AnonymBruker Skrevet 21. april #1 Skrevet 21. april Hele leiligheten rister når vaskemaskinen sentrifugerer, og jeg lurer på hvordan jeg stiller inn beina slik at det skal riste mindre? Hilsen student Anonymkode: 423b2...fd0 1
PhilosopherSe7en Skrevet 21. april #2 Skrevet 21. april Du finner frem vater, løfter opp det/de hjørnene som er skyld i ujevnhetene og skru ut/inn foten på det hjørnet til maskinen står i vater i alle retninger 4
AnonymBruker Skrevet 21. april #3 Skrevet 21. april Bruksanvisningene finnes på nett til de aller fleste maskiner. Bare å søke opp din maskin. Om maskinen er mindre enn ti år, er det også stor sannsynlighet for at det ligger en video på YouTube som viser akkurat din maskin også… Anonymkode: 01d49...948
AnonymBruker Skrevet 21. april #5 Skrevet 21. april Hvis du ikke har vater så bruk et vanlig drikkeglass med vann. Sett det oppå vaskemaskinen, bøy deg ned så du har vannlinjen i øyehøyde. Se etter om vannlinjen er skjev (heller mot den ene siden av glasset) eller vannrett/flat. Anonymkode: 842ae...bd4 2
AnonymBruker Skrevet 21. april #6 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis du ikke har vater så bruk et vanlig drikkeglass med vann. Sett det oppå vaskemaskinen, bøy deg ned så du har vannlinjen i øyehøyde. Se etter om vannlinjen er skjev (heller mot den ene siden av glasset) eller vannrett/flat. Anonymkode: 842ae...bd4 Da skal du ha mer enn gjennomsnittet godt øyemål… I beste fall gir dette en indikasjon på tingenes tilstand, men ikke en metode jeg ville brukt til å vatre opp en vaskemaskin med. Hvis ts ikke får lånt et vater av en nabo eller en venn ville jeg kostet på meg et rimelig fra Biltema, Jula eller Clas Ohlson. De billigste fra de to sistnevnte koster rundt 40 kroner, og gjør jobben bra nok. Husk å måle 4 veier på toppen: front til bak, venstre til høyre samt diagonalt begge veier. Hvis vaskemaskinen "plutselig" har begynt med denne dansingen etter å ha stått fint i lang tid er det gjerne ikke mye som skal til for å få det bra igjen. Slikt skjer gjerne på flislagt gulv – de er glatte og nesten aldri helt jevne. Kjenn om du klarer å vugge den slik den står nå. Hvis det kjennes løst under ett av hjørnene forsøker du i første omgang å skyve den tilbake mot posisjonen den en gang hadde. Ellers slår jeg gjerne et slag for såkalte vibrasjonsdempere som du får kjøpt hos Elkjøp, Power, Jula, Clas Ohlson etc. Disse i gummi demper som navnet sier vibrasjonene, og bidrar også til at vaskemaskinen ikke har lett for å flytte seg. Men den må like fullt vatres opp uansett. Anonymkode: e35a1...ebf 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. april #7 Skrevet 21. april Vi har sånne gummigreier under vaskemaskinbeina, det hjelper veldig Anonymkode: 21c47...37e 2
AnonymBruker Skrevet 21. april #8 Skrevet 21. april Det finnes også en app på tlf. med vater. Skru føttene til den er i vater og står stødig. Sett gjerne gummiføtter under i tillegg. Anonymkode: 89d73...edf
bolla92 Skrevet 21. april #9 Skrevet 21. april (endret) Haha, er jeg den eneste som tenkte "Hvorfor i alle dager skal hun stå på vaskenaskina?" da jeg leste overskriften?😆 Endret 21. april av bolla92
AnonymBruker Skrevet 21. april #10 Skrevet 21. april Føttene under kan også skrus! Altså de kan stilles/justeres også… Anonymkode: 4ead5...550
spinner Skrevet 22. april #11 Skrevet 22. april Bare for sikkerhets skyld: Er dette en ny maskin? Har dere i så fall fjernet transportsikringen? 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #12 Skrevet 22. april spinner skrev (12 timer siden): Bare for sikkerhets skyld: Er dette en ny maskin? Har dere i så fall fjernet transportsikringen? Ikke ny maskin Ts Anonymkode: 423b2...fd0
AnonymBruker Skrevet 22. april #13 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (På 21.4.2025 den 22.54): Vi har sånne gummigreier under vaskemaskinbeina, det hjelper veldig Anonymkode: 21c47...37e Me too. De fulgte faktisk med da jeg kjøpte maskinen. Som fire stk store "gummimynter" som man satte under beina. Man får også kjøpt ekstra til en ganske billig penge eller så kan man bare bruke whatever gummi man får tak i og klippe det til. Bør vel dog være noen millimeter tykt for at det skal ha noen mening. Anonymkode: b7ed1...d4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå