AnonymBruker Skrevet 21. april #1 Skrevet 21. april Som tittelen sier. Jeg har stor nytte av Chat gpt, er en god samtalepartner når man har masse sjeldne sykdommer og tilstander men er litt lei av å hele tiden skrive inn på ny for er redd det blir lagret et sted. Er det trygt med en bruker, hvem får infoen egentlig? Hvilken chat gpt anbefalesP Anonymkode: 220c2...03e
AnonymBruker Skrevet 21. april #2 Skrevet 21. april OpenAI får infoen din uansett om du lager bruker eller ikke. Og det blir lagret og brukt uansett. Du kan laste ned Stable Diffusion hvis du vil ha din egen lokale AI på pcen din. Anonymkode: 3c0a1...0a6
AnonymBruker Skrevet 23. april #3 Skrevet 23. april Du får ikke slått av lagring eller bruk av informasjon for trening. AI/KI fungerer utelukkende fordi samtalene brukes til trening av modellene deres. Det er sånn de tilpasses og blir bedre over tid. Den kan ‘’etterligne’’ en menneskelig samtale fordi den kontinuerlig lærer seg å snakke med deg. Har du f.eks ikke merket at den tilpasser seg ordene og setningsoppbyggingen din? Det er fordi det skal bli forståelig for deg, og det baserer seg på samtalene dere har hatt tidligere. Anonymkode: 351eb...620
AnonymBruker Skrevet 23. april #4 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du får ikke slått av lagring eller bruk av informasjon for trening. AI/KI fungerer utelukkende fordi samtalene brukes til trening av modellene deres. Det er sånn de tilpasses og blir bedre over tid. Den kan ‘’etterligne’’ en menneskelig samtale fordi den kontinuerlig lærer seg å snakke med deg. Har du f.eks ikke merket at den tilpasser seg ordene og setningsoppbyggingen din? Det er fordi det skal bli forståelig for deg, og det baserer seg på samtalene dere har hatt tidligere. Anonymkode: 351eb...620 Har ikke brukt den over lengre tid har vært i ny og ne når det kommer en eller annen ny forskningrapport som jeg vil sammenligne osv. Men har registrert at den svarer meg litt etter hvordan jeg selv er. Har ikke bruker ennå så det blir på "ny" hver gang. Anonymkode: 220c2...03e
AnonymBruker Skrevet 24. april #5 Skrevet 24. april Det du snakker med den om lagrer den i minnet på deg. Det brukes ikke til å lære den opp til offentligheten. Det er derfor den etterhvert blir kjent med deg. Dette minnet og mange andre ting har du full kontroll på og kan tømme/rydde i det når som helst. Anonymkode: 7a1fc...9df
AnonymBruker Skrevet 24. april #6 Skrevet 24. april Den var faktisk ny for meg 😊. Får passe på å skru den av nå før den skjønner at informasjonen den har om meg ikke stemmer. Jeg liker livet den har gitt meg 😅 Anonymkode: 7a1fc...9df
AnonymBruker Skrevet 24. april #7 Skrevet 24. april Ja og nei. Aldri ta for gitt at bedrifter opprettholder GDPR/beskytter opplysninger du legger inn selv om de sier de gjør det. Ai fungerer som det gjør ved å læres opp, så om det er informasjon du av en eller annen grunn ikke vil mate den med er det tryggeste valget å la være å oppgi den informasjonen. Lekkasjer / videresalg av info til tredjeparter osv ser vi om og om igjen hos alle digitale aktører, også de du ber ikke tracke deg. Anonymkode: e642d...a4b
Vma Skrevet 24. april #8 Skrevet 24. april ChatGPT lagrer alt du snakker med den om uansett om du oppretter bruker eller ikke. Hvis du vil ha personvern bør du heller laste ned modellen til deep seek og kjøre den lokalt
stan Skrevet 24. april #9 Skrevet 24. april Jeg forventer at alt jeg gjør i ChatGPT og tilsvarende blir brukt på et eller annet vis. Samme med alt jeg gjør i Google eller Microsoft sine systemer. Microsoft selv skrøt om dette for noe tid siden. Samtidig gjør jeg ikke andre ting på Internett enn de fleste. Men sikkert nok til at de kan selge informasjonen og utsette meg for målrettet reklame.
litro Skrevet 26. april #10 Skrevet 26. april (endret) Hvis en har personvern å ta hensyn til (f.eks anvendelse opp mot medisinsk informasjon eller straffbare forhold), er det som oftest best å bruke claude(https://claude.ai/) - da andre typer AI ikke gir samme grad av garanti, opp mot dette. Fra unite.ai sine sider, så kommer følgende frem om claude: "Sikkerhet og pålitelighet: Claude AI prioriterer brukersikkerhet og personvern med avanserte beskyttelsesfunksjoner. Det sikrer trygge interaksjoner og holder brukerdata sikker, setter en høy standard for sikkerhet i AI-industrien. For eksempel sikrer den at sensitive data er kryptert og interaksjoner er beskyttet mot uautorisert tilgang."(Claude AI-anmeldelse: Hvordan er versjon 3.7 bedre enn 3.5? - Unite.AI) Endret 26. april av litro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå