AnonymBruker Skrevet onsdag kl 01:37 #101 Del Skrevet onsdag kl 01:37 B !!!! Anonymkode: 97624...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:43 #102 Del Skrevet onsdag kl 07:43 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hun har ikke sviktet MER enn voldsutøveren!! Det er drøyt å si. Anonymkode: a4df1...ae0 Jeg skriver heller ikke det. Men det er fakta at mange barn opplever at mor sviktet dem mer enn voldsutøver fordi hun ikke beskyttet dem. Så barn mister støtte fra begge foreldrene ved vold. Far pga volden, og mor fordi hun ikke gjør noe. Anonymkode: 627a6...d53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:51 #103 Del Skrevet onsdag kl 07:51 AnonymBruker skrev (På 21.4.2025 den 14.54): jeg begynte med å skrive et langt innlegg for å gi kontekst, men jeg slettet det og tar heller imot spørsmål om det er nødvendig. Det jeg lurer på er - hvis en mann under en krangel smeller begge knyttnever i en dør 5 ganger så det kommer sprekk, og så river en barnegrind ut av trappa og ut i rommet så skruene fyker… første med meg med ettåringen på andre siden av døren (den var ikke låst), sistnevnte mens han holdt henne selv og brølte til meg. Disse to tingene skjedde på under fem minutter. Er dette: a) ok, så lenge det ikke er noe som skjer igjen b) tegn på at jeg bør pakke sakene c) kommer an på hvor mye jeg provoserte ham først d) trenger mer kontekst for å svare Vi har vært sammen i 8 år og han har sett svart to ganger før på lignende måte. Aldri lagt en hånd på meg. Er ikke verbalt mishandlende. Anonymkode: 7c27f...8b9 B !! Anonymkode: 146ff...ddc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:00 #104 Del Skrevet onsdag kl 08:00 Han nekter å se alvoret i det som skjedde. Men la gå, hva med å si at ja, du ser alvoret - du er enig i at det var skikkelig skikkelig ille å slamre med døra foran ham. At du likevel ble redd når han gjorde det han gjorde (ikke glem grinda!), og at dere sammen nå må jobbe for at dette ikke skjer igjen. Det vil ikke si at du skal gå rundt å være forsiktig med hva du sier for at han ikke skal klikke. Men du skal ikke slamre med dører. Hvis dere er i en diskusjon og han hisser seg opp, si "nå blir jeg redd". Hvis han ikke roer seg ned ØYEBLIKKELIG, så går du og kommer aldri tilbake. Du kan ikke utsette hverken barnet ditt, deg eller din partner for å leve i et forhold med vold. Anonymkode: e844a...c9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlitrendeSjokolade Skrevet torsdag kl 09:36 #105 Del Skrevet torsdag kl 09:36 (endret) AnonymBruker skrev (På 23.4.2025 den 2.44): Du forstår tydeligvis ikke hvor skadelig den typen vold som Ts og barnet opplever er. Det du gjør her er bagatellisering av alvorlig skadelig vold. Barnet deres kan bli skadet for livet av å bo i et hjem hvor det er vitne til denne typen vold. Dette er minst tredje gangen denne mannen utøver materiell vold, og han driver manipulasjon og psykisk vold ellers. Han får ta ansvar for å skaffe seg profesjonell hjelp for å lære seg impulskontroll og lære seg sinnemestring, samt gå i terapi for de bakenforliggende årsakene til at han tyr til denne typen vold mot de han burde vært mest opptatt av å vise omsorg og å beskytte. Istedenfor velger han vold. Ts må forholde seg til virkeligheten i dette, noe hun nå viser at hun heldigvis gjør. For Ts sitt hovedansvar nå er å beskytte sitt barn, og det kan hun bare gjøre om hun avslutter forholdet til mannen. Hos Ts har denne volden gått så langt, og volden har eskalert siste året, så nå at det er alvorlig risiko for at mannen neste gang angriper henne (og barnet) fysisk. Det skal ikke bagatelliseres! Et voldelig forhold er ikke "et ellers godt forhold". Det er NULLTOLERANSE for vold i et forhold! Enten det er psykisk, fysisk, seksuell, materiell, økonomisk eller annen vold. Anonymkode: 9a411...456 Jeg vet godt at voksne mennesker ikke skal oppføre seg på den måten, og har det skjedd flere ganger så må han ha hjelp ja. Ingen skam å få hjelp til noe folk ikke klarer å slutte med selv. Det er normalt å bli sinna og irritert en gang i blant og det er normal menneskelig følelse, men når folk mister kontrollen over sinne, eller føler de må knuse eller ødelegge noe så er det på tide med hjelp. Derfor mener jeg det er viktig å nevne det til han og komme med tips for å unngå flere sinneutbrudd. Fortelle at du ikke vil ha noe av dette. Barnet eller barna skal ikke være redd sin egen far. Tipse om ting han kan gjøre når han kjenner sinne bygger seg opp. Har han en hobby eller noe han elsker å gjøre? Kan han prøve å gjøre det når han blir sinna at det kan roe han ned før sinne tar overhånd? Ikke minst få hjelp og snakke med noen om hvorfor han blir så sint, hva han føler når det bygger seg opp. Jeg synes folk bør prøve alt de kan før de velger å slå opp. Hvis han er faren til barnet eller barna så kommer jo han til å ha barna også. Ha foreldrerett. Å nekte han å ha noe med barna å gjøre så må det jo bevis til at det finnes en god grunn til at han er farlig og ikke kan ha barnet eller barna. Ikke bare ord mot ord. Han er ikke farlig av å slå hull i en dør. Jeg ser i hovedinnlegget at han aldri har lagt en hånd på ts, og er ikke verbalt mishandlende. Det er ting han ødelegger hvis jeg har skjønt riktig? Hadde han derimot slått eller gjort noe fysisk mot de, da må de kommet seg bort fra han uten tvil. Vold er aldri greit. Endret torsdag kl 09:38 av GlitrendeSjokolade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå