Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg begynte med å skrive et langt innlegg for å gi kontekst, men jeg slettet det og tar heller imot spørsmål om det er nødvendig. 

Det jeg lurer på er - hvis en mann under en krangel smeller begge knyttnever i en dør 5 ganger så det kommer sprekk, og så river en barnegrind ut av trappa og ut i rommet så skruene fyker… første med meg med ettåringen på andre siden av døren (den var ikke låst), sistnevnte mens han holdt henne selv og brølte til meg. Disse to tingene skjedde på under fem minutter. 

Er dette: 

a) ok, så lenge det ikke er noe som skjer igjen

b) tegn på at jeg bør pakke sakene 

c) kommer an på hvor mye jeg provoserte ham først 

d) trenger mer kontekst for å svare

Vi har vært sammen i 8 år og han har sett svart to ganger før på lignende måte. Aldri lagt en hånd på meg. Er ikke verbalt mishandlende. 

Anonymkode: 7c27f...8b9

• Liker 1
  • Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

B. 

Anonymkode: 4b62f...be5

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 22
AnonymBruker
Skrevet

ALDRI greit og kroken på døra. Voldelig oppførsel hører ingen steder hjemme. Stakkars unge som må være vitne til det der. 
svaralternativ B 

Anonymkode: a39c9...d49

• Liker 18
  • Nyttig 18
AnonymBruker
Skrevet

Neste gang tar han det utover deg eller barna. 

Anonymkode: 78854...d86

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er et tegn på at han bør få profesjonell hjelp til sinnemestring. 

Hvis du føler at du er i fare bør du eller han flytte ut en periode. 

Anonymkode: 8a9b0...b9f

• Liker 12
  • Nyttig 7
Skrevet

Den adferden er aldri akseptabel. Det er ille nok at han ikke har impulskontroll, men at man ikke klarer å beherske seg når barn er tilstede er virkelig bekymringsverdig. Det setter tillit, trygghet og forutsigbarhet på en stor prøve. 

Forstår han hvor ille det er å oppføre seg sånn? 

• Liker 17
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

A, selvsagt. Da er man jo ferdig med det.

Anonymkode: c92ca...058

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er materiell og psykisk vold både mot deg og barna!

Kontakt Krisesenteret og få veiledning der, de er vant med å støtte personer som må ut av voldelige forhold.

Det du beskriver er traumatiserende for barn, og ditt ansvar er å beskytte ditt/dine barn mot dette!

Uansett hva som er gjort på forhånd så kan slik type vold IKKE forsvares.

Det at du sier dette er tredje gangen han "ser svart" og gjør slikt, det tyder dessverre på at han en dag kan bikke over og bli svært alvorlig fysisk voldelig mot deg og/eller barna.

https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Anonymkode: 9a411...456

• Liker 16
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

A, selvsagt. Da er man jo ferdig med det.

Det har allerede skjedd tre ganger.

A hadde under sterk tvil vært et alternativ om han full ut innså etter første gangen at han trenger profesjonell hjelp, hadde skaffet seg sinnemestringshjelp og terapi. Da kunne A vært et alternativ.

Når det nå skjer for tredje gang, også med barn som vitner, da er løpet kjørt for tre ganger siden!

• Liker 16
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du har tydeligvis gått fit A to ganger før og det har ikke fungert, så nå bør du gå for B denne gangen. 

Anonymkode: e6a9a...f6f

• Liker 18
  • Nyttig 13
Skrevet

B

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Åpenbart B.

Du er ikke skyld i hans sinneproblemer, men du er skyldig i konsekvensene som oppstår av at du ikke drar nå når du allerede har hatt to tidligere tilfeller.

Som de sier i USA, three strikes and you are out.

PS, jeg dro etter første slik hendelse, hun etter meg gjorde det ikke og nå gjør hun ingenting lenger.

Anonymkode: 3ad1d...8b8

• Liker 9
  • Hjerte 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

B

Anonymkode: c1339...bef

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

👆

Men lurer litt på 👇

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Driver du ofte å provoserer han, og om så hva/hvorfor?

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det har allerede skjedd tre ganger.

A hadde under sterk tvil vært et alternativ om han full ut innså etter første gangen at han trenger profesjonell hjelp, hadde skaffet seg sinnemestringshjelp og terapi. Da kunne A vært et alternativ.

Når det nå skjer for tredje gang, også med barn som vitner, da er løpet kjørt for tre ganger siden!

Jeg forholder meg til alternativene. A sier at det ikke skjer igjen og er derfor det jeg hadde valgt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

jeg begynte med å skrive et langt innlegg for å gi kontekst, men jeg slettet det og tar heller imot spørsmål om det er nødvendig. 

Det jeg lurer på er - hvis en mann under en krangel smeller begge knyttnever i en dør 5 ganger så det kommer sprekk, og så river en barnegrind ut av trappa og ut i rommet så skruene fyker… første med meg med ettåringen på andre siden av døren (den var ikke låst), sistnevnte mens han holdt henne selv og brølte til meg. Disse to tingene skjedde på under fem minutter. 

Er dette: 

a) ok, så lenge det ikke er noe som skjer igjen

d) trenger mer kontekst for å svare

Vi har vært sammen i 8 år og han har sett svart to ganger før på lignende måte. Aldri lagt en hånd på meg. Er ikke verbalt mishandlende. 

Anonymkode: 7c27f...8b9

hvordan tenker du det er for barnet å vokse opp i et miljø der den må gå på nåler rundt far, slik at han ikke skal klikke

• Liker 8
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

B uten tvil! Helt forkastelig oppførsel uansett hva som gjorde han sint. Det verste er at han gjør det foran barn!! En gang er for mye når det gjelder dette.

Anonymkode: 51c89...abc

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

B, om så ikke for din del så i alle fall for barnet sin del.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

B!!! Forstår det er vanskelig, men du må beskute barnet her! Så vær så snill å kontakte et krisesenter og be om hjelp. Det er sikkert også øurt å ta bilder av skadene på huse, sånn at du kan dokumentere at han ikke einer seg til samvær allene.

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er altså tredje og fjerde gangen på 8 år at han oppfører seg voldelig, brutal og skremmende med deg og/eller barnet til stede. 

Samlivsbrudd, uten tvil. Husk at dere må gjennom mekling når det er barn involvert.

Anonymkode: 99003...42c

• Liker 4
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...