærere kommenterer blant annet at på trivselsprøve, når alle skal skrive opp navn på de 3 de liker best å være med, er det veldig mange som skriver navnet hans. ❤️

Så ganske langt unna mobbing her også, "til tross for" amming lenge.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
MariaIsabel skrev (12 timer siden):

Jeg vet ikke hvordan den myten der oppstod, men nei, det optimale er å amme så lenge barnet ønsker det (naturlig ammeslutt er mellom 2 og 7 år) i alle land.

Noen barn blir født med tenner, og de fleste begynner å få tenner i god tid før de er et år (om man slutter å amme før et år, må barnet ha mme), så det er tidenes mest idiotiske argument.

Du forstår godt hva jeg mente.  Dessuten blir faktisk barn smarte ved å slutte å amme etter 4 mnd og så gå over på mme. Dette er det noen som forsket på på Sørlandet. Men det er så dysset ned at det er umulig å finne. Det store mektige ammepolitiet vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du forstår godt hva jeg mente.  Dessuten blir faktisk barn smarte ved å slutte å amme etter 4 mnd og så gå over på mme. Dette er det noen som forsket på på Sørlandet. Men det er så dysset ned at det er umulig å finne. Det store mektige ammepolitiet vettu.

Sørlandet 😂😂 er det smiths venner som har bedrevet forskningen da kanskje? 🤓

Anonymkode: c80a2...982

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Haha dagens 😂

Anonymkode: 4df7f...c00

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fame skrev (På 25.4.2025 den 12.56):

Jeg kjenner meg ferdig med disse kommentarene 

Deg om det. Jeg mener det er på grensen til overgrep. 

Anonymkode: f12bc...427

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Deg om det. Jeg mener det er på grensen til overgrep. 

Anonymkode: f12bc...427

Åh, hvis du prøver ordentlig hardt nå kanskje du klarer å provosere enda mer 🤓💪

Anonymkode: c80a2...982

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

😂😂😂 Den var god 🤭

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Du er ekkel! 

Anonymkode: 51063...6ed

Helt enig! hun må gjøre som hun selv vil. veldig spesielt.  

Anonymkode: c8e26...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Masse god næring, helsefordeler for mor også. Kan også være kos, trøst og stressregulering for barnet. 

Anonymkode: 1ef33...8bf

Ja, men ikke når bare er snart 3 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grønnastar skrev (3 timer siden):

Nei, blir barn i skolealder ammet🥴så ekkelt da! får være grenser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...