Gå til innhold

Ingen har påmeldt - boligvisning - Follo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huset ble lagd til salgs for tre uker siden. Så langt har ingen påmeldt til visning. Jeg er redd fordi jeg har kjøpt en ny og hvis jeg klarer ikke å selge den eksisterende, skal jeg sitte med to lån og mellomfinansiering. Flere meglere sa før jeg kjøpte en ny at markedet koker i 2025. Ingen fare å selge nå. Og det var litt sant i feb 2025. Jeg bor i Akershus og beliggenhet er bra. Naboen får noen på visning men ikke jeg. Eneste problem hos meg er at huset er bygd for femti år siden - salgsprisen er justert lav pga det. 
opplever andre også i min situasjon at det er håp i mai? Eller har markedet snudd seg på grunn av usikkerheten i verden? 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at du er stresset, men 3 uker er ikke lang tid. 

Anonymkode: d7ac2...763

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Uff. Jeg kjenner jeg stresser hver gang jeg ser det blir lagt ut et hus her jeg bor. Vi skal selge hus selv. Så jeg er redd jeg ikke får solgt det når jeg ser så mange andre legger ut. Vi vet ikke når vi skal selge. For vi må bygge hus først. Så jeg forstår tankene dine. For jeg er avhengig av å selge det siden vi skal bygge. Mannen vil selge før vi bygger. Jeg har ikke lyst til det. For man vet aldri hvor lenge et byggeprosess tar. Men må jeg så må jeg. Men jeg håper jeg slipper. 

Anonymkode: 10cd2...63d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Uff. Jeg kjenner jeg stresser hver gang jeg ser det blir lagt ut et hus her jeg bor. Vi skal selge hus selv. Så jeg er redd jeg ikke får solgt det når jeg ser så mange andre legger ut. Vi vet ikke når vi skal selge. For vi må bygge hus først. Så jeg forstår tankene dine. For jeg er avhengig av å selge det siden vi skal bygge. Mannen vil selge før vi bygger. Jeg har ikke lyst til det. For man vet aldri hvor lenge et byggeprosess tar. Men må jeg så må jeg. Men jeg håper jeg slipper. 

Det tar minimum 12 uker å behandle søknaden om å bygge før man kan sette en spade i bakken. Og det tar minst tre måneder å bygge, om tomten allerede er planert. Så du har rimelig god tid på deg. Hvor skal dere bo mens de bygger? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi melder oss aldri på visning. Vi bare møter opp når det er åpen visning.

Anonymkode: b9eca...24c

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det tar seg opp veldig nå etter påske.

Anonymkode: 09cab...d12

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Håper at det kommer som har ikke påmeldt til neste visning denne uken.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Her blir visningene avlyst om ingen melder seg på. 

Anonymkode: 72484...301

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tragisk. Folk flest forbinder påmelding med pandemien, for å kontrollere folkemengden. Jeg hadde aldri meldt meg på en visning, og hadde blitt rimelig forbanna om jeg hadde kommet til lukkede dører.

Anonymkode: 2497a...e68

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Selv om visningen er avlyst, kan man komme inn fordi eieren kan ha privat visning. Bare at megleren skal ikke komme og du betaler ikke for visning. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
PS-1 skrev (6 minutter siden):

Selv om visningen er avlyst, kan man komme inn fordi eieren kan ha privat visning. Bare at megleren skal ikke komme og du betaler ikke for visning. 

Jeg sitter i samme søle.

Mitt håp er at det rører seg nå mtp folk som vil komme i hus før skole- og barnehagestart.

Dey er visst litt hipp som happ om folk melder seg på visning eller bare kommer.

Nesodden her.

Anonymkode: 34062...2f5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
PS-1 skrev (5 timer siden):

Vi meldte oss faktisk på visning, men tydeligvis for sent til at megler fikk det med seg (ca kl 23 på en lørdag. Visning kl 14 søndag). Da vi møtte opp var det ingen i huset, og måtte ringe megler da vi ikke skjønte hva som skjedde. Han hadde avlyst visningen pga ingen påmeldte. Var oppgitt både SMS og epost til oss, så burde i det minste gitt beskjed...

I dette tilfellet hadde selger allerede flyttet ut, så ingen som kunne ha privatvisning med oss heller akkurat da. Så man kan ikke akkurat være sikker på at man faktisk får visning om man bare møter opp.

Anonymkode: 11a1c...a14

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
PS-1 skrev (19 timer siden):

Men kan risikere at ingen er hjemme. Eller at eier er ukomfortabel og ikke har gjort klar til visning (midt i middag/barna er hjemme osv) om visningen er avlyst og de tror ingen kommer. Fordeler og ulemper, men jeg ser mest ulemper med påmelding og liker bedre vanlig åpen dropin. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av, den blir solgt. Aner nesten ingenting om boligen din, men kan garantere at den blir solgt.

Anonymkode: fcfa0...97c

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Slapp av, den blir solgt. Aner nesten ingenting om boligen din, men kan garantere at den blir solgt.

Anonymkode: fcfa0...97c

Tusen takk

Bare at markedet har roet seg nå når den var forventet å koke istedenfor - skaper en slags uro. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Ingen endring i status ennå. Husene rundt 5 mil som er nær Vestby og Ås sentrum selges fort men huset mitt som er 5 min unna sentrum med bil, har ingen interessenter. Jeg har gått ned i prisen. Megleren sier at noen ganger, selv lavprisen kan ikke tiltrekke folk hvis de ser at de må gjøre noen oppgraderinger selv.  Salgsobjekter i nabolaget tiltrekker folk. Så rett og slett er det bare huset mitt og tilfeldigheter. Alle sier at jeg må ha is i magen men jeg sliter med nerver. Hvorfor folk er villig til å betale dyrt i Oslo men ikke flytte til Follo? 

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (På 22.4.2025 den 8.25):

Det tar minimum 12 uker å behandle søknaden om å bygge før man kan sette en spade i bakken. Og det tar minst tre måneder å bygge, om tomten allerede er planert. Så du har rimelig god tid på deg. Hvor skal dere bo mens de bygger? 

I huset vårt. Jeg kan jo stresse litt hver gang det blir lagt ut noe fordi. Er jo bra for oss hvis det er lite hus som blir lagt ut. Jeg vet at ting tar tid med å bygge. Har ikke sagt noe på om det blir i år eller ikke. Men jeg kjenner jeg stresser hver gang jeg ser det blir lagt ut et i samme størrelse som oss. Jeg kan ikke gjøre noe med at kroppen min reagerer slik. Jeg ønsker jo mest mye for huset. Ønsker jo ikke at det er ti stk samme hus og markedet er mettet den dagen vi legger ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Er huset godt vedlikeholdt? Tak byttet, elektriske oppgradert, god isolasjon, dreneringen er god, oppusset og oppgradert baderom etc? Er det gode solforhold? 
Mye som spiller inn når man skal få solgt en gammel bolig 

Anonymkode: a67d2...9f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I huset vårt. Jeg kan jo stresse litt hver gang det blir lagt ut noe fordi. Er jo bra for oss hvis det er lite hus som blir lagt ut. Jeg vet at ting tar tid med å bygge. Har ikke sagt noe på om det blir i år eller ikke. Men jeg kjenner jeg stresser hver gang jeg ser det blir lagt ut et i samme størrelse som oss. Jeg kan ikke gjøre noe med at kroppen min reagerer slik. Jeg ønsker jo mest mye for huset. Ønsker jo ikke at det er ti stk samme hus og markedet er mettet den dagen vi legger ut. 

Og er det krise at jeg må selge først så eier vi en leilighet jeg kan flytte inn. Men taksten på det huset vi skal bygge ble såpass høyt at jeg trenger ikke å selge først. Vi var bare redd for at vi ikke fikk lån til hele beløpet. Men det ordnet seg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.4.2025 den 0.43):

Tragisk. Folk flest forbinder påmelding med pandemien, for å kontrollere folkemengden. Jeg hadde aldri meldt meg på en visning, og hadde blitt rimelig forbanna om jeg hadde kommet til lukkede dører.

Anonymkode: 2497a...e68

Ikke alle gidder vaske og rydde for visning, når ingen melder seg på.

PS-1 skrev (28 minutter siden):

Ingen endring i status ennå. Husene rundt 5 mil som er nær Vestby og Ås sentrum selges fort men huset mitt som er 5 min unna sentrum med bil, har ingen interessenter. Jeg har gått ned i prisen. Megleren sier at noen ganger, selv lavprisen kan ikke tiltrekke folk hvis de ser at de må gjøre noen oppgraderinger selv.  Salgsobjekter i nabolaget tiltrekker folk. Så rett og slett er det bare huset mitt og tilfeldigheter. Alle sier at jeg må ha is i magen men jeg sliter med nerver. Hvorfor folk er villig til å betale dyrt i Oslo men ikke flytte til Follo? 

Har megler hatt henvendelser på boligen da? Er det samme meglerhus som har andre objekter som blir solgt i området? Hva sier megler at folk på husjakt i området ser etter?

De som velger bo dyrt i Oslo, fremfor stort i Follo, er mest sannsynlig folk som jobber i Oslo, eller har annen tilknytning.

Anonymkode: d2a57...525

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...