AnonymBruker Skrevet 21. april #1 Skrevet 21. april Er det vanlig/rimelig at foreldre gir betydelig mer til sine voksne barn enn de får tilbake? For eksempel 1000 kr den ene veien og 200-300 kr andre veien. Ikke snakk om at de voksne barna er studenter, kan være godt voksne, være i arbeid, tjener ikke all verden, men heller ikke helt kritisk økonomi. Anonymkode: 9397d...cde
AnonymBruker Skrevet 21. april #2 Skrevet 21. april Jeg tror det er ganske vanlig. Ikke nødvendigvis slik at det er et stort flertall som gjør det på denne måten, men at det absolutt ikke er supersjeldent. Jeg er godt voksen og i jobb, og får dyrere gaver av foreldrene mine enn jeg gir selv. (Ikke fordi jeg gir billige gaver, men fordi de er veldig rause og jeg er enebarn.) Mannen min gir dyrere gaver til sine foreldre enn han får av dem. Anonymkode: 2e576...c28 3
AnonymBruker Skrevet 21. april #3 Skrevet 21. april Vi søsken får knapt lov til å gi en vinflaske til våre foreldre uansett hva de gir til oss. Tror det er veldig vanlig. Anonymkode: 4b1b5...6ac 2
AnonymBruker Skrevet 21. april #4 Skrevet 21. april Det er vel helt avhengig av økonomi. Mine foreldre sitter veldig godt i det, og gir svært dyre gaver. Vi får gjerne 50 000 til bursdag, de har gitt store summer til barnebarna (de er fortsatt små), og vi fikk et raust forskudd på arv da vi kjøpte bolig. Vi kan selvsagt ikke gi like dyre gaver tilbake. Mannens foreldre derimot har dårlig råd, og der gir vi dyrere gaver enn dem. Vi gir dem alltid ting de ikke unner seg. Feks god hudpleie til svigermor og dyr konjakk til svigerfar osv. Av dem får vi gjerne hjemmelaget konfekt og en billig flaske vin. Vi har et like godt forhold til dem alle, og synes det fungerer fint og naturlig sånn vi har det Anonymkode: 970cc...da4 1
AnonymBruker Skrevet 21. april #5 Skrevet 21. april Jeg gir ikke det samme til mine foreldre som de gir til meg. Det er også ulikt hva de gir. Min far gir 1000 kr til oss hver. Jeg har ikke anledning å gi det tilbake og gir ca 5-600 kr til dem sammen. Min mor gir ca 300 kr til oss hver- hun får nok tilbake det samme tilbake Svigerforeldre får for 3-500 kr alt etter som hva vi finner, Vi får en flaske vin tilbake. Selv om jeg har inntekt som er høyre enn mine foreldre sin inntekt, så er vi en småbarnsfamilie med store utgifter. I tillegg har vi svært mange å kjøpe til. Anonymkode: 8593a...a6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå