AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:19 #1 Del Skrevet mandag kl 15:19 Hei. Jeg har en jente på åtte som dessverre tisser på seg om natten. Oftere og oftere nå har hun hatt tørre netter, og da vi var på hytta nå i ferien, var alle nettene tørre og hun prøvde uten bleie og det gikk fint. Jeg så at hun sov dypt og godt. Her hjemme derimot tisset hun på seg på natten uten at hun våkna av det. Jeg tok på henne bleie i fire tiden på natten, og selv den var full da hun stod opp ca kl åtte. Hun sover tydeligvis dypt her også. Hva gjør at et barn tisser seg ut hjemme, men ikke borte ? Hun sover jo godt andre steder også.. kan det være noe her hjemme som gjør at hun ikke greier det ? Vi har vært til legen, hun har prøvd minirin, men det fungerte ikke noe særlig. Er normalt og sånt , men jeg får jo mine tanker når det er så forskjell på hvor hun er. Anonymkode: cc658...5ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:38 #2 Del Skrevet mandag kl 16:38 Hun sover dypere hjemme. Anonymkode: 752ed...4a3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:57 #3 Del Skrevet mandag kl 21:57 Tror nok at hun slapper mer av hjemme, jeg har ei på 9 år som er lik din. Vi fikk diagnosen natt inkontinens i fjor, når vi var på sykehuset for test så hadde hun normal blære. Men når vi kom hjem å målet det med samme apparat som på sykehuset så tisset hun ut bleiene på natta. Legen anbefalt oss å bruke nattbleie til hun er klar, jeg som mor var sengevæter til jeg var rundt 12 år. Nå har hun fått kladder og div nattbleier på blåresept, hjemme så bruker hun teipbleie, men når hun er på overnatting bruker hun buksebleie Anonymkode: c2da9...c4f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:13 #4 Del Skrevet mandag kl 22:13 Hun kanskje sover dypere hjemme, eller slapper av fordi det går bra hjemme. Det kan også være at man ikke tar samme forbehold hjemme som borte (væskeinntak, tisse en gang til før man legger seg.) Vanndrivende mat/drikke kan spille inn (epler, druer, plommer, te osv) Det kan også spille inn hvor aktiv man har vært og hvor høy / lav væskebalansen i kroppen er. Så vet man vel om noe er ugreit hjemme, da dette også kan være psykisk relatert. Minirin kan også være foræderrisk om man sover borte, hilsen en med delte erfaringer av Minirin nesespray på 80-/90-tallet som vokste dette av seg først som 15-åring. Anonymkode: 042a1...f4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:41 #5 Del Skrevet tirsdag kl 05:41 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hun kanskje sover dypere hjemme, eller slapper av fordi det går bra hjemme. Det kan også være at man ikke tar samme forbehold hjemme som borte (væskeinntak, tisse en gang til før man legger seg.) Vanndrivende mat/drikke kan spille inn (epler, druer, plommer, te osv) Det kan også spille inn hvor aktiv man har vært og hvor høy / lav væskebalansen i kroppen er. Så vet man vel om noe er ugreit hjemme, da dette også kan være psykisk relatert. Minirin kan også være foræderrisk om man sover borte, hilsen en med delte erfaringer av Minirin nesespray på 80-/90-tallet som vokste dette av seg først som 15-åring. Anonymkode: 042a1...f4a Hvilke delte erfaringer har du med minirin? Anonymkode: 8b792...18b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:48 #6 Del Skrevet tirsdag kl 18:48 Det er ganske vanlig for barn. Man slapper mer av hjemme og da har man fort mer uhell. Jeg anbefaler at man bare bruker bleier så lenge hun behøver det frem til lege eller hun ev ønsker å prøve ulike behandlinger (og hun er klar for det). Anonymkode: 641ef...05f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:44 #7 Del Skrevet tirsdag kl 21:44 Tusen takk for svar dere. Jeg håper og tror det er fordi hun slapper av. Vi fortsetter med bleier så lenge det er nødvendig og håper for hennes skyld at det går over snart ❤️ Anonymkode: cc658...5ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå