AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:41 #1 Del Skrevet mandag kl 11:41 Er det virkelig så farlig å holde seg? Jeg tisser 1-3 ganger pr dag, rekker ikke mer på grunn av jobb og barn og at jeg hater å bruke offentlige skitne toaletter. Har aldri opplevd noe problemer, bortsett fra at jeg må tisse før jeg legger meg ellers er det vanskelig å sovne. Kom innpå dette nå på venninnetur på en hytte å i påsken, de bemerket at jeg gikk sjeldent på do sammenlignet med de andre. De ble hek forskrekket når de de hørte at jeg ikke tisser oftere, de ble helt for forferdet at det er så farlig. Er det virkelig det? Anonymkode: ec894...e38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:51 #2 Del Skrevet mandag kl 11:51 Google: En spent blære kan føre til nyreskaderEr blæren spent til bristepunktet, må nyren arbeide på høytrykk for å få lov til å sende av sted nyrenset tiss. Det setter nyren under et ekstremt press – et press som faktisk fortsetter selv etter at du har tømt blæren – og det kan føre til nyreskader.11. mars 2016 Anonymkode: 73192...15c 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:51 #3 Del Skrevet mandag kl 11:51 Det er en del sjeldnere enn normalen. Men holder du deg faktisk i timevis, eller har du bare ikke behov for å tisse? Jeg ville ikke tenkt at det var farlig, men jeg ville satt spørsmålstegn med om du får i deg nok væske, og eventuelt hvordan nyrefunksjonen din er. Anonymkode: 2ea2c...805 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:57 #4 Del Skrevet mandag kl 11:57 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er en del sjeldnere enn normalen. Men holder du deg faktisk i timevis, eller har du bare ikke behov for å tisse? Jeg ville ikke tenkt at det var farlig, men jeg ville satt spørsmålstegn med om du får i deg nok væske, og eventuelt hvordan nyrefunksjonen din er. Anonymkode: 2ea2c...805 Holder meg ja. Kjenner behov for å tisse veldig, men klarer å holde meg uten altfor store problemer. Drikker ikke nok på jobb det vet jeg,men på ha de lange vakter er det knapt tid til å drikke og jeg er bevisst på ikke drikke mye siden dobesøk er noe som ikke blir på jobb Anonymkode: ec894...e38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:01 #5 Del Skrevet mandag kl 12:01 Det er ikke lurt nei. Og du er i superrisiko for inkontinens som gammel. Blære blir dårligere til å gi signaler om full blære, og musklene blir svakere Du bør gjøre noe med dette Anonymkode: eb236...d50 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:08 #6 Del Skrevet mandag kl 12:08 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Er det virkelig så farlig å holde seg? Jeg tisser 1-3 ganger pr dag, rekker ikke mer på grunn av jobb og barn og at jeg hater å bruke offentlige skitne toaletter. Har aldri opplevd noe problemer, bortsett fra at jeg må tisse før jeg legger meg ellers er det vanskelig å sovne. Kom innpå dette nå på venninnetur på en hytte å i påsken, de bemerket at jeg gikk sjeldent på do sammenlignet med de andre. De ble hek forskrekket når de de hørte at jeg ikke tisser oftere, de ble helt for forferdet at det er så farlig. Er det virkelig det? Anonymkode: ec894...e38 Det der blir bare dumt. Greit nok at man ikke rekker lunsj, lang dusj, trening, vaske huset, lage mat fra bunnen osv. men man må da virkelig ta seg tid til å tisse. Det tar bare noen få minutter og er veldig viktig. Ja, det er skadelig å holde seg og det kommer til å føre til problemer. Har du "ikke tid" får du heller begynne med bleie, det kommer du uansett til å måtte begynne med mye tidligere enn nødvendig da du kommer til å få problemer med inkontinens. Anonymkode: 43aa3...b8d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:11 #7 Del Skrevet mandag kl 12:11 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Holder meg ja. Kjenner behov for å tisse veldig, men klarer å holde meg uten altfor store problemer. Drikker ikke nok på jobb det vet jeg,men på ha de lange vakter er det knapt tid til å drikke og jeg er bevisst på ikke drikke mye siden dobesøk er noe som ikke blir på jobb Anonymkode: ec894...e38 Det er ikke direkte farlig holde seg, men du er mer utsatt for uvi, og du kan på sikt få ganske store problemer med blæremuskulaturen. Både i form av inkontinens og også at det blir vanskelig tømme blæra helt. Så ikke kjempefarlig, men absolutt noe som kan gi deg problemer på sikt. Anonymkode: 2ea2c...805 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:17 #8 Del Skrevet mandag kl 12:17 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke direkte farlig holde seg, men du er mer utsatt for uvi, og du kan på sikt få ganske store problemer med blæremuskulaturen. Både i form av inkontinens og også at det blir vanskelig tømme blæra helt. Så ikke kjempefarlig, men absolutt noe som kan gi deg problemer på sikt. Anonymkode: 2ea2c...805 Ikke akutt farlig, men farlig på sikt. En jeg kjenner jobbet som taxisjåfør og holdt seg kjempelenge ofte. Etter noen år fikk han store problemer med vannlating og det viste seg at blæra hans hadde økt til enorm størrelse og ikke lenger fungerte som den skulle. Han måtte gjennom flere operasjoner, men det ble likevel ikke bra igjen. Anonymkode: df335...dc7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet mandag kl 12:26 #9 Del Skrevet mandag kl 12:26 Jeg kan ikke holde meg for mye om jeg må tisse. Jeg har forhøyet urinsyre i kroppen og hvis jeg holder meg for mye, så får jeg smerter i magen 😕 Så jeg går regelmessig på do. Og i hvert fall før jeg skal ut av huset. Jeg hater offentlige toaletter jeg også (😝), men jeg orker ikke gå rundt å holde meg heller.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:02 #10 Del Skrevet mandag kl 13:02 Har du ikke andre alternativer i løpet av dagen enn skitne offentlige toaletter? Anonymkode: 525dc...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:44 #11 Del Skrevet mandag kl 13:44 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Har du ikke andre alternativer i løpet av dagen enn skitne offentlige toaletter? Anonymkode: 525dc...4a6 Nei stort sett ikke, jobber på sykehus og der er det knapt tid til dobesøk og er jo bare offentlige toaletter der så det er uaktuelt for meg å bruke Anonymkode: ec894...e38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:50 #12 Del Skrevet mandag kl 13:50 Jeg var som deg da jeg gikk på skolen. Holdt meg hele skoledagen fordi toalettene var ekle. Så fikk jeg en haug med UVI-er som aldri ga seg, og i flere tiår har jeg levd med en irritert blære som ikke slutter å sende signalet om at jeg må tisse. Hele døgnet, også om natten. Det er veldig plagsomt å leve med. Anonymkode: 5a2c0...2f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:57 #13 Del Skrevet mandag kl 13:57 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): er jo bare offentlige toaletter der så det er uaktuelt for meg å bruke Anonymkode: ec894...e38 Terapi. Anonymkode: a2ca3...505 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:10 #14 Del Skrevet mandag kl 14:10 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg var som deg da jeg gikk på skolen. Holdt meg hele skoledagen fordi toalettene var ekle. Så fikk jeg en haug med UVI-er som aldri ga seg, og i flere tiår har jeg levd med en irritert blære som ikke slutter å sende signalet om at jeg må tisse. Hele døgnet, også om natten. Det er veldig plagsomt å leve med. Anonymkode: 5a2c0...2f9 Det finnes hjelpemidler i form av Tena og denslags heldigvis ❤️...Absolutt ikke optimalt, men det er hjelp å få, uten å måtte dra til legen 🫣 Anonymkode: b614f...522 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:48 #15 Del Skrevet mandag kl 14:48 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Terapi. Anonymkode: a2ca3...505 Jeg går heller bak en busk og setter meg ned. Bedre en at det kommer en dråpe eller to eller tre i trusa hvis jeg må hoste eller nyse. Offentlig toalett - nei. Anonymkode: deee6...bf0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:15 #16 Del Skrevet mandag kl 15:15 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg går heller bak en busk og setter meg ned. Bedre en at det kommer en dråpe eller to eller tre i trusa hvis jeg må hoste eller nyse. Offentlig toalett - nei. Anonymkode: deee6...bf0 Hvis det er såpass sensitivt så hadde jeg heller vurdert et truseinnlegg. Noen dråper i et truseinnlegg hadde heller vært å foretrekke 😑 Anonymkode: b614f...522 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:19 #17 Del Skrevet mandag kl 15:19 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det virkelig så farlig å holde seg? Jeg tisser 1-3 ganger pr dag, rekker ikke mer på grunn av jobb og barn og at jeg hater å bruke offentlige skitne toaletter. Har aldri opplevd noe problemer, bortsett fra at jeg må tisse før jeg legger meg ellers er det vanskelig å sovne. Kom innpå dette nå på venninnetur på en hytte å i påsken, de bemerket at jeg gikk sjeldent på do sammenlignet med de andre. De ble hek forskrekket når de de hørte at jeg ikke tisser oftere, de ble helt for forferdet at det er så farlig. Er det virkelig det? Anonymkode: ec894...e38 Man rekker det man vil rekke! Og hvorfor i all verden gjøre det ukomfortabelt for seg selv når man ikke må? Nei, voks opp og ta riktige valg du! Jeg har ingen respekt for de som sier de ikke rekker og spise eller gå på do pga travelt liv. Kroppslige ting tar man seg tid til. Anonymkode: 74a6e...73e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:22 #18 Del Skrevet mandag kl 15:22 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det finnes hjelpemidler i form av Tena og denslags heldigvis ❤️...Absolutt ikke optimalt, men det er hjelp å få, uten å måtte dra til legen 🫣 Anonymkode: b614f...522 Tena? Bleier? Det hjelper da ikke på at man føler man må tisse. Anonymkode: 73192...15c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:25 #19 Del Skrevet mandag kl 15:25 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det virkelig så farlig å holde seg? Jeg tisser 1-3 ganger pr dag, rekker ikke mer på grunn av jobb og barn og at jeg hater å bruke offentlige skitne toaletter. Har aldri opplevd noe problemer, bortsett fra at jeg må tisse før jeg legger meg ellers er det vanskelig å sovne. Kom innpå dette nå på venninnetur på en hytte å i påsken, de bemerket at jeg gikk sjeldent på do sammenlignet med de andre. De ble hek forskrekket når de de hørte at jeg ikke tisser oftere, de ble helt for forferdet at det er så farlig. Er det virkelig det? Anonymkode: ec894...e38 Da drikker du ikke nok, eller så er det noe galt med nyrene dine. Anonymkode: e65fb...653 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:26 #20 Del Skrevet mandag kl 15:26 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei stort sett ikke, jobber på sykehus og der er det knapt tid til dobesøk og er jo bare offentlige toaletter der så det er uaktuelt for meg å bruke Anonymkode: ec894...e38 Ja, det var jo det jeg hadde en mistanke om. Offentlige toaletter på sykehus er ikke spesielt skitne. Jeg trodde kanskje det var snakk om et toalett på et senter eller noe avsides som ikke ble rengjort eller sjekket spesielt ofte. Alle kan bruke toalettene på sykehus. Det er ingenting i veien for det. Da er det snakk om en fobi eller psykisk problem, da bør du rydde opp i dette heller enn å risikere å ødelegge blæra. Fobi er ganske enkelt å kurere, du kan kanskje greie det helt på egenhånd, hvis du prøver. Anonymkode: 525dc...4a6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå