Gå til innhold

The Last of Us sesong 2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke spilt spillet og derfor kom sesong 2 episode 2 veldig brått på. Fikk nesten ikke sove etterpå. Aldri reagert så mye på en episode i en serie før. Det var rett og sett jævlig trist.

Anonymkode: d855f...c29

• Liker 6
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke spilt spillet og derfor kom sesong 2 episode 2 veldig brått på. Fikk nesten ikke sove etterpå. Aldri reagert så mye på en episode i en serie før. Det var rett og sett jævlig trist.

Helt enig! Kjente nesten litt på en sorg av noe slag.. 

Anonymkode: 2a504...7d7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg følger Pedro Pascal på insta og ha la ut et veldig fint bilde av seg selv og Kaitlyn Dever etter episode 2. Sikkert for at folk ikke skulle gå bananas og angripe henne personlig 😅

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Akkurat det vi som har spilt spillene følte på den gangen 😄

Anonymkode: cb07d...ca1

• Hjerte 1
Skrevet

Både spillet og serien er woke, men jeg liker begge fordi om 😊 Gleder meg til resten av sesongen!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Lurvetjofsa skrev (55 minutter siden):

Både spillet og serien er woke, men jeg liker begge fordi om 😊 Gleder meg til resten av sesongen!

Hvorfor mener du det? I min omgangskrets er det både transpersoner og lesbiske. For meg gjenspeiler serien virkeligheten.

• Liker 1
Skrevet

Helt vanvittig at noen kaller homofili for woke - i 2025😂😂

Da har man virkelig stagnert i utviklingen. 

Dere vet at homofili har eksistert like lenge som menneskeheten har eksistert..? 

Ellers - Jeg elsker serien!! Jeg har ikke spilt spillet, men har barn som har spilt det. Dog var jeg ikke klar for episode 2.. Skjønner ikke hvordan serien kan hente seg inn etter det..men jeg har fått beskjed om å «trust the prosess»..så da får jeg vel det. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Vera skrev (23 timer siden):

Helt vanvittig at noen kaller homofili for woke - i 2025😂😂

Da har man virkelig stagnert i utviklingen. 

Det er ikke det alene som gjør serien woke, men det at absolutt alle woke poenger skal pushes inn i den. Det er totaliteten som gjør at man går lei. "the message" skal pushes i absolutt alle scener.

Anonymkode: 1a05e...7fa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og som alle andre filmer og serier som har gått woke så hater publikum den, mens de profesjonelle kritikerne roser den opp i skyene som en gaslighting av publikum...

image.png.f91a18ef03d4e571cddd81431bd78c3f.png

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er ikke det alene som gjør serien woke, men det at absolutt alle woke poenger skal pushes inn i den. Det er totaliteten som gjør at man går lei. "the message" skal pushes i absolutt alle scener.

Hva er et "woke" poeng? At hovedpersonen er skeiv? At det er fargede skuespillere med i serien? At kvinner viser samme krigerske evne som menn? 

Og hvorfor synes du det er vanskelig å forholde seg til en verden hvor skeive finnes? For vi finnes. Jeg er glad det kommer flere og flere serier/filmer hvor vi skeive også kan få identifisere oss med hovedpersonen. Da jeg var ung og slet med å godta meg selv, så jeg aldri noen som meg selv på tv. Det bidro til å forsterke selvhatet og vanskene med å godta meg selv. Du så folk som deg på tv hele tiden, så du kan aldri forstå hvor krevende det er. 

Når du surmuler over dette gjør du verden til et vanskeligere sted for skeive (og andre minoriteter). 

Anonymkode: d7572...403

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva er et "woke" poeng? At hovedpersonen er skeiv? At det er fargede skuespillere med i serien? At kvinner viser samme krigerske evne som menn? 

Og hvorfor synes du det er vanskelig å forholde seg til en verden hvor skeive finnes? For vi finnes. Jeg er glad det kommer flere og flere serier/filmer hvor vi skeive også kan få identifisere oss med hovedpersonen. Da jeg var ung og slet med å godta meg selv, så jeg aldri noen som meg selv på tv. Det bidro til å forsterke selvhatet og vanskene med å godta meg selv. Du så folk som deg på tv hele tiden, så du kan aldri forstå hvor krevende det er. 

Når du surmuler over dette gjør du verden til et vanskeligere sted for skeive (og andre minoriteter). 

Bill og Frank er et homofilt par

Bella er lesbisk

Dina er bifil

Et barn (!) vi møter senere i serien er trans

Bella Ramsay identifiserer seg selv som ikke-binær og det hyles om det i alle kanaler på sosiale medier

Jeg liker både serien og spillet, men å si at wokeism ikke pushes her er i beste fall naivt. 

Anonymkode: 73d3c...255

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bella er lesbisk

Dina er bifil

Bella Ramsay identifiserer seg selv som ikke-binær og det hyles om det i alle kanaler på sosiale medier

Jeg liker både serien og spillet, men å si at wokeism ikke pushes her er i beste fall naivt. 

Mente å skrive at Ellie er lesbisk

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bella er lesbisk

Dina er bifil

Ok, men hva er problemet med dette? Verden er jo slik? Noen er skeive, noen er trans (også barn, ja), noen er hvite og andre er brune. Dette er jo ikke et problem, eller?

Det er liksom bare et problem når det er vi som er minoriteter som er med i serier, ikke når folk som deg er med. Rart at du ikke reflekterer litt over hvorfor du tenker slik. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Bella er lesbisk

Dina er bifil

Dette har jo ingenting med serien å gjøre.

Resten du nevner er jo slik verden faktisk er. 

Anonymkode: cb07d...ca1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ok, men hva er problemet med dette? Verden er jo slik? Noen er skeive, noen er trans (også barn, ja), noen er hvite og andre er brune. Dette er jo ikke et problem, eller?

Det er liksom bare et problem når det er vi som er minoriteter som er med i serier, ikke når folk som deg er med. Rart at du ikke reflekterer litt over hvorfor du tenker slik. 

Hvor har jeg sagt at det er et problem? Jeg sier ingenting stygt om noen, jeg sier at den er woke. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bella er lesbisk

Dina er bifil

Jeg er litt enig. "Problemet" er at det blir så mye av det, man presenterer et ekstremt mangfold der alle skal føle seg inkludert, til det punktet at det fremstår kunstig og påtatt (for meg). Det er heldigvis ikke like ille som de nyeste sesongene av Sex and the city. 

Anonymkode: 3c0d9...254

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tillegg; den scenen med den hvite eldre mannen som sier unnskyld til Ellie nå i episode 2. Det føles veldig kunstig for meg. Kunne de ikke bare latt den karakteren være en fordumsfull idiot? Hvorfor presse inn den politiske korrekte scenen der? Helt unødvendig, og ikke veldig troverdig. Det finnes mennesker som diskriminerer og hater overalt, hvorfor ikke i Jackson? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 1.12):

Den er blitt fullstendig ødelagt av noen venstreekstreme produsenter som skal pushe noe woke BS inn i hver eneste scene.

• Homofile og transer over alt.
  • En svart kvinne som er lederen av byen selvfølgelig.
  • Sesongen starter med at en 50 kg spinkel jente banker opp en 100 kg ripped mann.
  • Hovedrolle mannen er et følelsesvrak som driver å griner hos en terapeut, og til slutt blir kuttet ut av serien ved å drepe han (kan jo ikke fortsette med en mann som hovedperson selvfølgelig).
  • En gammel mann som er kritisk til homofile og dermed blir ydmyket, og kommer krypende tilbake for å unnskylde sin oppførsel.
  • Alle kvinnene er badass slåsskjemper, mens mennene er enten ubrukelige idioter, eller kanonføde.
  • Den nye smartere typen zombie er selvfølgelig en kvinne.
  • osv.

Greit nok at de pushet litt en slik agenda i hvert fall siste delen av den første sesongen, men i sesong 2 har det tatt fullstendig over, og det ødelegger hele serien. Jeg kommer ikke til å se noen flere episoder etter å ha sett de 2 første, dette var ren søppel!

Har du engang spilt eller sett noe av VIDEOSPILLET serien handler om???

Anonymkode: 9459e...171

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er litt enig. "Problemet" er at det blir så mye av det, man presenterer et ekstremt mangfold der alle skal føle seg inkludert, til det punktet at det fremstår kunstig og påtatt (for meg). Det er heldigvis ikke like ille som de nyeste sesongene av Sex and the city. 

"Et ekstremt mangfold", eller virkeligheten, som det jo er. Tenk om vi skeive skulle problematisert alle filmer og serier vi har sett opp gjennom oppveksten hvor det kun er heterofile med (spoiler: det er ALLE). DET var påtatt og kunstig, det. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tillegg; den scenen med den hvite eldre mannen som sier unnskyld til Ellie nå i episode 2. Det føles veldig kunstig for meg. Kunne de ikke bare latt den karakteren være en fordumsfull idiot? Hvorfor presse inn den politiske korrekte scenen der? Helt unødvendig, og ikke veldig troverdig. Det finnes mennesker som diskriminerer og hater overalt, hvorfor ikke i Jackson? 

Jeg tolket det du kaller kunstighet som at han (altså karakteren) ikke egentlig unnskyldte seg, fordi han faktisk er fordomsfull og ble tvunget til å beklage seg av sjefen.

Og at dere klager så over woke - hva i all verden er problemet deres? Klarer dere virkelig ikke å se at det er mennesker, akkurat som i den virkelige verden.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...