Gå til innhold

Er dette nok penger til oppussing?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Syntes det er fint og rent jeg, fint blankt lettet til å henge opp det jeg ønsker å ha på veggene. 

hva ville du hatt da? 

ts

Anonymkode: ba18c...cd9

Litt enig med vedkommende, men nå skal vel du ha gips utenpå eksisterende vegger, så da forsvinner noe av problemet med gips. Glatte veggplater eller veggfornyer gir samme visuelle utrykk, men plater er sterkere enn gips (angående unger som dulter borti under lek), og veggfornyer enklere og billigere når man ikke skal flytte vegger, bare glatte dem. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har nytt sikringsskap, men alle ledninger, stikkontakter og brytere må byttes, i tillegg må jeg ha flere stikkontakter. Ønsker alle ledninger skjult, så da må vel den jobben gjøres samtidig som vegger og gulv tas? 

ts

Absolutt, skal du ha skjult anlegg må det gjøres når veggene er åpne. Men dette fikser de som tar på seg jobben om du finner en snekker som operer som totalentreprenør på en måte. Kjapt søk på nettet sier at snekkere tar fra 400kr per kvm for å legge gulv. Pluss kostnaden på gulvet og lister. Så gulvet muligens 100 000 eller mer.. elektrisk 150 000.. så kommer spm om vegg og tak da.. det kommer jo veldig an på underlaget. 

Skrevet

Slenger meg inn i gips debatten også jeg. Vi var både gips, walls2paint og mdf-plater forskjellige plasser i huset. Gipsen har definitivt den fineste overflata..by far..men er også den minst praktiske. Mye styr hver gang noe skal henges opp på den gipsen, men ingen problem med litt research først. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Noe man faktisk kan henge ting opp på

Anonymkode: 1c775...09a

Går helt fint å henge ting på gipsvegger. Det har jeg gjort hele mitt voksne liv. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Syntes det er fint og rent jeg, fint blankt lettet til å henge opp det jeg ønsker å ha på veggene. 

hva ville du hatt da? 

ts

Gips er jo noe av det verste dritet å få hengt opp noe på 

Anonymkode: 0a3a5...ff4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Går helt fint å henge ting på gipsvegger. Det har jeg gjort hele mitt voksne liv. 

ts

Jeg ville uansett hatt noe man kan henge ting på og som tåler at man kakker borti. Har faktisk valgt bort boliger da jeg skulle kjøpe pga gipsvegger

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Gips er jo noe av det verste dritet å få hengt opp noe på 

Anonymkode: 0a3a5...ff4

Nei da, bare å finne stenderne. Jeg har aldri hatt noen problemer med det. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg ville uansett hatt noe man kan henge ting på og som tåler at man kakker borti. Har faktisk valgt bort boliger da jeg skulle kjøpe pga gipsvegger

Jeg har bodd med gipsvegger i mange år, aldri opplevd noe problem, eller at de blir ødelagte. 

AnonymBruker
Skrevet
Agatha skrev (3 timer siden):

Slenger meg inn i gips debatten også jeg. Vi var både gips, walls2paint og mdf-plater forskjellige plasser i huset. Gipsen har definitivt den fineste overflata..by far..men er også den minst praktiske. Mye styr hver gang noe skal henges opp på den gipsen, men ingen problem med litt research først. 

Jeg har gips utenpå sponplater på soverommet. Best of both worlds - fineste utseendet og null problem å henge opp ting på (bare å bruke lange nok skruer til at de går gjennom gipsen og godt inn i sponplatene). TS nevnte helsparkling, da har hun sikkert spon på vegger allerede, om hun legger gips eller rehab-gips utenpå mister hun 0,6-1,25 cm av rommet, men slipper å bruke gipsplugger++... 

Anonymkode: 10f27...69b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg har gips utenpå sponplater på soverommet. Best of both worlds - fineste utseendet og null problem å henge opp ting på (bare å bruke lange nok skruer til at de går gjennom gipsen og godt inn i sponplatene). TS nevnte helsparkling, da har hun sikkert spon på vegger allerede, om hun legger gips eller rehab-gips utenpå mister hun 0,6-1,25 cm av rommet, men slipper å bruke gipsplugger++... 

Vi har fibergips. Da slipper du doble veggplater, tåler like mye, samt man får bedre lyddemping.

Anonymkode: c9bb6...fc6

Skrevet

Jeg synes ikke det er noe vanskelig å henge opp ting på gipsplater. Det som er kjipt med gips er hvor lett man kan få merker på veggen, og så blir det aldri helt lik farge når man sparkler og maler over, uten å male hele den aktuelle veggen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vi har fibergips. Da slipper du doble veggplater, tåler like mye, samt man får bedre lyddemping.

Anonymkode: c9bb6...fc6

Men også 3-4+ ganger høyere pris enn å legge vanlig gips utenpå allerede eksisterende sponplater 🙂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...