Gå til innhold

Sist jeg traff min eneste venninne var i januar 2024.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke pratet på telefon heller, kun sent snap nå og da.

Men så til poenget mitt, jeg valgte å ikke spørre henne om å treffes siden det alltid var jeg som spurte aldri henne. Så da tenkte jeg nå var det hennes tur, og som dere ser så har det gått over ett år. Hva tenker dere, er dette normalt? 

Anonymkode: 51c20...9f7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hvis det er veldig enkelt for dere å treffes. Men har du spurt henne om hvorfor hun aldri gjør det da? Har hun hatt det veldig travelt, mye som har skjedd i det siste? Har hun uttrykt noen interesse for å gjøre venneting, ringe, facetime eller sende meldinger? Sånn i utgangspunktet syntes jeg det er dårlig gjort av din venninne, men samtidig så vet man jo aldri hva som skjer på hjemmebane heller, så kanskje greit å si at "hei, jeg syntes det er trist at det alltid er jeg som må ta initiativet til å treffes, er det en grunn til at du aldri spør?". Man kommer ganske lang vei med kommunikasjon her i verden😊

Anonymkode: 18b2f...d6d

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er greit at du tenker at det er hennes tur til å invitere, men hvis det er en relasjon du ønsker å beholde så høres det verdifullt å også kommunisere det til henne. 

Hvis hun er viktig for deg og du ønsker å sees - så si det da vel! 

Anonymkode: 44805...d87

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg anser det ikke som normalt, men noe jeg selv kunne funnet på å gjøre om jeg bare lot livet duve av sted uten å tenke på de rundt meg. Jeg er meget usosial og trives aller best i eget selskap. Ikke liker jeg å snakke i telefon heller, men kan være god på meldinger og snap. Jeg er et ekstremtilfelle av usosial - og selv jeg møter venner jevnlig, fordi jeg vet at det må til for å vedlikeholde gode og nære relasjoner. Relasjoner i det hele tatt. Og når vi først treffes, så angrer jeg aldri. Jeg har tre svært nære venner, og andre perifere her og der jeg faktisk treffer ish ei gang i året 😅 Men det er mer tilfeldigheter og praktiske årsaker.

Anonymkode: 7c113...8f0

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke hvis det er veldig enkelt for dere å treffes. Men har du spurt henne om hvorfor hun aldri gjør det da? Har hun hatt det veldig travelt, mye som har skjedd i det siste? Har hun uttrykt noen interesse for å gjøre venneting, ringe, facetime eller sende meldinger? Sånn i utgangspunktet syntes jeg det er dårlig gjort av din venninne, men samtidig så vet man jo aldri hva som skjer på hjemmebane heller, så kanskje greit å si at "hei, jeg syntes det er trist at det alltid er jeg som må ta initiativet til å treffes, er det en grunn til at du aldri spør?". Man kommer ganske lang vei med kommunikasjon her i verden😊

Anonymkode: 18b2f...d6d

Nei, ingenting. som jeg skrev kun noen snapper av og til. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg anser det ikke som normalt, men noe jeg selv kunne funnet på å gjøre om jeg bare lot livet duve av sted uten å tenke på de rundt meg. Jeg er meget usosial og trives aller best i eget selskap. Ikke liker jeg å snakke i telefon heller, men kan være god på meldinger og snap. Jeg er et ekstremtilfelle av usosial - og selv jeg møter venner jevnlig, fordi jeg vet at det må til for å vedlikeholde gode og nære relasjoner. Relasjoner i det hele tatt. Og når vi først treffes, så angrer jeg aldri. Jeg har tre svært nære venner, og andre perifere her og der jeg faktisk treffer ish ei gang i året 😅 Men det er mer tilfeldigheter og praktiske årsaker.

Anonymkode: 7c113...8f0

Venninna mi er langt fra usosial. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er dårlig gjort, men hva får du gjort med det?

Anonymkode: c0a52...7c0

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er like passiv-aggressiv med denne venninna på andre områder også, er det vel en grunn til å holde seg unna.

Sånne spill du driver med orker jeg ikke forholde meg til. Om en venninne synes jeg tar for lite initiativ setter jeg pris på at hun sier det til meg. 

Anonymkode: 41377...1a2

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes dette høres ut som en litt passiv aggressiv greie å gjøre mot det som er din eneste venninne? Attpåtil sier du hun er langt fra usosial og da er det en gang sånn at tiden flyr - og hun har sikkert en del andre venner i tillegg som da gjør at du merker dette mye bedre enn henne. Et år kan gå veldig fort. 

Om jeg kommer godt overens med noen tenker jeg lite over hvem som tok kontakt med hvem når osv. Så dette kunne fort vært meg uten at jeg nødvendigvis mener så mye med det.

Tenker det er mye lurere av deg å kommunisere med henne enn å drive med stille ‘testing’. 

Anonymkode: b0898...153

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvis du er like passiv-aggressiv med denne venninna på andre områder også, er det vel en grunn til å holde seg unna.

Sånne spill du driver med orker jeg ikke forholde meg til. Om en venninne synes jeg tar for lite initiativ setter jeg pris på at hun sier det til meg. 

Jeg har faktisk sagt det til henne. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har faktisk sagt det til henne. 

Det er ikke det du skriver i HI.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er som den venninna di.

Jeg har valgt å kutte ut en som kaller seg venninne men som kvæler meg med skyldfølelse og aldri aldri aldri hører når jeg sier at jeg orker kun meg og mitt og det som skjer med min og mannnens uhelse, og den lille energien jeg har går til å følge opp barnet vårt.

«Ja jeg er også sliten» hjelper ikke på når jeg prøver å forklare at all energi suges ut av meg med maret hennes. Og d er veldig mye både små og store løgner og dyrking av triste ting. Og andre perifere bekjentes død eller elendighet brukes som quilt trap for å få kontakt med meg. 

jeg sliter med migrene og vet at man må gjennom flere ting før man kan bli henvist til nevrolog og kanskje få hjelp der. Fks botox. Hun dro visst bare til fastlegen og sa ho hadde hodepine og fikk botox som fjerna alle rynkene. Hos fastlegen.. 

Anonymkode: 53735...e80

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke normalt, ikke i mitt hode i hvertfall. Joda, man forandrer seg, vokser litt fra hverandre, lever forskjellige liv etc, men. De man ønsker å ha kontakt med, de klarer man å holde kontakt med! Hvertfall mer enn en gang i året tenker jeg.

Så jeg tenker du må vurdere om det virkelig er verdt det å kjempe for kontakt med denne venninnen? Å si fra har ikke funket, å legge press på henne vil hvertfall ikke funke... Har du noen glede av å opprettholde kontakt med henne, eller gjør det deg mest av alt frustrert?

Har nettopp kuttet kontakt med en venninne fra ungdommen, som jeg hadde trodd alltid skulle være der. Det er tungt og vondt, litt kjærlighetssorg på en måte, men jeg er verdt mer enn å finne meg i hennes "krumspring", og det er garantert du også! 

Anonymkode: 3d239...7a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere er jo ikke venninner lenger. Mulig dere var det tidligere, men nå har vennskapet gått i dvale, dere har faset hverandre ut. Du pga av at du ville «teste» henne, hun pga at hun ikke er så interessert i vennskapet. Du sier hun er sosial, så hun har sikkert andre venninner som hun kanskje har mer til felles med.

Du kan ikke tvinge henne til å være sammen med deg, hun har ingen forpliktelser. Det kan være utrolig leit, men du er vel over det verste siden det har gått mer enn et år. På tide å se etter nye sosiale kontakter som har mer til felles med deg selv.

Anonymkode: 8f976...558

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alltid den som spørr fordi jeg har mann barn travel jobb osv mens venninna mi er selvstendig næringsdrivende og har ikke barn og sånt. Så da pleier jeg å sende noen datoer gjerne et par mnd i forveien så velger hu den som passer.

Anonymkode: 7bbae...50f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...