AnonymBruker Skrevet 21. april #1 Skrevet 21. april Tanker? Mannen min fortalte meg i dag at han synes det er flaut at jeg ammer guttungen enda. Kjente jeg ble ganske såret av den kommentaren, vet ikke helt hvorfor. Bare at han i det hele tatt brukte ordet flaut. Vet selv at det snart er på tide å slutte, men at det er flaut har jeg aldri tenkt. Anonymkode: ca8e7...b29 2 16
AnonymBruker Skrevet 21. april #2 Skrevet 21. april Er nok mange som synes det. Er ikke 1 år mest vanlig? Anonymkode: c4a14...3d9 19 6
Rosa Gnom Skrevet 21. april #3 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tanker? Mannen min fortalte meg i dag at han synes det er flaut at jeg ammer guttungen enda. Kjente jeg ble ganske såret av den kommentaren, vet ikke helt hvorfor. Bare at han i det hele tatt brukte ordet flaut. Vet selv at det snart er på tide å slutte, men at det er flaut har jeg aldri tenkt. Anonymkode: ca8e7...b29 Verdens helse organisasjon anbefaler alle å amme i to år. Så så veldig langt unna er du ikke. Kilde her. 15 8
MariaIsabel Skrevet 21. april #4 Skrevet 21. april Det er anbefalt å amme i MINST 2 år. Det er best for barnet å amme lenge. Det er bare det at de fleste i dagens samfunn har en merkelig oppfatning om at det er feil etter at ungen har blitt 1 år, av en eller annen grunn - sikkert fordi vi nå seksualiserer alt som har med kropp å gjøre. Pupper ekstisterer for å gi mat. Jeg ammet min til han var nesten 5 år, men kun på kvelden de siste 3 årene. 18 3 3
AnonymBruker Skrevet 21. april #5 Skrevet 21. april Jeg amma min til han var 2 år og 6 måneder. Mannen og nevnte flere ganger at det var flaut. Brydde meg ikke. Anonymkode: 66fbd...a9d 8 7
AnonymBruker Skrevet 21. april #6 Skrevet 21. april Jeg hadde blitt flau om jeg ammet mer enn 6 mnder, men men. 1 år er mer enn nok. 2 og opp er creepy (altså sann du ser i komedie filmer). Anonymkode: 8f8f5...7f8 19 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. april Populært innlegg #7 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg hadde blitt flau om jeg ammet mer enn 6 mnder, men men. 1 år er mer enn nok. 2 og opp er creepy (altså sann du ser i komedie filmer). Anonymkode: 8f8f5...7f8 Uff, håper du tuller. Anonymkode: 4df7f...c00 33 1 18
AnonymBruker Skrevet 21. april #8 Skrevet 21. april du trenger jo ikke å vise det rundt. er mye sterke og kraftige meninger rundt hva som er best for barn. det er vel naturlig, siden det ligger ens hjerte nært. lett å gå litt bananas. Anonymkode: ed17d...864 1
ms. Perfect Skrevet 21. april #9 Skrevet 21. april Absolutt ikke flaut. Jeg ammer min 3-åring, og tenker at slike holdninger sier mer om hans forkvakla holdninger til kvinnekropp og barn enn om deg. Dersom det hadde vært naturlig å avslutte amming på et tidligere tidspunkt så hadde kvinnekroppen sluttet å produsere, og barnet sluttet å etterspør. Det er først når barnet er mellom to og seks år at naturen sider stopp. Morsmelk er fortsatt sunt og gir helseeffekter til både deg og barnet. 19 6 2
AnonymBruker Skrevet 21. april #10 Skrevet 21. april MariaIsabel skrev (38 minutter siden): Det er anbefalt å amme i MINST 2 år. Det er best for barnet å amme lenge. Det er bare det at de fleste i dagens samfunn har en merkelig oppfatning om at det er feil etter at ungen har blitt 1 år, av en eller annen grunn - sikkert fordi vi nå seksualiserer alt som har med kropp å gjøre. Pupper ekstisterer for å gi mat. Jeg ammet min til han var nesten 5 år, men kun på kvelden de siste 3 årene. Det som er uthevet❤️ Du får vise mannen din listen av fordeler for både barnet og deg. Om mannen din ikke er så opptatt av kreft, så er de fleste menn opptatt av intelligens. Barn som ammes lenge har høyere IQ selv med mors IQ og sosio-økonomiske forhold tatt i betrakning. Kjære ts. Gi en lang f*** i hva mannen din syns er flaut. Du ammer for å være den beste mammaen for barnet og han burde applauderer deg for det innsatsen du gjør. Amming er tøft og det at du holder ut i 2 år er noe du bør klappe deg selv på skuldrene. Det er heller flaut å være så lite opplyst om ammefordeler. Kanskje han burde linkes ammehjelpen sin nettside? Jeg har en på over 3 år og ammer enda under legging. Det har vært veldig tøft i perioder, men jeg er så glad barnet mitt har fått den nærheten, kosen, tryggheten og alle fordelene amming gir. Anonymkode: e8f5f...e9a 15 3
AnonymBruker Skrevet 21. april #11 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg hadde blitt flau om jeg ammet mer enn 6 mnder, men men. 1 år er mer enn nok. 2 og opp er creepy (altså sann du ser i komedie filmer). Anonymkode: 8f8f5...7f8 Blir flau av slike kommentarer 😅 Huff så lite informert går det faktisk ann å være. Det verste er at du ikke er alene om å være det.. Anonymkode: e4c43...e2b 22 6
AnonymBruker Skrevet 21. april #12 Skrevet 21. april Rosa Gnom skrev (55 minutter siden): Verdens helse organisasjon anbefaler alle å amme i to år. Så så veldig langt unna er du ikke. Kilde her. det er jo også fordi det er mange land som er fattige, slik jeg forstår det.. det behøves vel ikke i samme grad i norge. Anonymkode: ed17d...864 28 7
Grüner Skrevet 21. april #13 Skrevet 21. april MariaIsabel skrev (54 minutter siden): Det er anbefalt å amme i MINST 2 år. Det er best for barnet å amme lenge. Det er bare det at de fleste i dagens samfunn har en merkelig oppfatning om at det er feil etter at ungen har blitt 1 år, av en eller annen grunn - sikkert fordi vi nå seksualiserer alt som har med kropp å gjøre. Pupper ekstisterer for å gi mat. Jeg ammet min til han var nesten 5 år, men kun på kvelden de siste 3 årene. 5 år??? Da begynner det å bli gross, når førskolebarn fortsatt får pupp som kos😳. 24 6
AnonymBruker Skrevet 21. april #14 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): det er jo også fordi det er mange land som er fattige, slik jeg forstår det.. det behøves vel ikke i samme grad i norge. Anonymkode: ed17d...864 Jepp og fordi det er mangel på rent drikkevann, som er mer skadelig for små barn enn en voksen. Er ingen grunn for at vi i Norge skal amme så lenge! Anonymkode: f2d2c...d57 26 7
Grüner Skrevet 21. april #15 Skrevet 21. april Rosa Gnom skrev (57 minutter siden): Verdens helse organisasjon anbefaler alle å amme i to år. Så så veldig langt unna er du ikke. Kilde her. Helsedirektoratet anbefaler 1 år, men WHO anbefaler 2 år for de går ut med råd til hele verden, og ikke alle land har så god tilgang på variert mat som Norge, og for dem er morsmelk fortsatt viktig som næringskilde også etter 1 år. 10 15
AnonymBruker Skrevet 21. april #16 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jepp og fordi det er mangel på rent drikkevann, som er mer skadelig for små barn enn en voksen. Er ingen grunn for at vi i Norge skal amme så lenge! Anonymkode: f2d2c...d57 Jeg har lurt så lenge på hvem som sprer denne myten, for det er ikke sant. WHO anbefaler det for alle. Inkludert land med gode hygieneforhold og rent drikkevann. Hvis langtidsamming er så unødvendig er det rart at kvinner med høy utdanning velger å amme lengre enn kvinner med lav utdanning. Anonymkode: e8f5f...e9a 16 1 12
AnonymBruker Skrevet 21. april #17 Skrevet 21. april Grüner skrev (1 minutt siden): Helsedirektoratet anbefaler 1 år, men WHO anbefaler 2 år for de går ut med råd til hele verden, og ikke alle land har så god tilgang på variert mat som Norge, og for dem er morsmelk fortsatt viktig som næringskilde også etter 1 år. Helsedirektoratet anbefaler 1 år fordi kvinner skal tilbake til jobb innen den tid og ønsker ikke å gi rett til ammefri lengre enn 1 år. Anonymkode: e8f5f...e9a 13 8
AnonymBruker Skrevet 21. april #18 Skrevet 21. april Gjør du det ute blant folk skjønner jeg godt at han blir flau når barnet er så stort. Trenger du å amme så noen ser det da? Anonymkode: d9fb9...273 4 3
AnonymBruker Skrevet 21. april #19 Skrevet 21. april Amming er noe av det mest naturlige og fine som finnes. Ikke la noen overtale deg til å slutte dersom du og barnet ønsker å fortsette. Anonymkode: e7335...a7d 11 1
AnonymBruker Skrevet 21. april #20 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Helsedirektoratet anbefaler 1 år fordi kvinner skal tilbake til jobb innen den tid og ønsker ikke å gi rett til ammefri lengre enn 1 år. Anonymkode: e8f5f...e9a Likevel anbefaler de at man gjerne ammer lenger om mor og barn trives med det. Men den delen glemmer de som mener det er helt unødvendig bare man har rent vann 🤦♀️ Anonymkode: 4df7f...c00 13 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå