Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fler enn meg som er livredd for å miste bestevenninner og nære folk når de heller velger å være med andre enn deg? Jeg lurer på om dette er normalt? Har alltid trodd at bestevenninna mi alltid kom til å være der, for vi deler så mye historie og har så mye tillit til hverandre, vært der for hverandre gjennom kriser og tunge tider begge to. 

Men nå opplever jeg at hun kan avlyse en avtale vi har fordi hun heller vil dra på trening med noen som spurte etter vi avtalte, eller at hun plutselig er mye mer sammen med andre venninner. Så blir jeg sittende der alene og trist, og er redd jeg må belage meg på at hun etterhvet forsvinner. Når jeg tok det opp sa hun at ingen kan erstatte meg, vennskapet vårt har 《tyngde》som ingen kan konkurrere mot, og at jeg må lære meg å slappe av. 

Hva mener hun med slappe av? Er det ikke normalt å bli lei seg når man frykter å miste bestevenninna si? Eller overreagerer jeg?

Anonymkode: 943f6...abe

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er usunt å være så redd for å miste venner.  Det kan bunne i traumer fra tidligere. Det kan også skyve venner bort. 

Å klare å slappe av og la venner være med andre venner uten å presse er nøkkelen til å beholde vennen over tid.

Anonymkode: 876c5...ed5

AnonymBruker
Skrevet

Det er som i et forhold. Å bli sjalu og engstelig gjør nok ikke at hun får mer lyst til å være sammen med deg.

De fleste ønsker å ha det morsomt og ukomplisert. Å ha mange vanskelige samtaler med venner er nok ikke så fristende for voksne. Minst mulig drama, mest mulig positivitet. 

Venner kan ha det vanskelig, men vennskapet bør ikke være vanskelig synes jeg.

Anonymkode: 42d8f...f2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...