Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spørs hva hun har gjort! La oss di hun har ligget med hans bestevenn eller enda verre broren osv. Eller lurt han for mange 100.000 å tatt opp lån. Da hadde jeg klikket selv!!!!

Men ikke med et barn på armen ,der finnes det ikke unnskyldning. 

Anonymkode: 19d32...23d

Da taper man jo bare ansikt selv. Om noe av det du nevner skjer, da forlater man parter. Ferdig snakka. 

Anonymkode: f60e2...2cb

AnonymBruker
Skrevet
Sander33 skrev (3 timer siden):

Ikke noe godt tegn det der altså. Traumatisk for mannen også, han vil huske det der lenge! 

C. Kommer an på hva du provoserte han med først. 

Hva gjorde du for at han ble sint? Fra hans synspunkt, hva var det du sa som trigget han til å være utagerende? Eller utagerte han for «ingenting»? Er dette ett mønster? Flere ganger? Gjort før? 

Skal uansett ikke slå eller ha slik oppførsel. Men A og B alternativene er kliss på, men man kan ikke bryte opp en familie på grunn av at han feks mistet jobben, mistet familiemedlem, fikk høre om utroskap eller lignende. Alle har en grense de (ikke) tåler. Der var den. 

Hva mener du? Traumatisk for mannen? Hvorfor er det traumatisk for HAN, når det er hans handlinger? At man kan bli traumatisert av å kjøre på noen i trafikken fordi man ikke så personen, eller at man tilfeldigvis har gjort en glipp som har fått fatale konsekvenser- men traumatisert fordi HAN klikket på kone og barn? Nei, glem det. Null medlidenhet fra meg. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva mener du? Traumatisk for mannen? Hvorfor er det traumatisk for HAN, når det er hans handlinger? At man kan bli traumatisert av å kjøre på noen i trafikken fordi man ikke så personen, eller at man tilfeldigvis har gjort en glipp som har fått fatale konsekvenser- men traumatisert fordi HAN klikket på kone og barn? Nei, glem det. Null medlidenhet fra meg. 

Tror du mannen synes det er fint og flott med seg selv etter at han slår hull i døra når samboer slenger døra i ansiktet hans? 

Han vet han har driti på draget. Foran sine egne barn. Og samboer/kone. 

Er ikke noen god opplevelse for noen det der. Kan ikke fortsette. Det skjønner alle. 

AnonymBruker
Skrevet
Sander33 skrev (11 minutter siden):

Tror du mannen synes det er fint og flott med seg selv etter at han slår hull i døra når samboer slenger døra i ansiktet hans? 

Er ikke noen god opplevelse for noen det der. Kan ikke fortsette. Det skjønner alle. 

Min x skjønte ikke dette. Han fortsatte å knuse og slå ting. Jeg syntes ikke så veldig synd i han akkurat. 

Anonymkode: 78e8d...f28

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sander33 skrev (43 minutter siden):

Også? Han vet han har driti på draget, men det er ikke første gang. Det blir heller ikke siste gang. Han har traumatisert sitt eget barn og kone pga manglende evne til følelsesregulering. Han må i terapi, og han burde jaggu ha det vondt med seg selv i den tid det tar å erkjenne hva han har gjort. 

• Liker 6
Skrevet

Kom deg bort! Beskytt deg selv og barna dine! Og for all del ha noen sammen med deg når du avslutter dette forholdet

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke jeg. De aller fleste sier jo at j vold er fullstendig uakseptabelt uavhengig av kontekst. Dette føles rart å si høyt, men jeg og mannen har i årenes løp klikket på hverandre i den skalaen der noen ganger. helt forferdelig. Men 99% av tiden er forholdet helt normalt og godt og vi elsker hverandre. Vi har bare vært presset til bristepunktet begge to og har dårlig følelsesregulering når det går så langt.

jeg tror du er den eneste som vet løsningen her. Kanskje er det en i utgangspunktet god mann som trenger hjelp eller så er det en som kommer til å fortsette sånn. Anbefaler terapi 

Anonymkode: c28d6...1e3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Sander33 skrev (53 minutter siden):

Selvsagt skal man forstå og unnskylde den stakkars mannen, slik det alltid er. For dem er ikke istand til å forstå selv de enkleste ting, de er ikke istand til å tenke eller beherske seg, og aller minst ta ansvar for seg selv og hva de gjør. Og man kan heller ikke forvente at de skal forstå hvordan de har bæsjet på leggen og gjort noe galt. Man kan heller ikke forvente at de forstår hva de gjør med familien sin når de får utbrudd, og de skjønner ingenting når de rundt han er engstelig, redd eller traumatisert, og aller minst skjønner de noe når partner tar med seg ungene og flytter.

Heldigvis finnes det menn som ikke er som dette👏

Anonymkode: 5d1f7...cb4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

100% B.

Men sørg for et sikkert sted nå du drar. Noen du kan være hos. Dra når han ikke er der så du og barnet er i sikkerhet. Slikt har fått kvinner og barn drept mer enn en gang dessverre… så, sikkerhet først. Ring evt er krisesenter for råd, eller om du ikke har andre steder å dra. 

Skjønner jo av C at han har prøvd å få dette til å være din skyld også. Klassisk voldsoppførsel. 

GET OUT! På en trygg måte. 

Anonymkode: ba398...f4c

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Trenger hjelp til å tenke. Vi hadde en rolig samtale i kveld etter at lille hadde lagt seg.

hans hovedpoeng var at han var lei seg og at det var uakseptabelt, men at jeg var like ille fordi jeg smelte døra igjen hardt med vilje først. Han mente også at sprekken ikke var stor nok til at det betyr noe (tynn men ca 20 cm lang). Han sier at å smelle igjen døra og å smelle på døra er helt likt, det er bare tilfeldig at hans handling laget sprekk. Han mener jeg er voldelig på samme nivå som ham. 

Jeg sliter litt med å argumentere mot dette. Jeg skriver ikke her for at dere skal være enige med meg nå og backe meg opp (selv om det hadde vært fint) og jeg synes IKKE det var greit at jeg smelte døra igjen i sinne. 

Google er stort sett enig i at å smelle i dører kan være «violent and abusive». 

Jeg klarte ikke argumentere for hvorfor han var verre enn meg. Jeg sa det kanskje er fordi han er større og sterkere, dermed mer skremmende?

Han poengterte da at han aldri har lagt en hånd på meg og aldri vil gjøre det… så det har ingenting å si hvem som er sterkest. 

Det er ikke svart/hvitt dette her, men hjelp meg… 

Til syvende og sist er det ikke et alternativ at vi skal være sammen så lenge det er en fare for å utsette barnet vårt for å se dette igjen. Det er det viktigste i dette. Jeg er bare litt satt ut nå, og det hjelper å rydde i tankene når jeg skriver her og får tilbakemeldinger. 

Anonymkode: 7c27f...8b9

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Blir dører ødelagt av at man smeller den igjen? Blir de f.eks. ødelagt når det er gjennomtrekk og de smeller igjen? 

Anonymkode: 46daa...091

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

TS her. Trenger hjelp til å tenke. Vi hadde en rolig samtale i kveld etter at lille hadde lagt seg.

hans hovedpoeng var at han var lei seg og at det var uakseptabelt, men at jeg var like ille fordi jeg smelte døra igjen hardt med vilje først. Han mente også at sprekken ikke var stor nok til at det betyr noe (tynn men ca 20 cm lang). Han sier at å smelle igjen døra og å smelle på døra er helt likt, det er bare tilfeldig at hans handling laget sprekk. Han mener jeg er voldelig på samme nivå som ham. 

Jeg sliter litt med å argumentere mot dette. Jeg skriver ikke her for at dere skal være enige med meg nå og backe meg opp (selv om det hadde vært fint) og jeg synes IKKE det var greit at jeg smelte døra igjen i sinne. 

Google er stort sett enig i at å smelle i dører kan være «violent and abusive». 

Jeg klarte ikke argumentere for hvorfor han var verre enn meg. Jeg sa det kanskje er fordi han er større og sterkere, dermed mer skremmende?

Han poengterte da at han aldri har lagt en hånd på meg og aldri vil gjøre det… så det har ingenting å si hvem som er sterkest. 

Det er ikke svart/hvitt dette her, men hjelp meg… 

Til syvende og sist er det ikke et alternativ at vi skal være sammen så lenge det er en fare for å utsette barnet vårt for å se dette igjen. Det er det viktigste i dette. Jeg er bare litt satt ut nå, og det hjelper å rydde i tankene når jeg skriver her og får tilbakemeldinger. 

Han legger jo skylden over på deg. Det han gjorde er mye verre, OL-medalje barn til stede er det virkelig ikke greit. Håper du kan ringe til krisesenter. Og han kommer bare til å fortsette, for han mener jo at han ikke gjør noe galt.

Anonymkode: 3c1bd...ef2

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han legger jo skylden over på deg. Det han gjorde er mye verre, OL-medalje barn til stede er det virkelig ikke greit. Håper du kan ringe til krisesenter. Og han kommer bare til å fortsette, for han mener jo at han ikke gjør noe galt.

Og med barn skulle det stå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

han prøvde stort sett å få fram at det var skikkelig ille det han gjorde, men at å smelle igjen døren som jeg gjorde er like ille som å smelle på døren. Jeg hadde visst gjort det to ganger også. 

Hvorfor er det mer ille å smelle på dør enn å smelle igjen dør? Jeg finner ikke et svar.
 TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke jeg. De aller fleste sier jo at j vold er fullstendig uakseptabelt uavhengig av kontekst. Dette føles rart å si høyt, men jeg og mannen har i årenes løp klikket på hverandre i den skalaen der noen ganger. helt forferdelig. Men 99% av tiden er forholdet helt normalt og godt og vi elsker hverandre. Vi har bare vært presset til bristepunktet begge to og har dårlig følelsesregulering når det går så langt.

jeg tror du er den eneste som vet løsningen her. Kanskje er det en i utgangspunktet god mann som trenger hjelp eller så er det en som kommer til å fortsette sånn. Anbefaler terapi 

Anonymkode: c28d6...1e3

Enig,

er oppvokst med at alle menn i egen familie har kunne "eksplodert" til tider. Gjelder både egen far, onkler, bestefar osv. Og merker jeg har det samme sinnet noen ganger selv. Husker også besøk hos venner som hadde litt hull i vegger og dører (dette var hos "fine" familier), så tror ikke det er så uvanlig egentlig.

Men det er jo en uting, så fint om man kan få hjelp med å kontrollere dette.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

han prøvde stort sett å få fram at det var skikkelig ille det han gjorde, men at å smelle igjen døren som jeg gjorde er like ille som å smelle på døren. Jeg hadde visst gjort det to ganger også. 

Hvorfor er det mer ille å smelle på dør enn å smelle igjen dør? Jeg finner ikke et svar.
 TS

Så barn at du stod og slamret igjen dører?

Anonymkode: 8bfd1...bdb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så barn at du stod og slamret igjen dører?

Anonymkode: 8bfd1...bdb

Ja… 

ts

• Hjerte 1
Skrevet

Har du blitt utsatt for psykisk vold tidligere? 
Jeg opplevde det slik, psykisk vold til å starte med, som jeg bortforklarte med at han "sikkert hadde en stresset periode", men da vi fikk barn gikk det virkelig downhill. Gikk fra bank i bordet til kvelertak på 1.5 uke, jeg ville anbefalt å komme meg vekk i en heidundrende fart, dette kan eskalere raskere enn du aner. Ønsker deg og barnet alt vel❤️

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Mange som utsettes for psykisk vold uten at de helt forstår det selv, fordi de ikke har kunnskap om fenomenet/partner gaslighter og gjør deg usikker. Kanskje du skulle lest på noen artikler om det «er jeg i et usunt forhold" type, og se om noen brikker faller på plass?

• Liker 5
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...