Gå til innhold

Kniv i gave

Anywho

Anbefalte innlegg

Jeg skal i bryllup og vurderer å kjøpe kniv til ekteparet. De er mye på turer, hovedsakelig sammen Er det innafor å gi en typ samekniv til de begge to, eller burde man gi en til den hver? Samekniver koster greit mye, må la vær om jeg må kjøpe to. Noen som har tanker om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt avhengig av kultur og tradisjon er kniver noe en ikke skal gi i bryllupsgave overhode. Det symboliserer skarpe kanter og brudd vistnok. I 2025 er det kanskje ikke noe mange bryr seg om, litt som rød kjole som gjest men jeg personlig er glad i litt lettbent overtro og tradisjoner og ville ikke gitt kniv i bryllupsgave. 

Om jeg skulle gitt en så ville jeg gitt bare en til begge og få noe inngravert på hilt eller slire. Bryllupsdatoen, en hyggelig hilsen eller lignende og jeg ville passa på at kniven lå godt i en damehånd. Kniver flest er beregna på bare menn. En kniv som passer en dame vil også passe en mann men ikke alltid omvent.

Anonymkode: 70b62...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra gammel av skulle en vel ikke gi kniv i bryllup.

Men  vi fikk hver vår kniv i vårt bryllup med inngravert navnene våres, fikk og øks med navnene våres på. Var fra jaktlaget

Anonymkode: a9a5f...200

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...