Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og åpnet klokken 10. Det er få timer 

Anonymkode: 4879d...d8c

Men hva skal du ha på butikken kl 17 da, eller 21? Det må da vel være mulig å handle i tidsrommet 10-16. Det er seks timer du kan fly inn og ut av butikkene. Det bør du klare.

Når du vet at det er påske hvert eneste år så bør det være mulig å planlegge ut i fra det. Det er stengt hver søndag også, du klarer sikkert å få livet ditt til å fungere likevel, (håper jeg, selv om jeg er usikker).

Om det eneste en lever for her i livet er å gå på butikken når det passer deg og å miste den friheten er helt forferdelig så tenker jeg at en har jaggu godt av å få utfordret seg litt. Bli litt tøffere rett og slett. 

Anonymkode: 3f374...2d0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Næmmen, rakk du ikke å handle alt du skulle ha på 6 timer?

Anonymkode: 4fac1...9bc

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Følern. Har ingen tradisjoner i påsken, og jobber i helse så den er egentlig bare en rart oppstykket uke for min del, men på toppen så er det mye ekstra planlegging i forhold til alle de røde dagene, også får man jo nesten ikke gjort noe fordi man skal bevare helligdagsfreden (hvertfall der jeg bor). Kanskje det bare er jeg som er kynisk? Liker ikke jul eller 17. mai heller. Blir deilig å komme tilbake til normalen igjen i morgen😅

Anonymkode: 017af...b78

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg ikke har hytte eller venner med hytter og en mann som ikke gidder noe... så er påske langt....Synes det er dårlig utover tenåring....

Helligdager blir bare lange lange dager. Gleder meg til hverdagen.

Anonymkode: b437e...86c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Helligdagene går alt for fort unna. Utrolig at fem fridager kan gå (tilsynelatende) så mye fortere enn en arbeidsuke med like mange dager. Blir litt smådeprimert av å måtte stille vekkerklokka igjen allerede, men har heldigvis hjemmekontor og kan stille den på fem minutter før jobb. Men gruer meg til at naboen starter med oppussing igjen. 

Anonymkode: a93a9...019

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker egentlig påsken, men når den er så en og det ikke er snø så blir det litt "meh" fra meg. Det ble ikke snømannlaging og skihopp på jordet akkurat😒

Anonymkode: c8ccc...ef2

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Matbutikker åpnet 7.

Anonymkode: 7161d...5cb

AnonymBruker
Skrevet

Tidligere jobbet jeg ofte i påsken, nå hadde jeg fri, og jeg synes tiden har gått rasende fort.

Har ikke hatt matmangel! Alle klarer da å handle inn for de få dagene som butikkene har holdt stengt.

På min kant av landet har vi hatt et nydelig påskevær i tillegg, så at noen kan klage over disse helligdagene, er snålt.

Anonymkode: 2ed51...d51

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg innså at 99% av svarene her ville være motsatt av hva jeg synes. Jeg har hørt det hele livet de som elsker en fridag, fri uke ,ferie... kjæresten er lik. Men når du er alvorlig deprimert og avhengig av blant DPS og rutiner er hverdagen bedre for meg. Nå føler jeg meg enda verre, jeg er visst alltid den eneste som hater høytider og ser frem til i morgen. 😟

TS

Anonymkode: 43f5c...779

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg innså at 99% av svarene her ville være motsatt av hva jeg synes. Jeg har hørt det hele livet de som elsker en fridag, fri uke ,ferie... kjæresten er lik. Men når du er alvorlig deprimert og avhengig av blant DPS og rutiner er hverdagen bedre for meg. Nå føler jeg meg enda verre, jeg er visst alltid den eneste som hater høytider og ser frem til i morgen. 😟

TS

Hadde du vinklet det på denne måten fra start hadde du sikkert møtt mer forståelse. Det virket veldig som om du bare syns det var kjipt at butikkene har vært stengt. Det er ikke unormalt at høytidene er vanskelig når man sliter psykisk, det er du helt sikkert ikke alene om. 

Her i byen har enkelte ting for øvrig vært åpent hver dag, både små butikker, kiosker og enkelte kafeer. Kanskje du burde flytte litt mer sentralt. 

Anonymkode: b3f90...c45

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller er det bare meg? Så mange helligdager... julen har bare 2 juledager så er alt åpent igjen. Påsken er jo uendelig ,med kun noen timers åpent påskeaften...

Gleder meg til i morgen tidlig. Hater høytider. Elsker tanken med "rundt" det med pynt og påskeegg,men i praksis  nei... Fælt.

Jeg elsker både jule og påskeferie , masse god mat, familietid og fri fra jobb :) koser meg sikkelig i begge :) Jul er julefilmer og påske er det krim . Fantastisk <3. Sommerferien er også magisk

Anonymkode: 30f74...674

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller er det bare meg? Så mange helligdager... julen har bare 2 juledager så er alt åpent igjen. Påsken er jo uendelig ,med kun noen timers åpent påskeaften...

Gleder meg til i morgen tidlig. Hater høytider. Elsker tanken med "rundt" det med pynt og påskeegg,men i praksis  nei... Fælt.

Er det shoppingsenteret du savner og gleder deg til skal åpne igjen? Du kunne jo shoppa rundt i flere timer på lørdag, om du ville? Du har kanskje ikke jobb du har fri fra? Jeg elsker påsken og høytider, og savner ikke åpne butikker et øyeblikk. Elsker å ha fri, og mathandling har jeg jo planlagt og har kjøpt inn alt jeg trenger, så null stress med sånt.

Anonymkode: 1870c...eb5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Følern. Har ingen tradisjoner i påsken, og jobber i helse så den er egentlig bare en rart oppstykket uke for min del, men på toppen så er det mye ekstra planlegging i forhold til alle de røde dagene, også får man jo nesten ikke gjort noe fordi man skal bevare helligdagsfreden (hvertfall der jeg bor). Kanskje det bare er jeg som er kynisk? Liker ikke jul eller 17. mai heller. Blir deilig å komme tilbake til normalen igjen i morgen😅

Anonymkode: 017af...b78

Og herregud det er straks 17mai også. Helt forferdelig. Det vil si jeg elsker bunaden min og landet mitt,men folkemengden og hipp hurra det påsatte nei takk.

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde du vinklet det på denne måten fra start hadde du sikkert møtt mer forståelse. Det virket veldig som om du bare syns det var kjipt at butikkene har vært stengt. Det er ikke unormalt at høytidene er vanskelig når man sliter psykisk, det er du helt sikkert ikke alene om. 

Her i byen har enkelte ting for øvrig vært åpent hver dag, både små butikker, kiosker og enkelte kafeer. Kanskje du burde flytte litt mer sentralt. 

Anonymkode: b3f90...c45

Butikker? Hater butikker. Handler mat. Resten shopper jeg på nett. Vil bare ha rutinene igjen med mine faste ærend, psykolog osv...

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Du trenger mer enn 6 timers åpne butikker? Raver du rundt i butikkene en hel arbeidsdag?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og herregud det er straks 17mai også. Helt forferdelig. Det vil si jeg elsker bunaden min og landet mitt,men folkemengden og hipp hurra det påsatte nei takk.

TS

Det går heldigvis fint an å ta på seg bunaden og feire nasjonaldagen hjemme eller i andre trygge omgivelser.

Anonymkode: 4fac1...9bc

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det shoppingsenteret du savner og gleder deg til skal åpne igjen? Du kunne jo shoppa rundt i flere timer på lørdag, om du ville? Du har kanskje ikke jobb du har fri fra? Jeg elsker påsken og høytider, og savner ikke åpne butikker et øyeblikk. Elsker å ha fri, og mathandling har jeg jo planlagt og har kjøpt inn alt jeg trenger, så null stress med sånt.

Nei. Er uføretrygdet og tungt deprimert.  Nok med å ta meg av det ene barnet som bor hjemme 50%. De andre bor borte en periode.  Kjæresten min er som deg da,elsker en fri dag fra jobb...Alle er slik. Unntatt meg så ja hjelper ikke på. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

TS

Her kommer det mer info enn i HI, og mer viktig info. For her kan jeg forstå deg❤️ Når man er  alvorlig deprimert og avhengig av rutiner og av hjelp fra DPS og lignende, så er det klart at hverdagen er best❤️ Sender en klem❤️

• Liker 1
Skrevet

Jul er mye koseligere, også for folk som ikke feirer. Mye lys og glitter over alt. Påske er dørgende kjedelig. Det er en tid for folk med hytte og penger. Har uansett ikke fri siden jeg har en jobb som ikke stenger.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

TS

17.mai er på en lørdag i år, så du mister i alle fall ikke hverdagen❤️ 17.mai kan du velge å feire akkurat som du vil; hjemme i pysjen og du har lyst😊

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...