Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er en 35 år gammel singel kvinne som ønsker å få barn ved bruk av donor. Jeg har pcos, ingen syklus, så evt behandling må skje i styrt syklus. Blodprøvene er ellers fine (AMH 27, fsh og de øvrige hormonprøvene er også normale).

Jeg kommer til å gjøre dette privat, på Hausken eller Medicus. Er det slik at single kvinner blir anbefalt inseminering fremfor IVF? Eller er det smart å gå rett på IVF? 

Og hva betyr egentlig et donorstrå? Må man kjøpe nytt donorstrå til hvert insett? Vet man kan kjøpe 3 donorstrå i ett jafs. Kjøper man dette selv, eller er det klinikken som ordner?

Beklager mange spørsmål, men det er mye å sette seg inn i. 

Anonymkode: 129c3...92d

Skrevet

Iui er jo billigere og kjappere 

Så det kommer jo an på hvordan donor sperm er..om du må ta med eller om de har dette på sykehuset 

AnonymBruker
Skrevet

Klinikken vil komme med anbefaling til deg basert på dine verdier. Selv ble jeg anbefalt å gå rett på ivf pga lave eggreserve. 

Et donorstrå er sæd for ett forsøk, altså én runde med inseminasjon eller for å befrukte eggene etter ett egguttak. Dette fikser klinikken for deg. Selv om ingen kan spå fremtiden vil nok klinikken kunne gi deg en anbefaling på om du bør kjøpe en pakke på ett eller tre strå ut fra hvor mange egg det er sannsynlig å få ut ved første forsøk og hvor mange barn du ønsker. 

Anonymkode: dbe09...45a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...