Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Jeg er 29 år (blir 30 i slutten av året), og samboer er 27 - blir 28. Vi har vært sammen i ca et år nå. Trygt og godt forhold. Begge ønsker barn, og jeg har i utgangspunktet satt 1. august som stopp-dato på p-piller..

Jeg synes det er så skummelt. Det føles så endevendende. Et slags veiskille som lukker en dør av et «tidligere liv». Et liv jeg igrunn ikke lever lenger uansett, eller har lyst på, så jeg skjønner ikke helt hva jeg er redd for å gi opp.

Hvordan var det for dere andre? 

På en måte tenker jeg at jeg bare kan kaste pillene nå - på en annen måte vil jeg holde meg til datoen jeg har satt. Det føles vel ikke noe mer riktig da enn nå, så på en måte tenker jeg det er dumt/unødvendig og vente «bare fordi». Det kan jo ta litt tid også. 

Søker både motiverende ord og reelle innspill.

Anonymkode: cc869...1d6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere er bestemt på at dere vil ha barn ser jeg ikke helt poenget med å vente 3 måneder til. Det kan ta 1 mnd å bli gravid, eller 1 år eller i verste fall flere år. Dere er rimelig unge men det er ingen garanti at det klaffer med en gang. Men dere må jo også være forberedt at det kan gå raskt.

Anonymkode: 96fad...3a6

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte slik som deg. Hadde tenkt å starte prøvingen til sommeren det året, men samboer sa at hvis vi skulle prøve kunne vi like gjerne starte med det med en gang. Jeg synes det var skummelt, men hoppa uti det med begge bein. Så gikk det likevel 1,5 år før jeg ble gravid. Jeg var 27 da vi startet å prøve.

Anonymkode: a9a76...db0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...