Gå til innhold

Unghund på søndagstur i skogen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har verdens beste ettåring som jeg naturlig nok gjerne vil ha med på turer, også de gangene hvor det blir et lite stopp med kaffe og kvikklunch. 

Men de gangene vi har prøvd virker det helt umulig. Hun er utrolig entusiastisk når det kommer til han jeg går med, hopper, småbiter, kaster seg over, osv. Det går derfor ikke å ha henne i nærheten mens vi sitter stille. Vi har løst det med å binde henne til et tre slik at hun ligger 0,5-2m unna. Men hun bare hyler og uler av frustrasjon. Det gir seg liksom ikke heller. Prøvde vi å ha henne nærmere slik at hun bar nær meg men ikke han + primus ble hun bare sur og begynte å bite. Pluss hylingen. Så kom jeg på.. føles dette som straff? Altså at hun blir holdt litt utenfor "flokken"? Vi var jo nær, men ikke oppå hverandre slik hun nok helst hadde ønsket. Tidligere (før båndtvang) var det samme greia, men da roet hun seg faktisk til slutt når hun ble sluppet fri. Da la hun seg til å sove sammen avstand unna😂 Prøvde å holde henne litt sammen med meg idag, men hun var ustyrlig og ville hoppe på turfølget (og smånappet meg for å få det til).

Tips til litt mer harmoniske skogsturer? Med andre enn bare meg og henne😆

Anonymkode: 98b34...f8b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en bajas på 3 år som er sånn - veldig sosial og kontaktsøkende fyr. Han er "a bit much" når vi skal sette oss ned for å ha pause, men etter at han får "hilst" og "gjort seg ferdig" så roer han seg veldig fort sammen med oss. Det er også viktig at tur følget ditt signaliserer /sier i fra selv til hunden 😄 Blir det for mye er det avledning gjelder. Har faktisk tatt leverpostei å smurt på trestammer rundt han for å holde han opptatt når han var i verste perioden sin 😂

Anonymkode: b37d8...ea7

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan begynne  med kortere pauser som du gradvis gjør lengere. Strø godbiter i lyngen som han søker etter når du tar kaffepause. Evt ett tyggebein ham liker godt. 

Anonymkode: 50194...254

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

aldri hatt noe problem med dette. Men unghunder er jo som oftes "litt mye". Tren ligg også hjemme, så skjønner den at det gjelder ute også. Vær tålmodig ! og ignorer, ikke se på den, gi lyd, oppmerksomhet etc. Jeg har ikke trent så mye ligg hjemme, men jeg ignorerer den når vi skal spise etc, så skjønner den etterhvert at det beste er bare å legge seg i senga si. 

Anonymkode: 6c33b...b6a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...