AnonymBruker Skrevet 21. april #1 Skrevet 21. april Har en halvt år gammel niese og noen vil nok mene at moren er litt hysterisk. Man får beskjed om å vaske hendene når man treffes, og man blir spurt om man har vasket hendene. Det er heller ikke lov å ta på hendene til babyen siden babyen stikker hendene i munnen. Dette skal være fra helsestasjonen. Noen som har tanker/erfaringer rundt dette? Anonymkode: 6abaa...84d
AnonymBruker Skrevet 21. april #2 Skrevet 21. april Da ville jeg latt være å ta på babyen (det ville jeg nok uansett), og svart at jeg selvsagt har vasket hender som jeg gjør jevnlig. Slitsomt hvis hun maser på voksne mennesker om å vaske hender da, men er dessverre mange som ikke gjør dette. Under pandemien fikk man jo nærmest inntrykk av at dette var helt nytt for mange. Anonymkode: 1ea64...484 1
Mezzosoprena Skrevet 21. april #3 Skrevet 21. april Jeg tenker at det er greit å vaske hendende når man kommer utenfra og inn til der barnet befinner seg - men å ikke ta på hendene til barnet hele tiden er vel i overkant? 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. april #4 Skrevet 21. april Immunforsvaret har nok å bry seg med, det er en god grunn til at vi lever lenger enn for bare noen hundre år siden, hygiene. Anonymkode: eda2b...d8d 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #5 Skrevet 22. april Hun roer seg nok når ungen blir mer mobil og plutselig spiser på sko og slikker på gulvet og alt mulig ekkelt de finner på i toddlerfasen 🤭 Anonymkode: d45b1...8f5 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #6 Skrevet 22. april Helt greit å vaske hender når man kommer på besøk. Det burde jo egentlig alle gjøre når man kommer utenfra om det er en baby der eller ei. Men å ikke ta på hendene til babyen fordi den stikker fingrene i munnen, er forsåvidt en grei tanke. Men alt det andre babyen tar på, før den stikker fingrene i munnen, så blir det rett og slett for dumt. Anonymkode: e8260...332 1
Luckystar84 Skrevet 6. juni #7 Skrevet 6. juni Leste en plass at aldri har vi hatt så mange med allergier som no i moderne tid, fordi barn ikkje blir introdusert til alle bakteriane tidlig, fordi fleire og fleire har "støv på hjernen"... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå