AnonymBruker Skrevet 21. april #1 Skrevet 21. april Jeg har ved to anledninger jobbet sammen med en 21 år eldre mann.. Først da jeg var 21-22 og nå tidlig i 30-årene. Vi jobber ikke sammen akkurat nå etter at jeg skiftet jobb. Vi har samme bakgrunn og interesser, og vi har alltid hatt en god tone, varme klemmer, fin øyekontakt. For min del er aldersforskjellen helt irrelevant både som kolleger og venner, og han er kjekk, godt trent og sjarmerende. Han har alltid gitt meg litt sommerfugler i magen, og er fin og behagelig å være rundt. Han har nå voksne barn og ny samboer etter skilsmisse. Jeg har samboer og et lite barn. Jeg har alltid kjent på at jeg trives veldig godt i hans selskap. Jeg føler meg bra, trygg, avslappet og jeg føler at han ser meg. Han er snill og god, og det har aldri vært noe upassende kommentarer eller lignende. Jeg har merket meg at vi ofte sitter sammen og trekkes mot hverandre når det er sosiale sammenkomster på jobb, så mye av dette virker gjensidig. Han sier fine ting som er oppløftende om meg som person, og sier at jeg er en av de han har god kjemi med og trives best sammen med. Han har også åpnet seg opp om private ting som jeg vil tro han ikke deler med hvem som helst. For min del handler det mest om at han møter meg på det intellektuelle, vi har utrolig fine samtaler, han har en dybde og en evne til refleksjon som jeg liker. Jeg skulle ønske vi hadde mer vennskapelig kontakt. Men jeg synes det er veldig vanskelig på flere måter. Jeg er redd for at hvis jeg sender en melding, så kan han tolke det som upassende, og avviser en evt forespørsel. Evt at han bare avviser meg høflig med at det ikke passer akkurat nå, og at han ikke tar initiativ tilbake. Er det håpløst av meg å spørre om vi kan møtes? Det er jo stor fare for at han sier nei, både pga aldersforskjell, samboere på hver side og hva evt kolleger sier hvis de finner ut at vi tilbringer tid sammen. Jeg er selv er etablert nå med barn - men savner den type ektefølt relasjon hvor man er så på bølgelengde. Jeg føler at det ikke er så ofte jeg møter på slike mennesker. Samboeren min har både sviktet og skuffet meg de siste årene, så tilliten og relasjonen er borte for lenge siden. I forsøk på å bygge opp relasjonen både på egenhånd og med familievernkontoret så har han ikke klart å sagt ordentlig unnskyld eller reparert noe, og han møter meg dessverre ikke på det med emosjonell dybde i det hele tatt (han er en praktisk type uten for mye føleri). Vi er veldig ulike. Vi bor bare sammen for barnet sin del nå, og mange av mine nærmeste venner bor og jobber i andre byer. Så jeg er rett og slett litt sulteforet på den følelsen min tidligere kollega gir meg. Bør jeg ta sjansen på å sende en vennskapelig melding, eller bare la det gå og holde meg unna? Evt hvordan kan jeg gå frem uten å skape en pinlig situasjon? Sist vi pratet så la han inn privatnunmeret sitt på telefonen min, så han åpnet jo litt opp for at det kunne være kontakt selv om vi nå jobber på forskjellige steder. Anonymkode: 9f2c7...ac5 1
AnonymBruker Skrevet 21. april #2 Skrevet 21. april En litt casual måte å få mer kontakt kan være å legge ham til på Snapchat Anonymkode: 7af55...e6b 2
AnonymBruker Skrevet 21. april #3 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En litt casual måte å få mer kontakt kan være å legge ham til på Snapchat Anonymkode: 7af55...e6b Ja,har tenkt tanken 😊 Usikker på om han bruker snap så mye. Har søkt han opp, og finner to profiler som kan være han - er usikker på hvilken som er riktig. Blir kanskje litt rart å bare legge ham til nå, ut av det blå? -TS Anonymkode: 9f2c7...ac5 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #4 Skrevet 23. april «han er kjekk, godt trent og sjarmerende.» Som ikke er noe du ville skrevet om en kvinnelig kollega. Nei, du skal drite langt i å prøve å ødelegge hans forhold bare fordi ditt eget forhold går over styr. Hva tenker du med? Finn deg en som er ledig. Anonymkode: 217e7...3d7 22 1 13
AnonymBruker Skrevet 23. april #5 Skrevet 23. april Du har jo tydeligvis baktanker med ønske om kontakt, respekter det at han er i et forhold og hold deg unna. Anonymkode: da825...131 19 7
AnonymBruker Skrevet 23. april #6 Skrevet 23. april Litt rart å vektlegge at han er kjekk, veltrent og gir deg sommerfugler i magen hvis du kun er ute etter et vennskap. Mine varsellamper lyser iallfall lang vei, og jeg tror du risikerer å ødelegge både ditt og hans forhold… Anonymkode: 41757...266 16 11
Daria Skrevet 23. april #7 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (På 21.4.2025 den 17.46): Jeg er redd for at hvis jeg sender en melding, så kan han tolke det som upassende, og avviser en evt forespørsel. Og ut fra hvordan du ordlegger deg, vil han ha rett. Hadde dette kun handlet om vennskap, ville du ikke tenkt på å trekke inn hverken hans utseende eller ditt eget skrantende forhold. 18 6
AnonymBruker Skrevet 23. april #8 Skrevet 23. april Dette blir veldig respektløst mot din partner og hans partner. Det er svært lett å se at det er et FARLIG territorium du ville beveget deg inn på, når du nevner sommerfugler, kjekk, sulteforet i et dårlig forhold sviktet av partner, altså nei nei nei. Her ligger absolutt ALLE forutsetninger for potensiell utroskap til rette, så her må du stoppe med tanken før du engang beveger deg i den retningen. Få av deg de naive rosa skybrillene, og sett på deg de etiske brillene i stedet. Det er ikke et moralsk riktig steg å ta, på flere nivåer. Anonymkode: b00b0...432 11 5
Eric_B Skrevet 23. april #9 Skrevet 23. april Han syns sikkert det er gøy. Og du kan være bra sikker på at det aldri blir en relasjon mellom dere der han trenger å være trygg på at du ikke sender andre menn meldinger når du ikke får nok oppmerksomhet. 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #10 Skrevet 23. april Send han noen pirrende bilder på snap. Fungerer hver gang. Menn er så enkle. Anonymkode: 8a31f...99f 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #11 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette blir veldig respektløst mot din partner og hans partner. Det er svært lett å se at det er et FARLIG territorium du ville beveget deg inn på, når du nevner sommerfugler, kjekk, sulteforet i et dårlig forhold sviktet av partner, altså nei nei nei. Her ligger absolutt ALLE forutsetninger for potensiell utroskap til rette, så her må du stoppe med tanken før du engang beveger deg i den retningen. Få av deg de naive rosa skybrillene, og sett på deg de etiske brillene i stedet. Det er ikke et moralsk riktig steg å ta, på flere nivåer. Anonymkode: b00b0...432 Skjønner hvordan det ser ut ut fra innelgget mitt. Jeg er definitivt betatt av han - det skal jeg innrømme, men ønsker bare vennskapelig kontakt. Men jeg tror ikke det hadde blitt noen romantisk relasjon uansett pga alderforskjellen og jobbsituasjon. Vi kan jo aldri gå ut og spise sammen, eller dra på konsert sammen? Det hadde vært fryktelig rart kjenner jeg. Folk hadde jo reagert på det. Og i min alder så er jeg igrunn ferdig med alt av one night stands og kortvarige situationships. Jeg er ikke så overfladisk at jeg har behov for sex bare fordi noen er kjekke. Og jeg er ikke ute etter å ødelegge for noen. Det er som jeg skriver, et ønske om å tilbringe mer tid med en fantastisk person. Jeg er ikke ute etter å ligge med han, og det tror jeg ikke han hadde gjort heller så lenge han er i et forhold. -TS Anonymkode: 9f2c7...ac5
AnonymBruker Skrevet 23. april #12 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Send han noen pirrende bilder på snap. Fungerer hver gang. Menn er så enkle. Anonymkode: 8a31f...99f Er godt mulig han hadde slettet meg om jeg begynte sånn. Men tips til hvordan jeg kan spørre om snappen hans, mottar jeg med takk 😊 Blir så rart å sende sms og spørre om å adde på snap 😅 Pluss at han er så gammel, usikker på hvor mye han bruker det lol... Redd for at han sier at han ikke bruker snap, men så er det bare en unnskyldning fordi han ikke ønsker kontakt på fritiden. Jeg er veldig redd for å bli avvist merker jeg. Ønsker ikke gjøre det til noe pinlig. Men relasjonen face-to-face er det ingenting å si på. Han er som sagt veldig hyggelig, sjarmerende, oppløftende. Han kyssa meg til og med på kinnet en gang... Og gir meg alltid gode klemmer. Merker jo at han trives i selskapet mitt også. Prøver å tenke at han har jo hatt nummeret mitt han også, men ikke sendt meg melding. Så hvorfor skal jeg gjøre der, når han ikke viser noe interesse for noe mer?? Æsj, synes det er vanskelig. Det er vel kanskje et tegn på at han ikke trenger eller ønsker noe mer kontakt? Kanskje det er litt ensidig fra meg. -TS Anonymkode: 9f2c7...ac5
AnonymBruker Skrevet 23. april #13 Skrevet 23. april Hadde han vært interessert i å pleie noe vennskap med deg så hadde han gjort det, gå videre og la han være i fred. Du er ikke interessert i vennskap, det er bare tull fra deg. Anonymkode: da825...131 5 5
AnonymBruker Skrevet 23. april #14 Skrevet 23. april Eric_B skrev (7 timer siden): Han syns sikkert det er gøy. Og du kan være bra sikker på at det aldri blir en relasjon mellom dere der han trenger å være trygg på at du ikke sender andre menn meldinger når du ikke får nok oppmerksomhet. Jeg tror nok han skjønner greia. Han skjønner nok at jeg liker ham mer enn jeg har uttrykt. Men så er det forskjell på å like noen som person, og å ville ligge med de og innlede et forhold. Jeg vil bare møtes og prate, kanskje gå noen turer sammen. Vi blir aldri et par, og jeg har ikke noe ønske om det heller. Det hadde bare vært rart. -TS Anonymkode: 9f2c7...ac5
AnonymBruker Skrevet 23. april #15 Skrevet 23. april Dette er ikke greit. Intensjonen din er helt feil. Hvis du absolutt må ha kontakt med han på en eller annen måte for at det skal virke vennskapelig hadde vært om du og samboer sammen inviterte kollegaen din og dama hans som par på middag. Anonymkode: 0718e...ea9 10 5
AnonymBruker Skrevet 23. april #16 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Skjønner hvordan det ser ut ut fra innelgget mitt. Jeg er definitivt betatt av han - det skal jeg innrømme, men ønsker bare vennskapelig kontakt. Men jeg tror ikke det hadde blitt noen romantisk relasjon uansett pga alderforskjellen og jobbsituasjon. Vi kan jo aldri gå ut og spise sammen, eller dra på konsert sammen? Det hadde vært fryktelig rart kjenner jeg. Folk hadde jo reagert på det. Og i min alder så er jeg igrunn ferdig med alt av one night stands og kortvarige situationships. Jeg er ikke så overfladisk at jeg har behov for sex bare fordi noen er kjekke. Og jeg er ikke ute etter å ødelegge for noen. Det er som jeg skriver, et ønske om å tilbringe mer tid med en fantastisk person. Jeg er ikke ute etter å ligge med han, og det tror jeg ikke han hadde gjort heller så lenge han er i et forhold. -TS Anonymkode: 9f2c7...ac5 Det er ikke vanlig i voksne forhold når en er etablert med partner å skaffe seg nye venner av det motsatte kjønn. Du bør ikke bare tenke på din egen samboer, men også forholdet til denne mannen. Hvorfor i alle dager skal samboeren hans godta eller han ønske å ha en vennskapsforhold til deg? Hvorfor tror du at dette ergreit? Anonymkode: 2d50c...f2a 3 5
AnonymBruker Skrevet 23. april #17 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde han vært interessert i å pleie noe vennskap med deg så hadde han gjort det, gå videre og la han være i fred. Du er ikke interessert i vennskap, det er bare tull fra deg. Anonymkode: da825...131 Evt: ikke alle menn er så gode på å pleie nettverk og følge opp. Det kan godt være interesse der. Det er jeg vel. Selv om han er kjekk og sjarmerende, så blir det jo aldri noe forhold. Jeg tviler sterkt på at noe hadde skjedd romantisk eller seksuelt. Jeg kan ikke se for meg å kysse han, det hadde bare vært rart. Så det er kontakten og vennskapet som er interessant for meg. Ser det er vanskelig for folk på forstå at man kan ha et godt øye til noen, uten å måtte ligge med vedkommende.... 😅 -TS Anonymkode: 9f2c7...ac5
AnonymBruker Skrevet 23. april #18 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Evt: ikke alle menn er så gode på å pleie nettverk og følge opp. Det kan godt være interesse der. Det er jeg vel. Selv om han er kjekk og sjarmerende, så blir det jo aldri noe forhold. Jeg tviler sterkt på at noe hadde skjedd romantisk eller seksuelt. Jeg kan ikke se for meg å kysse han, det hadde bare vært rart. Så det er kontakten og vennskapet som er interessant for meg. Ser det er vanskelig for folk på forstå at man kan ha et godt øye til noen, uten å måtte ligge med vedkommende.... 😅 -TS Anonymkode: 9f2c7...ac5 Du sier jo selv at han nok skjønner at du liker han mer enn du har uttrykt. Er du ikke fornøyd ned hjemmesituasjonen så gjør noe med den, ikke dra inn uskyldige folk i smørja di. Anonymkode: da825...131 10 3
AnonymBruker Skrevet 23. april #19 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke vanlig i voksne forhold når en er etablert med partner å skaffe seg nye venner av det motsatte kjønn. Du bør ikke bare tenke på din egen samboer, men også forholdet til denne mannen. Hvorfor i alle dager skal samboeren hans godta eller han ønske å ha en vennskapsforhold til deg? Hvorfor tror du at dette ergreit? Anonymkode: 2d50c...f2a Folk er så firkanta, hjelpe meg. Noen av mine beste venner er menn jeg har kjent i 10-20 år, og samboeren min har ikke noe han skulle ha sagt der. Vice versa. Når det gjelder etablering av nye vennskap, så vil tankegangen din altså eliminere alle mulige vennskap med motsatt kjønn fra du er i 25-30 års alderen til du blir skilt, enke eller dør selv? Da går man glipp av mange potensielle vennskap.. Det synes jeg høres trist ut. Hvis man viser tegn til sjalusi rundt genuine vennskap, så er man ikke emosjonelt moden nok til å være i et ordentlig forhold, tenker jeg. -TS Anonymkode: 9f2c7...ac5
AnonymBruker Skrevet 23. april #20 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du sier jo selv at han nok skjønner at du liker han mer enn du har uttrykt. Er du ikke fornøyd ned hjemmesituasjonen så gjør noe med den, ikke dra inn uskyldige folk i smørja di. Anonymkode: da825...131 Det er da ingen som skal dras inn i noe smørje...? -TS Anonymkode: 9f2c7...ac5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå