Gjestgjestgjestgje Skrevet 21. april #1 Skrevet 21. april Hei flotte folk! Jeg har flyttet til ny leilighet og merket fra starten at vinduene på badet har mugg i hjørnene. Bilder av vinduet: https://imgur.com/a/I61JHSn Jeg har luftveisproblemer og fikk sagt ifra til huseier om muggen, men de skal bare skrape og male? Hva gjør jeg?
AnonymBruker Skrevet 21. april #3 Skrevet 21. april Vask, tørk (sett vinduet oppe ) skrap, mal . Ventiler bedre når det er dusjing. Det der er i hovedsak vannskade i overflaten. Anonymkode: 3f8d1...edc 3
AnonymBruker Skrevet 21. april #4 Skrevet 21. april Er det fuktvifte? Bruker du den korrekt? Anonymkode: 76192...65c 1
Tekumseh79 Skrevet 21. april #5 Skrevet 21. april (endret) Her mangla det vedlikehold. Fjern all maling som går å fjerne (skrape og sandpapir), grunn med våtromsgrunning (den har ting i seg som mugg / sopp ikke liker.) Mal to strøk med Supreme Finnish eller annen tremaling. Alternativt bytt vinduet. Så nå at du leier. Det finnes soppdreper bl.a. på Biltema. Pensle på det så dør muggsoppen. Men det gjør den uansett hvis rommet blir tørt. Installer vifte i åpninga til avtrekkskanalen - Ha den alltid på når man dusjer og minst 10 minutter etter du har dusja. Sett inn en avfukter (2000,- kr på Jula) for å holde rommet tørrere hvis det tørkes klær der osv. Endret 21. april av Tekumseh79 2
AnonymBruker Skrevet 21. april #6 Skrevet 21. april Ser mest ut som en overfladisk vannskade. Vask med muggvask, skrap og mal over. La baderomsvifte stå på og kjøp eventuelt en avfukter. Anonymkode: 2f47c...832
Hensatt Skrevet 21. april #7 Skrevet 21. april Husk å ha god varme i rommet og lufte godt når dere dusjer. Lufting og ventilering er svært viktig også ellers i leiligheten for å unngå fukt og sopp/mugg, noe som er en gjenganger hos mange som tror de sparer strøm på å holde vindu og ventiler lukket. 2
newman01 Skrevet 22. april #8 Skrevet 22. april Det der så ut som et veldig gammelt vindu, kanskje koblet glass uten isolerglass. Bytt skiten, for det der kommer til å trekke helt grusomt til vinteren. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå