Gå til innhold

Bestemor er en godte-fabrikk som ikke ønsker snakke med barna

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg søker råd her.

Barna er skolebarn, 7, 9 og 12 år.

Jeg har prøvd å ta opp med bestemor til barna, hvorfor hun hver gang vi sees sender de på rommet eller ut, og kun snakker med dem i det minuttet hun gir dem godteri. 

Hun kommer, gir dem en pose godteri, for så å spør dem om de kan gå på rommet. Når hun dekker på, så dekker hun på til barnebarna i et eget rom, så "vi voksne får snakke i fred". I påsken prøvde jeg si: "Jeg tror de ønsker sitte med deg, nå er det lenge siden de har sett deg". Da svarer hun bare: "nå kan vi sitte her, også kan de gå på rommet og snakke!"

Hun ser dem kanskje maks en gang i måneden, og tiden vi da har sammen er gjerne et par minutt, fordi de sendes på rommet. Det er ikke alltid hun sier hadet når hun går heller. 

Hadde dere svart henne? Bare latt det gå?

Anonymkode: 215c4...7e7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun er ikke interessert i dem. 

Syns ikke du trenger ta med barna dit! Bruk heller tiden hos noen som er interessert i dem. 

Anonymkode: a9db6...557

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Farmor ga alltid meg og søsteren min 10 kr til en kvikk lunsj, så vi gikk alltid på butikken når vi kom dit. 

i voksen alder skjønte jeg hvorfor hun ikke kjøpte kvikk lunsjen og ga den til oss ;) 

Anonymkode: a9db6...557

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva slags kontakt hun har med ungene er opp til henne.

Jeg hadde sittet med barna mine å spist. De er så mye ute og jeg er så mye på jobb og den lille tiden vi har sammen sitter jeg ikke i et annet rom  når vi spiser middag.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere er i deres eget og barnas hjem, hadde jeg sagt at barna får være der de selv vil. De spiser ved spisebordet, hvor maten skal spises. Jeg tillater ikke mat på soverom. 

Om dere er hos henne, hvorfor har du med barna dit?? Hun vil jo ikke vite av de... 

Anonymkode: b63ad...274

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg søker råd her.

Jeg har prøvd å ta opp med bestemor til barna, hvorfor hun hver gang vi sees sender de på rommet eller ut, og kun snakker med dem i det minuttet hun gir dem godteri. 

Hun kommer, gir dem en pose godteri, for så å spør dem om de kan gå på rommet. Når hun dekker på, så dekker hun på til barnebarna i et eget rom, så "vi voksne får snakke i fred". I påsken prøvde jeg si: "Jeg tror de ønsker sitte med deg, nå er det lenge siden de har sett deg". Da svarer hun bare: "nå kan vi sitte her, også kan de gå på rommet og snakke!"

Hun ser dem kanskje maks en gang i måneden, og tiden vi da har sammen er gjerne et par minutt, fordi de sendes på rommet. Det er ikke alltid hun sier hadet når hun går heller. 

Dette er svigermor, regner jeg med?

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, hun kommer på besøk til dere, til barnas hjem, og sender dem bort fra deres egen stue? Og du aksepterer dette?

Anonymkode: 05f93...865

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg søker råd her.

Er det hjemme hos dere kan du velge enten ta over styringen og be alle sette seg ved bordet, eller la det gå... avhengig av hvor mye du har lyst på en krangel versus hvor mye det irriterer deg... 

Er det hos henne, følger du bare hennes regler og takker for maten.

Du kan jo prøve å spørre hvorfor hun gjør det.... men spørs om hun vet det selv. Kan jo være alt fra ønske å være med de voksne til tidlig demens 

Anonymkode: bb840...4ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Grønnastar skrev (50 minutter siden):

Dette er svigermor, regner jeg med?

Ja, da går det ikke å kritisere, må vite. 

Anonymkode: 3b60d...ded

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så frekk hun er. Hun tåler de ikke så hun sender de bort. Høres ikke ut som hun liker de. Hadde sluttet å ha barna rundt henne. De legger vel merke til at bestemor ikke liker de. 

Anonymkode: b8a81...abe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det moren din, så kjenner du henne vel godt nok til å forstå hvorfor det er sånn? Er det moren til din mann eller eks kan du kanskje spørre ham?  Alle har ikke barnetekke eller er flinke med barn. Hva snakker hun med deg om? Er hun generelt en person med mange interesser, kan kanskje veien ligge der? Finne noen felles områder, f eks om hun er interessert i historie kan eldstemann fortelle hva de lærer på skolen, er hun glad i kunst kan man kanskje ha noen kunstinspirerte aktiviteter med barna (alle maler sin versjon av Skrik). Er hun turglad, forsøk å legg opp til en tur som funker (f eks hun og du går til et turmål der faren tar med ungene en kortere rute og møter dere).

Er hun mer snever i sin interessesfære er det kanskje ikke så lett. Du får uansett ikke gjort noe mer enn å legge til rette. 

Anonymkode: 4964d...40d

AnonymBruker
Skrevet

Ikke så anonymt når du poster for andre gang 😂

Anonymkode: 7e562...5af

AnonymBruker
Skrevet

Det er gjerne slik hun er vant til, og derfor gjør det samme…. Bare sånn før du halshogger svigermor! 

Anonymkode: f05fe...a41

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, da går det ikke å kritisere, må vite. 

Æh, her inne er alt galt med svigermødre…. For svigermødre er tydeligvis en egen rase, selv om de er helt normale…. Men svigerdøtrene bare MÅ ta svigermor! :( 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Æh, her inne er alt galt med svigermødre…. For svigermødre er tydeligvis en egen rase, selv om de er helt normale…. Men svigerdøtrene bare MÅ ta svigermor! :( 

Det går jo begge veier. Begge grupper må anerkjenne at det er råtne egg i hver gruppe, og ikke føle seg angrepet hvis noen i "deres gruppe" blir kritisert. 

De fleste svigerdøtre blir dessuten svigermor. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...