PS-1 Skrevet 4. mai Forfatter #21 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Ikke alle gidder vaske og rydde for visning, når ingen melder seg på. Har megler hatt henvendelser på boligen da? Er det samme meglerhus som har andre objekter som blir solgt i området? Hva sier megler at folk på husjakt i området ser etter? De som velger bo dyrt i Oslo, fremfor stort i Follo, er mest sannsynlig folk som jobber i Oslo, eller har annen tilknytning. Anonymkode: d2a57...525 Megleren fikk nettopp en henvendelse angående boligen min. Ser på lys i tunnelen. Jeg følger opp flere boliger fra flere meglerhusene. Tilbaemelding er at folk ser på objekter som er nye (ikke eldre enn ti år) så sliper de å oppgradere mye. Jeg forstår at de skal bo nær jobben i Oslo. Men jeg selv foretrekker mer for penger selv om jeg pendler hver dag. Og liker å bo landlig. 1
aerox Skrevet 4. mai #22 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (På 23.4.2025 den 8.57): Vi meldte oss faktisk på visning, men tydeligvis for sent til at megler fikk det med seg (ca kl 23 på en lørdag. Visning kl 14 søndag). Da vi møtte opp var det ingen i huset, og måtte ringe megler da vi ikke skjønte hva som skjedde. Han hadde avlyst visningen pga ingen påmeldte. Var oppgitt både SMS og epost til oss, så burde i det minste gitt beskjed... I dette tilfellet hadde selger allerede flyttet ut, så ingen som kunne ha privatvisning med oss heller akkurat da. Så man kan ikke akkurat være sikker på at man faktisk får visning om man bare møter opp. Anonymkode: 11a1c...a14 Vi har også vært i NØYAKTIG samme situasjon.
AnonymBruker Skrevet 4. mai #23 Skrevet 4. mai PS-1 skrev (1 time siden): Hvorfor folk er villig til å betale dyrt i Oslo men ikke flytte til Follo? Fordi folk er forskjellige. Jeg har kollegaer som bor i pinetrange rekkehus til 15 mill rett bak t-banelinja på Oslo Vest, og jeg har kollegaer som bor i store, landlige villaer til 4 mill på Eidsvoll. Alle har ulike krav og preferanser. Det er vel en grunn til at du ønsker å flytte fra boligen også? Anonymkode: d2cef...e4a 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #24 Skrevet 5. mai PS-1 skrev (17 timer siden): Megleren fikk nettopp en henvendelse angående boligen min. Ser på lys i tunnelen. Jeg følger opp flere boliger fra flere meglerhusene. Tilbaemelding er at folk ser på objekter som er nye (ikke eldre enn ti år) så sliper de å oppgradere mye. Jeg forstår at de skal bo nær jobben i Oslo. Men jeg selv foretrekker mer for penger selv om jeg pendler hver dag. Og liker å bo landlig. Grunnen til at jeg spurte om det er samme meglerhus er fordi det handler om kjennskap til markedet, og oversikt over potensielle kjøpere. Det hjelper ikke om du holder oversikt over hva som selges ellers, hvis din megler ikke vet hva folk de som taper budrundene der ser etter... Jeg foretrekker bo litt mindre, og mer sentralt, for å ha mer fritid. Jeg var inne på tanken om å kjøpe enebolig eller rekkehus lengre ut, men innså at det meste av fritid ville forsvinne da det både hadde blitt lengre reisevei, og fordi større bolig krever mer husarbeid og vedlikehold. Vi alle er forskjellige, og veldig mange av oss som jobber i Oslo ønsker ikke lang pendlevei. Man får definitivt mer hus for pengene av å bo landlig og pendle, men man får også høyere transportkostnader og mindre fritid. Og det er nettopp dette med fritid som er en stor grunn til at mange ønsker nyere boliger uten oppgraderingsbehov, for det krever så mye tid å pusse opp. Anonymkode: d2a57...525 1
PS-1 Skrevet 6. mai Forfatter #25 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (På 5.5.2025 den 9.43): Grunnen til at jeg spurte om det er samme meglerhus er fordi det handler om kjennskap til markedet, og oversikt over potensielle kjøpere. Det hjelper ikke om du holder oversikt over hva som selges ellers, hvis din megler ikke vet hva folk de som taper budrundene der ser etter... Jeg foretrekker bo litt mindre, og mer sentralt, for å ha mer fritid. Jeg var inne på tanken om å kjøpe enebolig eller rekkehus lengre ut, men innså at det meste av fritid ville forsvinne da det både hadde blitt lengre reisevei, og fordi større bolig krever mer husarbeid og vedlikehold. Vi alle er forskjellige, og veldig mange av oss som jobber i Oslo ønsker ikke lang pendlevei. Man får definitivt mer hus for pengene av å bo landlig og pendle, men man får også høyere transportkostnader og mindre fritid. Og det er nettopp dette med fritid som er en stor grunn til at mange ønsker nyere boliger uten oppgraderingsbehov, for det krever så mye tid å pusse opp. Anonymkode: d2a57...525 Jeg forstår. Og det forklarer også hvorfor eldre boliger sliter nå med salg. Jeg skal spørre megler om hennes erfaringer om hva folk er ut etter.
AnonymBruker Skrevet 6. mai #26 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (På 4.5.2025 den 15.02): De som velger bo dyrt i Oslo, fremfor stort i Follo, er mest sannsynlig folk som jobber i Oslo, eller har annen tilknytning. Anonymkode: d2a57...525 Ikke nødvendigvis. Vi har bodd i Oslo mens jeg har pendlet motsatt vei til jobb i Follo. Rett og slett fordi vi er bymennesker som liker indre by, kafeer, restauranter, barer, sosiale tilstelninger osv. Men Follo er ikke Follo. Det er enorm forskjell på Kolbotn og Ski hvor man er et lite hopp ut fra Oslo og Vestby som er mye nærmere Østfold enn det er Oslo. Nordre Follo vil alltid være atraktivt pga nærheten til Oslo, Vestby vil ikke det og er avhengig av full fart i markedet. Anonymkode: cb5b1...1e8
AnonymBruker Skrevet 6. mai #27 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke nødvendigvis. Vi har bodd i Oslo mens jeg har pendlet motsatt vei til jobb i Follo. Rett og slett fordi vi er bymennesker som liker indre by, kafeer, restauranter, barer, sosiale tilstelninger osv. Men Follo er ikke Follo. Det er enorm forskjell på Kolbotn og Ski hvor man er et lite hopp ut fra Oslo og Vestby som er mye nærmere Østfold enn det er Oslo. Nordre Follo vil alltid være atraktivt pga nærheten til Oslo, Vestby vil ikke det og er avhengig av full fart i markedet. Anonymkode: cb5b1...1e8 Jeg vil i aller høyeste grad si dere har en tilknytning til Oslo, om dere aktivt bruker kulturlivet der... Anonymkode: d2a57...525
AnonymBruker Skrevet 7. mai #28 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg vil i aller høyeste grad si dere har en tilknytning til Oslo, om dere aktivt bruker kulturlivet der... Anonymkode: d2a57...525 Godt poeng, så ikke det tillegget. Anonymkode: cb5b1...1e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå