Gå til innhold

Pris for konfirmasjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

vi arrangerer konfirmasjon i mai, og jeg tror vi ender opp på ca 10 000 kroner med lokale, mat, drikke og pynt/blomster. 

antrekk og gave til konfirmanten er selvfølgelig utenom. Vi har valgt å ikke gå for fancy velkommen-skilt, ballongbue, photoboot etc. konfirmanten vil ikke bestille kake med bilde av seg selv på da det visstnok er helt ut og skikkelig teit, så da tar flere av gjestene med seg kake. Vi har heller ikke sendt formell innbydelse, men printet ut selv. 

hvor legger man listen for fancy tilbehør i en konfirmasjon? Vil denne konfirmasjonen være stusselig? 

hva er normal pris, for dere som nylig har arrangert konfirmasjon?

vi har helt ok økonomi, men jeg ser helt ærlig ikke poenget i å kjøpe en masse stæsj som blir brukt en dag. Lokalet vi leier har hvite duker og vi familien stiller med vaser, lysestaker og annen pynt. Er jeg kjip som ikke legger mer i konfirmasjonen? 

Anonymkode: 3b90f...d98

Anonymkode: 2c0e4...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har hatt forholdsvis enkle konfirmasjoner. Første gangen hadde vi riktignok invitasjon med bilde, men ikke til yngre søsken. Da kjøpte vi rett og slett standard invitasjoner i bokhandelen (glemte rett og slett produksjonstiden, og kjørte safe). . Tror ingen av de inviterte tenkte på det en gang. 

Siste konfirmasjon; 

• lånt (gratis) kantine på jobb. Der var det meste av bestikk, servise etc. Tok med serveringsbestikk hjemmefra. 
  • hvite, vaskbare duker kjøpt ifb med konfirmasjon til eldste i tillegg til de som vi hadde. Har vel kanskje brukt kr 1.000 på dette, og billigere enn om vi skulle kjøpt engangs
  • standard hvite servietter og standard lys. Alt kjøp på vanlig dagligvarebutikk + IKEA. Brukte kanskje 500-600 på dette.  Brukte egne lysestaker & speilfliser. Kan ikke regne kostnad på dette.
  • Kjøpte 3-4 buketter på blomsterbutikken, og brukte vaser vi hadde hjemme. 
  • Kjøpte marsipankake - det største utlegget varierte fra 1000-1500. Resten bakte vi selv, fikk vel en kake 
  • Kjøpte mineralvann på tilbud i god tid; både bokser og flasker. 
  • Lagde koldtbord selv; konfirmanten fikk velge noen matretter/kaker selv
  • Fotograf = vennetjeneste, fremkalling hos FotoKnudsen
  • Alle gangene har det vært ca 35 til bords. 

Totalt lå nok vi også på omtrent 10' pr konfirmasjon i selve arrangementet. 

Alle konfirmantene har vært invitert i konfirmasjoner til venner, ingen har sagt noe om at disse var mer fancy/at de savnet noe. 

Anonymkode: 3e265...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

vi arrangerer konfirmasjon i mai, og jeg tror vi ender opp på ca 10 000 kroner med lokale, mat, drikke og pynt/blomster. 

antrekk og gave til konfirmanten er selvfølgelig utenom. Vi har valgt å ikke gå for fancy velkommen-skilt, ballongbue, photoboot etc. konfirmanten vil ikke bestille kake med bilde av seg selv på da det visstnok er helt ut og skikkelig teit, så da tar flere av gjestene med seg kake. Vi har heller ikke sendt formell innbydelse, men printet ut selv. 

hvor legger man listen for fancy tilbehør i en konfirmasjon? Vil denne konfirmasjonen være stusselig? 

hva er normal pris, for dere som nylig har arrangert konfirmasjon?

vi har helt ok økonomi, men jeg ser helt ærlig ikke poenget i å kjøpe en masse stæsj som blir brukt en dag. Lokalet vi leier har hvite duker og vi familien stiller med vaser, lysestaker og annen pynt. Er jeg kjip som ikke legger mer i konfirmasjonen? 

Anonymkode: 3b90f...d98

Anonymkode: 2c0e4...ba5

min venninne har brukt 30.000 på konfirmsjonen, synes det er mye. min skal ikke før om 3 år

Anonymkode: 2df92...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor langt er er tau? 😉 

Totaltkostnaden for vår konfirmasjon var ca 100.000kr inkl. gave. 

Anonymkode: 024a7...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde konfirmasjon i fjor. Totalt kom selskapet på ca 10 000. Bare mat ble 7000(bestilte koldtbord +laget litt selv og bestilte en kake(uten bilde)). Konfirmantens dress + sko kommer utenom.

Hadde 20 gjester og holdt selskapet hjemme da vi har plass til det. 

Hadde ikke noe fancy pynt, brukte Pinterest som inspirasjon og laget en del selv. Begynte planleggingen i god tid og handlet en del på tilbud.

Bestilte invitasjoner m/ bilde, kom på 300 kr så det veltet ikke akkurat budsjettet.

Bilder til takkekort tok vi selv. 

Anonymkode: f3f34...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det utelates jo en meget viktig faktor her da - hvor mange gjester er det?

Vi har kjempestor familie, så til og med når vi kutter ut noen, havner vi på mellom 40 og 50 gjester.

Og da blir det vesentlig dyrere enn om man har kun 20 eller til og med 30 gjester.

Utover det, har vi enkelt lokale, men vi leier lokale ettersom vi er så mange. Vi har også catering, siden vi igjen er så mange gjester. Når det gjelder kaker, så tenker jeg vi kjøper en hovedkake, og spør om gjester kan ta med noen kaker i tillegg. Så baker vi også selv noen. 

Det kommer vel på rundt 20-30 000 tenker jeg, ikke medberegnet antrekk og gave til konfirmanten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...