Gå til innhold

Retten til abort er et utrolig stort privilegium

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en rett jeg støtter, men det er fortsatt en massiv fordel med mindre man har psykiske utfordringer som gjør at man ikke kan abortere. Som mann er jeg livredd for å gjøre en kvinne gravid, man blir ikke far i 18 år, man blir far for resten av livet. Det skumleste er at hvis jeg blir voldtatt av en kvinne så kan hun tvinge meg til å bli far.

Anonymkode: 37a5b...4e5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får trøste deg med at det er få kvinner som voldtar menn. Så sannsynligvis slipper du å oppleve dette. 

Anonymkode: ebab2...155

• Liker 5
  • Nyttig 13
Skrevet

Jeg kastrerte meg selv på volvat👍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ekstremt enkelt å unngå det. Ikke ligg med fremmede hvor spørsmålet om barn ikke er diskutert på forhånd. Bruk ALLTID kondom, aldri ha sex på fylla hvor man kanskje slurver. Eller steriliser deg enkelt og greit. 

Anonymkode: 9c94d...df3

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo ekstremt enkelt å unngå det. Ikke ligg med fremmede hvor spørsmålet om barn ikke er diskutert på forhånd. Bruk ALLTID kondom, aldri ha sex på fylla hvor man kanskje slurver. Eller steriliser deg enkelt og greit. 

Anonymkode: 9c94d...df3

En kjæreste som sier hun aldri vil få barn kan ombestemme seg hvis hun blir gravid.

Abortrettigheter er viktig akkurat fordi det ikke er lett å unngå...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er en rett jeg støtter, men det er fortsatt en massiv fordel med mindre man har psykiske utfordringer som gjør at man ikke kan abortere. Som mann er jeg livredd for å gjøre en kvinne gravid, man blir ikke far i 18 år, man blir far for resten av livet. Det skumleste er at hvis jeg blir voldtatt av en kvinne så kan hun tvinge meg til å bli far.

Nei, hun kan bare tvinge deg til å betale bidrag. Ingen kan tvinge deg til å bli far.

Men bidrag er jo det dere frykter mest, eller? 😒 Det er jo veldig enkelt å unngå unger du ikke ønsker som mann: Alltid bruk kondom, evt steriliser deg. Men nei, kondom vil dere jo ikke bruke… og ligge rundt vil dere jo… 

Sorry, mener ikke å si dette gjelder alle menn. Men det ser ut til å gjelde alle menn som har pådratt seg unger de ikke ønsker, og som blir sure fordi de må betale for ungene de selv har laget!

Anonymkode: 2810d...bc7

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Og sannsynligheten for at du som mann skal bli voldtatt er meget lav, så jeg synes ikke spesielt synd på deg. 

Anonymkode: 2810d...bc7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Allt av medesinsk tilbud er selfølgelig et gedigent privilegium! Insulin så diabetikere kan bli gamle, organ donasjon som kan holde liv i dødsyke menesker og vaksiner som holder oss friske er alt sammen fantastisk!!!

Jeg ser ikke verdien av å "misune" det motsate kjøn sitt naturlige "funksjoner". Vi er bygget som vi er, uansett hvor grønt grese måtte se ut på andre siden av gjeret.... For meg fremstår det spesielt å ønske seg evnen til å bli gravid, abortere og føde, da det fremstår som noen av de mer smertefule "funksjonene" en kropp kan ha. Selv synes jeg det må være fantastisk å kunne sterilisere seg uten særlig fare for kompikasjoner og til å med kune reversere det enkelt om du ombestemer deg! For ikke å snake om at jeg skulle ønske legemidelindustrien hadde hat samme terskel for bivirkninger med hormonel prevensjon for mitt kjøn som for menn, jeg hadde sluppet unna veldig mye ubehag og vansker om ikke det hadde blit kategorisert som "rimelig" for kvinner å ha de plagene. For ikke å snake om å kunne slippe smerter, blødninger og humør svigninger hver eneste måned, så utrolig mye jeg skulle gjort for å slipe smerter hver eneste måned!!! Men det kan jeg jo ikke, for jeg er bygget som jeg er og jeg oppnår ingen ting med å klage på det. 

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (3 minutter siden):

For meg fremstår det spesielt å ønske seg evnen til å bli gravid, abortere og føde, da det fremstår som noen av de mer smertefule "funksjonene" en kropp kan ha.

Sier du dette til venner som ikke kan bli gravid? At de er heldige?

AnonymBruker
Skrevet

Da bruker du kondom eller steriliserer deg.

Anonymkode: 720b6...fcc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er et fantastisk privilegium. Både for kvinner, menn og uønskede barn. Og hele samfunnet rundt. 

Når biologien er slik at kvinnen er den som har siste ord, må mannen fokusere på det han kan gjøre - bruke prevensjon, gjerne flere typer, eventuelt praktisere avhold. 

Anonymkode: 6739a...81f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må være den første mannen jeg har hørt om som faktisk er redd for å bli voldtatt av kvinner.

Anonymkode: d102a...a97

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må være den første mannen jeg har hørt om som faktisk er redd for å bli voldtatt av kvinner.

Du ser jo hvordan folk reagerer i denne tråden. Hvorfor tror du menn ikke føler de kan snakke om bekymringene sine når de ikke er anonyme.

• Nyttig 2
Skrevet

Sier du dette til venner som ikke kan bli gravid? At de er heldige?

Ja, vennina mi komm i veldig tidelig overgangs alder. Selfølgelig trist at hun ikke kommer til å få egne barn, men vi har selfølgelig snaket om de posetive konsekvensene også! Jeg tror som sagt ikke at noen av oss tjener på og sammenligne oss med andre da, siden vi har den kropen vi har uanset.... Så fokuserte selfølgelig mest på henes følelser rundt det, og mindre på mine tanker akurat i de samtalene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (1 minutt siden):

Ja, vennina mi komm i veldig tidelig overgangs alder. Selfølgelig trist at hun ikke kommer til å få egne barn, men vi har selfølgelig snaket om de posetive konsekvensene også! Jeg tror som sagt ikke at noen av oss tjener på og sammenligne oss med andre da, siden vi har den kropen vi har uanset.... Så fokuserte selfølgelig mest på henes følelser rundt det, og mindre på mine tanker akurat i de samtalene. 

Hvis hun var 22 når hun fant ut, ville du fortsatt snakker om de positive konsekvensene?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du menn ikke føler de kan snakke om bekymringene sine når de ikke er anonyme.

Du tenker at det er vanlig at menn frykter at kvinner skal voldta dem? Eller hva mener du? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja visst er retten til fri abort et stort privilegium for kvinner.  Men jeg ser absolutt at menns mening ikke betyr noe.  Er damen gravid bestemmer hun om han skal bli far eller ikke. 

Hvis jeg var mann ville jeg syntes det var urettferdig.  Men jeg vet også at det er som å banne i kjerka - spesielt her på KG :)

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du tenker at det er vanlig at menn frykter at kvinner skal voldta dem? Eller hva mener du? 

Jeg vet ikke hvor vanlig det er fordi menn som nevner det vil bli latterligjort. Både av menn og kvinner.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Menn som er redd for å bli far, kan jo sterilisere seg. Det er det nok mange kvinner som bli glad for, slik at de slipper å stå for prevensjon slik de nesten alltid gjør i forhold. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Abra skrev (40 minutter siden):

Jeg kastrerte meg selv på volvat👍

Det var da voldsomt da! Trodde kastrasjon var sjelden. Og hvorfor dra til Volvat hvis du gjorde det selv? Vol at har tapt seg!

Anonymkode: bce61...c98

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...