Gå til innhold

The Last of Us sesong 2

Jessica Jones

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Mezzosoprena skrev (22 minutter siden):

Jeg tolket det du kaller kunstighet som at han (altså karakteren) ikke egentlig unnskyldte seg, fordi han faktisk er fordomsfull og ble tvunget til å beklage seg av sjefen.

Og at dere klager så over woke - hva i all verden er problemet deres? Klarer dere virkelig ikke å se at det er mennesker, akkurat som i den virkelige verden.

Slik tolket jeg det også. Man så Ellie ikke kjøpte unnskyldningen hans.

Anonymkode: d855f...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Mezzosoprena skrev (7 timer siden):

Jeg tolket det du kaller kunstighet som at han (altså karakteren) ikke egentlig unnskyldte seg, fordi han faktisk er fordomsfull og ble tvunget til å beklage seg av sjefen.

Og at dere klager så over woke - hva i all verden er problemet deres? Klarer dere virkelig ikke å se at det er mennesker, akkurat som i den virkelige verden.

Jeg klager ikke over at serien er woke, men min mening er at den er woke. Hva i all verden er problemet deres?

Anonymkode: 73d3c...255

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altfor tidlig å drepe hovedpersonen. Var dette nødvendig for å følge historien til spillet? 

Var en veldig bra episode, men mista egentlig interessen for å følge med videre. 

Anonymkode: 57a79...fb8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Altfor tidlig å drepe hovedpersonen. Var dette nødvendig for å følge historien til spillet? 

Var en veldig bra episode, men mista egentlig interessen for å følge med videre. 

Ja, det var nødvendig for å følge historien til spillet. Han dør veldig tidlig der også, så ville ikke gitt mening om de skulle ventet med å drepe han i serien. 
absolutt verdt å se videre likevel da! 

Anonymkode: cb07d...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, det var nødvendig for å følge historien til spillet. Han dør veldig tidlig der også, så ville ikke gitt mening om de skulle ventet med å drepe han i serien. 
absolutt verdt å se videre likevel da! 

Ja jeg vet ikke jeg, er egentlig ikke så veldig investert i skjebnen til noen av de andre karakterene. Måtte isåfall vært for å se at Joel ble hevnet, men nå hadde jo hun Abby en legitim grunn til å være ute etter hevn selv. Så kan ikke si jeg kjenner veldig sterkt på det heller.

Og hun Ellie irriterte meg bare egentlig med den drittunge oppførselen, blir vel ikke noe bedre nå.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja jeg vet ikke jeg, er egentlig ikke så veldig investert i skjebnen til noen av de andre karakterene. Måtte isåfall vært for å se at Joel ble hevnet, men nå hadde jo hun Abby en legitim grunn til å være ute etter hevn selv. Så kan ikke si jeg kjenner veldig sterkt på det heller.

Og hun Ellie irriterte meg bare egentlig med den drittunge oppførselen, blir vel ikke noe bedre nå.

Jaja, det er nå kun ditt tap om du ikke ser videre. 
Men som sagt, det er verdt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jaja, det er nå kun ditt tap om du ikke ser videre. 
Men som sagt, det er verdt det. 

Skal gi det en episode til, var som sagt veldig bra laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En kompis av meg som har spilt spillet sier at det blir en heftig historie videre med voldsom karakterutvikling, så det blir sikkert bra!

Anonymkode: 53da1...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

"Et ekstremt mangfold", eller virkeligheten, som det jo er. Tenk om vi skeive skulle problematisert alle filmer og serier vi har sett opp gjennom oppveksten hvor det kun er heterofile med (spoiler: det er ALLE). DET var påtatt og kunstig, det. 

Anonymkode: d7572...403

Du misforstår, jeg mener det blir for mye (kunstig mye) i et sånt lite univers som The Last of us er. Man har neste trykket inn mangfoldet som finnes (og som selvsagt skal finnes i den virkelige verden!), man gjør det åpenbart for å være politisk korrekt - litt som grønnvasking. 

Anonymkode: 3c0d9...254

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.4.2025 den 20.08):

Det er ikke det alene som gjør serien woke, men det at absolutt alle woke poenger skal pushes inn i den. Det er totaliteten som gjør at man går lei. "the message" skal pushes i absolutt alle scener.

Anonymkode: 1a05e...7fa

Den pushes i alle serier og filmer. Sorry men så mye transer og homofile møter man ikke på til daglig. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ænema skrev (15 timer siden):

Den pushes i alle serier og filmer. Sorry men så mye transer og homofile møter man ikke på til daglig. 

Huttetu, jeg får helt vondt av dere som må se EN serie hvor det er flere "transer og homofile" enn dere møter til daglig. Det må være vanskelig!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke EN serie det er alle nye serier. Jeg driter langt faen i at de er der, jeg bare påpeker at det er jævlig mange flere av de på serier enn prosenten i det virkelige livet. Fordi det er woke som faen betyr ikke det at jeg sliter med å se det. Jeg synes bare det er latterlig teit å gni det så jævlig inn hele tiden.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Ænema skrev (2 timer siden):

Det er ikke EN serie det er alle nye serier. Jeg driter langt faen i at de er der, jeg bare påpeker at det er jævlig mange flere av de på serier enn prosenten i det virkelige livet. Fordi det er woke som faen betyr ikke det at jeg sliter med å se det. Jeg synes bare det er latterlig teit å gni det så jævlig inn hele tiden.

Du gir jo ikke "langt faen" i at de er der, når du kommer inn i et diskusjonsforum for å problematisere det! Du kaller det latterlig teit å se skeive folk! Det i seg selv er jo bevis på at det fremdeles er en lang vei å gå før vi som er skeive faktisk blir godtatt i samfunnet. 

Den dagen du klarer å se en serie med skeive folk, uten å ofre det en tanke engang (slik vi gjør når vi ser heterofile) - DA kan vi begynne å snakke om at du "driter langt faen i det". 

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ænema skrev (18 timer siden):

Jeg er helt enig med deg. Jeg kjenner en del homofile, de er vanlige folk, de lever livet sitt uten å understreke at de er homofile. Det er ikke den seksuelle legningen deres som er så utrolig viktig, men hva slags menneske de er! 

Dagens tv-serier er latterlige med alt det woke-styret! 

Anonymkode: 9a8be...cd9

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg. Jeg kjenner en del homofile, de er vanlige folk, de lever livet sitt uten å understreke at de er homofile. Det er ikke den seksuelle legningen deres som er så utrolig viktig, men hva slags menneske de er! 

Dagens tv-serier er latterlige med alt det woke-styret! 

Anonymkode: 9a8be...cd9

Hvorfor er det slik at når du ser skeiv kjærlighet, så er det så provoserende eller "understrekende", mens når du ser heterofil kjærlighet (i ALLE andre filmer og serier) - så er det ingen som reagerer?

Det er absolutt ingenting ved historien i denne serien som ville vært annerledes om karakterene var heterofile. Det er helt naturlig flettet inn. Det gjøres ikke et poeng ut av det. Vi får bare se helt naturlig kjærlighet og forelskelse, slik man som regel får i filmer og serier.

Det er DERE som reagerer, så det er DERE som har problemer. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 27.4.2025 den 16.46):

Du gir jo ikke "langt faen" i at de er der, når du kommer inn i et diskusjonsforum for å problematisere det! Du kaller det latterlig teit å se skeive folk! Det i seg selv er jo bevis på at det fremdeles er en lang vei å gå før vi som er skeive faktisk blir godtatt i samfunnet. 

Den dagen du klarer å se en serie med skeive folk, uten å ofre det en tanke engang (slik vi gjør når vi ser heterofile) - DA kan vi begynne å snakke om at du "driter langt faen i det". 

Jeg gir faktisk langt faen. Jeg synes synd på de som må ta alt personlig og i verste mening. Det er de som lager serien som har et problem som de må stappe nedi halsen på alle og enhver. Når skal man få se på en hjernedød serie uten å få trykket politiske meninger inni alt. Det virker mot deres hensikt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor er det slik at når du ser skeiv kjærlighet, så er det så provoserende eller "understrekende", mens når du ser heterofil kjærlighet (i ALLE andre filmer og serier) - så er det ingen som reagerer?

Det er absolutt ingenting ved historien i denne serien som ville vært annerledes om karakterene var heterofile. Det er helt naturlig flettet inn. Det gjøres ikke et poeng ut av det. Vi får bare se helt naturlig kjærlighet og forelskelse, slik man som regel får i filmer og serier.

Det er DERE som reagerer, så det er DERE som har problemer. 

Hvorfor blir du så hysterisk fordi andre ikke er enige med deg? 🤣🤣🤣🤣

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ænema skrev (45 minutter siden):

Jeg gir faktisk langt faen. Jeg synes synd på de som må ta alt personlig og i verste mening. Det er de som lager serien som har et problem som de må stappe nedi halsen på alle og enhver. Når skal man få se på en hjernedød serie uten å få trykket politiske meninger inni alt. Det virker mot deres hensikt.

Javel. Selv er glad på dine vegne for at du aldri har måttet kjempe for din rett til å elske den du vil, og ikke måtte risikere fengselsstraff eller å bli drept for å være sammen med din kjære, bare fordi vedkommende er samme kjønn som deg.

Homofil kjærlighet er ikke "politiske meninger", det er bare kjærlighet. Innleggende dine er direkte ubehagelige å lese, men viser selvfølgelig bare at det trengs mer skeiv kjærlighet i filmer og serier. Den dagen du ikke lenger bryr deg, slik du ikke bryr deg om du ser heterofil kjærlighet, DA har vi kanskje kommet et stykke lenger. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Javel. Selv er glad på dine vegne for at du aldri har måttet kjempe for din rett til å elske den du vil, og ikke måtte risikere fengselsstraff eller å bli drept for å være sammen med din kjære, bare fordi vedkommende er samme kjønn som deg.

Homofil kjærlighet er ikke "politiske meninger", det er bare kjærlighet. Innleggende dine er direkte ubehagelige å lese, men viser selvfølgelig bare at det trengs mer skeiv kjærlighet i filmer og serier. Den dagen du ikke lenger bryr deg, slik du ikke bryr deg om du ser heterofil kjærlighet, DA har vi kanskje kommet et stykke lenger. 

gjesp.. du bor i norge.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...