Gå til innhold

Selge bunaden- noen som har gjort det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har arvet mamma sin bunad- og den er sydd på en måte som passer bedre til min kropp. 
Har aldri likt min egen (ble sydd til konfirmasjonen) Det er noe med snittet og følelsen av for mye stoff.

Har lyst å selge min siden jeg ikke kommer til å bruke den. Men uten sølv og skjorte. 
Noen som har gjort det? Er det et marked?

Den er brodert på stedet den kommer fra og nydelig arbeid. Bare fasongen som ikke passer meg. 
Har ingen døtre som vil arve.

Anonymkode: bec71...2fd

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er mange som kjøper og selger på finn. Det er egne facebookgrupper for kjøp og salg av bunader også og ofte er det etterspørsler etter slikt på lokale facebookgrupper.

Jeg skal selge min nå men er usikker på pris siden den er veldig lokal og helst skal selges helt komplett med sølv og alt.

Jeg har ikke greid å finne solgte bunader å sammenligne med så da må jeg ta utgangspunkt i ca ny-pris og håpe op det beste.

Anonymkode: a2842...377

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo absolutt marked for det, men jeg tror dessverre mange overvurderer hvor mye folk er villig til å bruke på en brukt bunad, som ikke er tilpasset dem. Jeg kikket mye på brukt før jeg bestemte meg for å investere i en ny, rett og slett fordi jeg syns selger hadde for høy pris. 
Det er jo også marked for å leie ut bunader nå, men litt usikker på hvordan det blir når sølvet ikke følger med i utleien. 

Anonymkode: 56952...94e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor selge uten sølv og skjorte? Er det for at det du har passer til den andre bunaden? Er bare nysgjerrig, har sett flere gjøre det samme på lokale kjøp/ salgssider på Facebook og undret meg over dette😊

Jeg kunne gjerne kjøpt en brukt bunad, men ville ikke betalt nesten fullpris og ville definitivt hatt med skjorte. Helst sølv også. Ser det stadig vekk legges ut lokale bunader for salg på de overnevnte sidene i mitt nærmiljø, men det ser ofte ut til å være lite respons. Kan hende de sender pm da, det ville jeg nok gjort selv på et så dyrt plagg. 

Anonymkode: efe19...ca4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja- sølvet og skjorten bruker jeg til den arvede bunaden. 
Og alt sølvet er konfirmasjonsgave- og ikke noe jeg vil selge av den grunn

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner😊 lykke til med salg! Sikkert smart å få den ut nå til 17.mai

Anonymkode: efe19...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg kjøpte brukt bunad i fjor, det du må sjekke er prisen på den typen bunad du skal selge, for noen priser seg helt ut av interessefeltet. Oppgi alle mål i annonsen. Jeg hadde ikke kjøpe uten at skjorte og sølv var inkludert, men det kan jo være aktuelt hvis noen i regionen din bare trenger ny stakk. 

Anonymkode: 8aa2a...de5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har arvet mamma sin bunad- og den er sydd på en måte som passer bedre til min kropp. 
Har aldri likt min egen (ble sydd til konfirmasjonen) Det er noe med snittet og følelsen av for mye stoff.

Har lyst å selge min siden jeg ikke kommer til å bruke den. Men uten sølv og skjorte. 
Noen som har gjort det? Er det et marked?

Den er brodert på stedet den kommer fra og nydelig arbeid. Bare fasongen som ikke passer meg. 
Har ingen døtre som vil arve.

Har du ikke barn, eller kommer du ikke til å få, barn som kan arve din? 
Liker du den ikke så er det bare å selge. Godt tidspunkt nå før 17. mai.

Anonymkode: 31425...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg kjøpte brukt bunad i fjor, det du må sjekke er prisen på den typen bunad du skal selge, for noen priser seg helt ut av interessefeltet. Oppgi alle mål i annonsen. Jeg hadde ikke kjøpe uten at skjorte og sølv var inkludert, men det kan jo være aktuelt hvis noen i regionen din bare trenger ny stakk. 

Anonymkode: 8aa2a...de5

De kan jo bare kjøpe seg en skjorte som passer hos Husfliden, og samme med sølv. Da får man det man liker, og en ny skjorte vil være i førsteklasses stand, og ikke en som kanskje har vært brukt mye, og bærer preg av det (kanskje gulnet, blitt "slaskete").

Anonymkode: 6ba0b...a4a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan jo være at du en gang får barnebarn som kan og vil arve…

Anonymkode: 81c5a...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det kan jo være at du en gang får barnebarn som kan og vil arve…

Anonymkode: 81c5a...3fc

Ikke om hun ikke har barn. Er ikke alle som har barn, vet du. Ikke alle vil ha, ikke alle kan få. 

Anonymkode: 2056d...0c4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Solgte en arvet bunad i januar. Komplett med alt Det var gjort på et par dager. Bunad for et område på bare 10.000 mennesker. 

Syns januar var et greit tidspunkt. Om bunaden må sys om noe, så er det ofte kø på Husfliden. Og kjøper vil gjerne kunne bruke bunaden i mai. Hun som kjøpte den måtte få den lagt opp. Blomster nederst på stakken, så den må "legges opp i livet". Ikke så lett å gjøre selv.

Anonymkode: c9313...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg solgte min i fjor, med sølv, men uten skjorte og sko. Ble solgt på under ei uke. La meg på ca samme pris som samme bunader lå ute til(men hadde litt prutingsmonn, tror jeg la den ut til 15.000 og solgte for 13.). Og fordel at jeg hadde «standard» str. Sikkert litt mer snevert marked om man har veldig stor eller liten str.

Var en arvebunad, men jeg har alltid hatet bunaden fra jeg fikk den før konfirmasjonen. Så etter å ha brukt den kanskje fem ganger på 20 år(og da har den blitt brukt kun fordi jeg «måtte» av mamma i konfirmasjoner), fikk jeg «tillatelse» til å selge den. Men fornøyd med at den fortsatt passet alle år fra jeg var 14år da😅 Har ikke og skal ikke ha barn, så ingen potensielle arvinger her.

Anonymkode: bcae5...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...