Gå til innhold

Rengjøring og hygiene hos kjæreste

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har i noen år nå vært i et forhold med en mann som har mange fine kvaliteter og vi har det godt sammen. Det som plager meg er at han rett og slett er litt «grisete». Dette gjelder ikke hans personlige hygiene (heldigvis), men generell rengjøring. Han er ryddig, men jeg kvier meg for å gå inn i kjøleskapet hans. Det handler ikke om gammel mat, men rengjøring. Han spiser ofte med fingrene og søler. Oppvasken han tar for hånd blir sjelden ren. Blant annet. Han kan ta av seg sokkene og pille seg mellom tærne mens vi ser på tv, noe som jeg irriterer meg over. Barna mine (barneskolealder) spiser penere enn han og jeg kjenner jeg blir pinlig berørt når vi spiser sammen med andre. Jeg er kanskje godt vant, siden min eks var svært ryddig og renslig. Jeg har sett gjennom fingrene på dette, siden han har så mange andre gode sider, men kjenner det irriterer meg mer og mer. Han er også en følsom person, så jeg har heller ikke sagt noe, fordi jeg er redd for hvordan han vil ta det. Det skal sies at jeg godt tåler litt støv i krokene og jeg tror ikke jeg har urimelig høye krav når det kommer til rengjøring. Hva ville dere gjort? Forsøkt å ignorere det slik jeg hittils har gjort og fokusere på det positive? Dette er jo tross alt ikke et stort problem i en større sammenheng. Eller sagt i fra, men hvordan? 

Anonymkode: d3f56...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette må du bare ta opp.

Er han virkelig gammel nok til å bo uten foreldrene sine? 

Anonymkode: c095d...5f9

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Elementær bordskikk, og renslighet er såpass viktig for meg at jeg aldri hadde holdt ut flere år med en mann som jeg synes er ekkel... Jeg klarer ikke se hvilke kvaliteter han kan ha som gjør at man godtar slikt...

En annen ting er jo at man har så enormt ulikt syn på husarbeid, så er det heller ikke liv laga for en fremtid sammen, med mindre du skal være hushjelpa hans...

Anonymkode: 798bd...0d5

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er voldsomt irriterende når folk tar oppvasken og så er den skitten etterpå. 

Jeg hadde ikke orket at han har dårlig bordmanerer, og vanskelig å lære opp en voksen mann, jeg hadde nok bare gått. 

Anonymkode: ad5dd...c07

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enda en grunn til at mange menn er ufrivillig single. Man orker ikke griser!

Anonymkode: c725b...afc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj 🤢. Det hørtes ekkelt ut. Jeg synes du gjør han en tjeneste om du sier ifra til han, selv om det er sårt for han å høre det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Yuk, kjente meg litt småkvalm av å lese din beskrivelse av han.

Du lærer ikke gamle hunder å sitte. 

Så enten lever du med det, ellers så gjør du ikke det

Anonymkode: c7172...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du tåler støv i kroker og har ikke høye krav til rengjøring. 
Du irriterer deg over en mann som søler da han spiser, og han vasker ikke opp ordentlig. Pluss at han piller seg på tærne mens dere ser på tv…. 

For meg høres det ut som du irriterer deg over mannen generelt og ikke vil være i forholdet. 

Jeg har vært sammen med en som var veldig nøye med renhold, i den grad at det gikk utover livskvaliteten. Kunne ikke plutselig komme dit på en søndag,for da var det vaskedag og jeg gjorde det møkkete. 
Samboeren din er menneskelig….,

Anonymkode: 34c6b...49d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uff, min kjæreste er ganske lik.. eller, han spiser ikke grisete og han piller seg ikke mellom tærne, men han klarer ikke vaske rent det han vasker opp for hånd, og han vasker ikke hendene når han kommer hjem etter å ha vært ute og tatt på offentlige dørhåndtak, knapper osv. Han vasker hendene før matlaging da, men bryr seg ikke om at han tar på rått kjøtt i matlagingen, da fortsetter han som vanlig uten å vaske hender først, som betyr at alle bakterier fra det rå kjøttet havner på alle flater og kjøkkenredskaper😞 Dette er jeg så nøye på selv, at jeg ikke har klart å unngå å si det til han ved hver anledning jeg ser det. «Vask hendene etter å ha tatt i den rå kyllingen da», sier jeg. Tror han ble paff de første gangene, og nå i det siste merker jeg han nesten blir litt irritert på meg. Men jeg orker ikke alt det bakteriegriset overalt på alle flater.. Jeg sier ikke noe hjemme hos han da, med mindre han legger stekt kjøtt tilbake på den tallerkenen han hadde det rå kjøttet på før steking.. Æsj! Han bryr seg ikke om dette i det hele tatt. «Jeg har alltid gjort det sånn, og jeg lever enda», sier han. Ellers er han ikke flink til å vaske bad og kjøkken, og komfyren hans har sett sine bedre dager. Jeg tror ikke jeg kommer til å orke å flytte sammen med han, for da kommer jeg til å slite meg ihjel på vasking etter han!

Anonymkode: c55be...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Personlig hygiene og bordskikk er viktig. Bakteriehysteri noe annet.

Anonymkode: e3de9...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Personlig hygiene og bordskikk er viktig. Bakteriehysteri noe annet.

I de fleste land i verden kan det være livsfarlig å få i seg bakterier fra rå kylling.  Norge følger nok etter. Så helt ok å Passe på her. 

Anonymkode: ad5dd...c07

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du vil dette skal vare. Bare må du ta den samtalen . Han vil nok tåle dette.

Anonymkode: c3c3b...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde ikke orket.

Det skulle være helt unødvendig å FORKLARE en voksen person slike elementære ting. En annen sak er at jeg hadde mistet fullstendig lysten på en mann som satt og pirket slik du beskriver. Han virker rett og slett ekkel, og hva fyren gjør når du ikke ser, det kan man bare tenke seg...

Anonymkode: 0f8ec...ab8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vaske opp for hånd? Det er jo nød situasjon når man ikke har oppvaskmaskin. Bruker heller ikke vaskeklut som samler bakterier, som man igjen gnir rundt omkring på kjøkkenoverflatene. Bruker helt rene servietter for hver overflate og evt litt rengjøringsmiddel, kaster etter hvert tørk. 

Hadde en kvinne vasket opp med hånd eller brukt vaskeklut så hadde jeg ikke klart å fortsette forholdet. Noen ting må man kunne forvente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frivis skrev (16 minutter siden):

Å vaske opp for hånd?

Herregud😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Herregud😂

Ja hehe, dumt du ikke alle har oppvaskmaskin da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...