AnonymBruker Skrevet 21. april #1 Skrevet 21. april Vi skal ta alle flater i leiligheten, altså tak, gulv ( en stavs parkett) vegger (helsparkling), nye ledninger og nye og flere stikkontakter det er ca. 100 kvm. Tenkte 700 000, er det mulig å få til? Bad og kjøkkeninnredning (+ hvitevarer) kommer utenom. Anonymkode: ba18c...cd9
AnonymBruker Skrevet 21. april #2 Skrevet 21. april Skal du ha folk til å gjøre det, eller fikser du det selv? Anonymkode: 33457...7d0 2
AnonymBruker Skrevet 21. april #3 Skrevet 21. april Skal du gjøre det selv klarer du deg med 50-100 000 pluss elektriker til rundt samme pris. Anonymkode: 77b75...636
AnonymBruker Skrevet 21. april #4 Skrevet 21. april Trur vi brukt 1,5 mill når vi totalt renoverte leiligheten vår. Vi åpna opp til hemsen da. Satt inn trapp og fiksa toalett og to ekstra soverom. Så utgangspunktet så var leiligheten ca 100 kvm. Men no er den jo naturligvis større da. Anonymkode: a658f...1a3
AnonymBruker Skrevet 21. april #5 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trur vi brukt 1,5 mill når vi totalt renoverte leiligheten vår. Vi åpna opp til hemsen da. Satt inn trapp og fiksa toalett og to ekstra soverom. Så utgangspunktet så var leiligheten ca 100 kvm. Men no er den jo naturligvis større da. Anonymkode: a658f...1a3 Vi gjorde ingenting selv. Siden vi ikke kan noe. Og ikke hadde tid til at vi skulle knote med det. Ville bli fort ferdig slik at vi kunne leie den ut. Anonymkode: a658f...1a3
Trolltunge Skrevet 21. april #6 Skrevet 21. april Synes det var svært mye når bad og kjøkken kommer utenom. Utover elektriker er jo det du never det billigste angående oppussing, med mindre dere på gulvene skal ha eik glattskurt med baksiden av hånden til jomfruer med to ulike øyenfarge fra en bestemt liten village helt bortgjemt i Frankrike. Eller tilsvarende. 5
AnonymBruker Skrevet 21. april #7 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Skal du ha folk til å gjøre det, eller fikser du det selv? Anonymkode: 33457...7d0 Jeg skal ikke gjøre noe selv. Anonymkode: ba18c...cd9
AnonymBruker Skrevet 21. april #8 Skrevet 21. april Trolltunge skrev (29 minutter siden): Synes det var svært mye når bad og kjøkken kommer utenom. Utover elektriker er jo det du never det billigste angående oppussing, med mindre dere på gulvene skal ha eik glattskurt med baksiden av hånden til jomfruer med to ulike øyenfarge fra en bestemt liten village helt bortgjemt i Frankrike. Eller tilsvarende. Ok, ja jeg håper jo det, men jeg kan virkelig ikke gjøre noe selv. Jeg er alene med to små barn. Tenkte vanlig enstavs parkett, men altså selve parketten kan jeg jo regne ut prisen på, og tak og vegger er vel stort sett ikke så stor prisforskjell på? Gips er gips liksom? Er vel elektriker som er det store spørsmålet… ts Anonymkode: ba18c...cd9
Trolltunge Skrevet 21. april #9 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, ja jeg håper jo det, men jeg kan virkelig ikke gjøre noe selv. Jeg er alene med to små barn. Tenkte vanlig enstavs parkett, men altså selve parketten kan jeg jo regne ut prisen på, og tak og vegger er vel stort sett ikke så stor prisforskjell på? Gips er gips liksom? Er vel elektriker som er det store spørsmålet… ts Anonymkode: ba18c...cd9 Ikke ta den aller billigste eikeparketten. Slikt er dritt du vil angre på. Da vil jeg heller anbefale laminat. Det er blitt veldig bra nå. Vel, jeg pusset opp et helt hus alene da jeg også var alene med to små barn. Litt og litt går også fremover, og jeg gjorde det til min hobby. Man er jo fryktelig låst til hjemmet når man har to barn uansett. Riktig og godt utstyr for å male tak gjør dette enkelt. Å jevne ut vegger og male er enkelt. Jeg anbefaler veggfornyer på rull, som er en slags tykk tapet. Enkel å jobbe med og legge fint, siden ganske stiv. Man må bare huske tilstrekkelig med lim. Det man tror er nok og litt til. Samt å skru bort alle kontakter og brytere. Da er det svært enkelt å skjære til og få fint. Jeg la det over glassfiberstrie, og det funket perfekt. Å sparkle, rullesparkle eller gipse er mye mer jobb. Aldri igjen sier jeg. Hele huset ble støvet ned. Gulv i alle rom hadde jeg heller leid inn noen til. Mitt anbud kan jeg anbefale. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april #11 Skrevet 21. april Trolltunge skrev (26 minutter siden): Ikke ta den aller billigste eikeparketten. Slikt er dritt du vil angre på. Da vil jeg heller anbefale laminat. Det er blitt veldig bra nå. Vel, jeg pusset opp et helt hus alene da jeg også var alene med to små barn. Litt og litt går også fremover, og jeg gjorde det til min hobby. Man er jo fryktelig låst til hjemmet når man har to barn uansett. Riktig og godt utstyr for å male tak gjør dette enkelt. Å jevne ut vegger og male er enkelt. Jeg anbefaler veggfornyer på rull, som er en slags tykk tapet. Enkel å jobbe med og legge fint, siden ganske stiv. Man må bare huske tilstrekkelig med lim. Det man tror er nok og litt til. Samt å skru bort alle kontakter og brytere. Da er det svært enkelt å skjære til og få fint. Jeg la det over glassfiberstrie, og det funket perfekt. Å sparkle, rullesparkle eller gipse er mye mer jobb. Aldri igjen sier jeg. Hele huset ble støvet ned. Gulv i alle rom hadde jeg heller leid inn noen til. Mitt anbud kan jeg anbefale. Jeg orker virkelig ikke NOE selv nå, er helt utslitt av søvnmangel og det å bo i en så sliten bolig der alt er på halv 12 begynner også å gå på psyken løs. Alt jeg vil er å åpne en kjøkkendør uten at jeg står igjen med håndtaket i hånden😂 Må bare få det fikset nå. ts Anonymkode: ba18c...cd9 1
Trolltunge Skrevet 21. april #12 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg orker virkelig ikke NOE selv nå, er helt utslitt av søvnmangel og det å bo i en så sliten bolig der alt er på halv 12 begynner også å gå på psyken løs. Alt jeg vil er å åpne en kjøkkendør uten at jeg står igjen med håndtaket i hånden😂 Må bare få det fikset nå. ts Anonymkode: ba18c...cd9 Da bare gjør du det. Virker som du har veldig greit budsjett til det. Jeg har som nevnt veldig gode erfaringer med Mitt anbud. Helt vanvittig store prisforskjeller ulike firmaer opererer med, så har spart mye på å få flere til å vurdere jobber og gi tilbud. Pass på å avtale fastpris. Annet blir fort uoversiktlig, og lureri. Ett anbud på alle flater og å legge gulv, og ett angående elektriker. Alle flater og gulv først. Kjøp gjerne gulv selv, eller velg ut selv først, og hør med dem som skal gjøre jobben om de har prisavtale med dem du skal kjøpe gulv av. Har de det blir det gjerne billigere å kjøpe gjennom dem, selv om de helt sikkert tar litt i lomma for det.
AnonymBruker Skrevet 21. april #13 Skrevet 21. april Trolltunge skrev (1 time siden): Synes det var svært mye når bad og kjøkken kommer utenom. Utover elektriker er jo det du never det billigste angående oppussing, med mindre dere på gulvene skal ha eik glattskurt med baksiden av hånden til jomfruer med to ulike øyenfarge fra en bestemt liten village helt bortgjemt i Frankrike. Eller tilsvarende. Har du sett priser for hva det koster å "ta" ett rom (for eksempel gips på vegger og i himling, inkludert sparkling, pussing og maling) de siste årene? TS sier de skal fikse alle flater på 100 kvadratmeter... Bare gulvet må man regne med opp mot 100 000 kroner for selve gulvet + arbeid om man ikke skal gjøre det selv. Og tak+vegger utgjør mange flere kvadratmeter enn selve gulvarealet, mye mer jobb enn gulvet, og er følgelig mye dyrere. I tillegg kommer rørlegger og elektrikerkostnaden, her ryker også tusenlappene veldig fort! Man skulle tro håndverkere hadde utdanning på doktorgradsnivå, med tanke på prisen de tar🥴 Jeg tipper 700k skal holde, men det er absolutt ikke "svært mye". Anonymkode: 10f27...69b 3 1
Agatha Skrevet 21. april #14 Skrevet 21. april Få inn anbud. Få fagfolk til å sjekke om det bare er overflatene som trenger oppussing eller om noe er skjevt og skakkt for det kan koste mer. Dere som sier dette er meeeer enn nok.. det kommer helt an på valg, men det burde rekke og vell så det egentlig. Vi betalte for noen år siden 150 000 for nytt elektrisk anlegg i ett hus på ca 150kvm. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april #15 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du sett priser for hva det koster å "ta" ett rom (for eksempel gips på vegger og i himling, inkludert sparkling, pussing og maling) de siste årene? TS sier de skal fikse alle flater på 100 kvadratmeter... Bare gulvet må man regne med opp mot 100 000 kroner for selve gulvet + arbeid om man ikke skal gjøre det selv. Og tak+vegger utgjør mange flere kvadratmeter enn selve gulvarealet, mye mer jobb enn gulvet, og er følgelig mye dyrere. I tillegg kommer rørlegger og elektrikerkostnaden, her ryker også tusenlappene veldig fort! Man skulle tro håndverkere hadde utdanning på doktorgradsnivå, med tanke på prisen de tar🥴 Jeg tipper 700k skal holde, men det er absolutt ikke "svært mye". Anonymkode: 10f27...69b Jeg skal ikke ha rørlegger inn i dette budsjettet, rørlegger er grisedyrt! ts Anonymkode: ba18c...cd9 1
AnonymBruker Skrevet 21. april #16 Skrevet 21. april Agatha skrev (1 minutt siden): Få inn anbud. Få fagfolk til å sjekke om det bare er overflatene som trenger oppussing eller om noe er skjevt og skakkt for det kan koste mer. Dere som sier dette er meeeer enn nok.. det kommer helt an på valg, men det burde rekke og vell så det egentlig. Vi betalte for noen år siden 150 000 for nytt elektrisk anlegg i ett hus på ca 150kvm. Jeg har nytt sikringsskap, men alle ledninger, stikkontakter og brytere må byttes, i tillegg må jeg ha flere stikkontakter. Ønsker alle ledninger skjult, så da må vel den jobben gjøres samtidig som vegger og gulv tas? ts Anonymkode: ba18c...cd9 1
AnonymBruker Skrevet 21. april #17 Skrevet 21. april Nei æsj. Gips er jo noe ubrukelig dritt Anonymkode: 1c775...09a
AnonymBruker Skrevet 21. april #18 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei æsj. Gips er jo noe ubrukelig dritt Anonymkode: 1c775...09a Syntes det er fint og rent jeg, fint blankt lettet til å henge opp det jeg ønsker å ha på veggene. hva ville du hatt da? ts Anonymkode: ba18c...cd9 1
Trolltunge Skrevet 21. april #19 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du sett priser for hva det koster å "ta" ett rom (for eksempel gips på vegger og i himling, inkludert sparkling, pussing og maling) de siste årene? TS sier de skal fikse alle flater på 100 kvadratmeter... Bare gulvet må man regne med opp mot 100 000 kroner for selve gulvet + arbeid om man ikke skal gjøre det selv. Og tak+vegger utgjør mange flere kvadratmeter enn selve gulvarealet, mye mer jobb enn gulvet, og er følgelig mye dyrere. I tillegg kommer rørlegger og elektrikerkostnaden, her ryker også tusenlappene veldig fort! Man skulle tro håndverkere hadde utdanning på doktorgradsnivå, med tanke på prisen de tar🥴 Jeg tipper 700k skal holde, men det er absolutt ikke "svært mye". Anonymkode: 10f27...69b Når bad og kjøkken og alt med det er utenom, inkludert rørlegger, så vil jeg si hun har et godt budsjett. 2
AnonymBruker Skrevet 21. april #20 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Syntes det er fint og rent jeg, fint blankt lettet til å henge opp det jeg ønsker å ha på veggene. hva ville du hatt da? ts Anonymkode: ba18c...cd9 Noe man faktisk kan henge ting opp på Anonymkode: 1c775...09a 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå