AnonymBruker Skrevet 21. april #1 Skrevet 21. april Hvordan løses problemet med skjerm avhengige barn ? Vi har et barn i barneskolealder, familien år som siden 5 års alderen er blitt mer og mer avhengig . Hen vil bare sitte på iPad/nientendo/spill. Må hen gjøre noe annet gråter og maser på foreldrene helt til de gir etter. Barnet blir helt desperat om ikke foreldrene gir etter. Vi var på familiegrilling i påsken der masse barn i samme alder var samlet . De lekte og brukte fantasien sin, mens det barnet bare maset om å få dra hjem og se på iPaden eller og telefon. Selv de andre barna syns hen var slitsom fordi hen bare sutra og klaget istedenfor å henge med dem . Hen blir bare værre or værre (vi treffes ofte). Kan ikke finne på noe som helst utenom det digitale jeg lurer på om jeg må ta en prat med min kusine (moren hans) . Å stå å se på så åpenbar feilutvikling i frykt for å sku håret til noen feil vei synses jeg blir feil. Hvordan starte prosessen med å løse skjerm avhengighet ? Anonymkode: b810a...ad3
minister-mio Skrevet 21. april #2 Skrevet 21. april Du får ikke gjort noe med det, men foreldrene til barna bør nok kutte skjerm tvert, uten å trappe ned. Som å slutte med snus liksom 1
Fru Uperfekt Skrevet 21. april #3 Skrevet 21. april Sett tidsplan på padden så den kun virker så og så lenge før den slår seg av.
AnonymBruker Skrevet 22. april #4 Skrevet 22. april Du får ikke gjort så mye dessverre. Skremmende lesing. Jeg har også en på 7 år som lett blir avhengig,derfor har vi grenser hvor lenge barnet kan bruke tlf/ipad. Ute blant folk aldri. Hjemme har vi timing. Her er det foreldre som må gjøre noe. Anonymkode: 7fc91...fe4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå