AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:34 #141 Del Skrevet mandag kl 19:34 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Nei. Det florerer ikke av 60-70 år gamle damer som puler rundt på yngre menn og kjøper seg nye pupper. Ikke her på seksualitetsforumet og ingen andre stede heller. Anonymkode: 4909d...4f5 Jo, visst pokker gjør det det. Jeg kan finne masse linker til deg hvis jeg gidder, men har annet å gjøre nå. Anonymkode: 1ae76...d74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:54 #142 Del Skrevet mandag kl 19:54 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette er jo det typiske. Det er det samme her også. Jeg var også utrolig mye hos min mine besteforeldre, og ja de jobba. Eller rettere sagt, min mormor jobba. Morfar var ufør. Det man ser, er at de som sendte sine barn til besteforeldrene er de samme som i dag ikke stiller opp som besteforeldre selv. Med andre ord, de som ikke stilte opp for sine egne barn stiller heller ikke opp for sine barnebarn. Anonymkode: 16b55...8c3 Var nettopp det jeg skulle påpeke også Mange som tydeligvis ikke ser logikken i dette. De tror at foreldrene deres, som aldri har vært så interessert i barn, på magisk vis skal endre seg og bli barnekjære i en alder av 60+ Og når foreldrene deres fortsetter å være slik de alltid har vært, mener barna at det må være allmenngyldig for en hel generasjon…. Anonymkode: ac857...fc0 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:01 #143 Del Skrevet mandag kl 20:01 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mine foreldre er boomers så det holder. Mine besteforeldre var stadig barnevakt for meg og mitt søsken, og vi var også hos dem i uker av ferien så mine foreldre kunne være sosiale, ta seg inn litt og/eller reise. Vi fikk høre at våre barn var vårt ansvar, og det var utelukket å være barnevakt for tilsvarende årsaker for dem. De kunne stille opp når det var nødvendig på grunn av jobb. At vi hadde sosiale behov ble fryst av, selv om verken jeg eller mitt søsken har hatt et sosialt nettverk og aktivitetsnivå i nærheten av det de kunne tillate seg på grunn av våre bestemødre, og heller aldri har forventet tilsvarende. Det hadde bare vært veldig hyggelig en gang iblant. Mine foreldre har begge arvet fra sine foreldre, de har hatt gode lønninger begge to, og er gullpensjonister med pensjon vi kan drømme om. De har også hatt en eventyrlig vekst i boligkapital. Likevel har de brukt så mye penger på seg selv og reiser at jeg og mitt søsken ikke kan forvente noe særlig til arv, og det mener de også at er helt greit. Inkludert å bruke opp det de selv fikk opp i hendene ved arv. Det er ikke viktig å etterlate seg arv sier de rett ut, og når jeg sparer til mine barn, fordi den generasjonen har et dyrt boligmarkedet å tre inn i, så fnyser de av meg og sier at når barna er voksne bør de klare seg selv. De har aldri hjulpet oss (Ja det vet vi jo inderlig godt.), og ikke tenker de på at noe arv etter dem kunne komme godt med for barnebarn som absolutt ikke vil få en like enkel økonomisk reise gjennom livet. Personlig synes jeg det er flaut om de ikke engang etterlater seg det de selv arvet, for da har de også brukt opp det mine besteforeldre spinklet og sparte til kommende generasjoner, ikke bare penger de selv har ervervet. Ikke kan jeg si noe på dette, men jeg gjør meg såvisst noen tanker om at de er kroneksempler på egoistiske boomers. Det er kun me, myselfe and I. Anonymkode: 60581...306 Foreldrene dine liker ikke så godt å være sammen med barn. De overlot dere til besteforeldrene når dere var små, og de er som de alltid har vært. Kjenner du ikke foreldrene dine? Så rart å bli overrasket over at de ikke endrer seg med et trylleslag til å bli barnekjære… Anonymkode: ac857...fc0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:05 #144 Del Skrevet mandag kl 20:05 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke rar mange forhold går i vasken no når begge skal jobbe i tilegg er mange besteforeldre totalt fraværende! Anonymkode: 1ae2f...a61 Men hva forventet du? Regner med at dere avklarte på forhånd at dere ikke har råd til at mannen din kunne gå hjemme med barna, men at begge måtte jobbe, slik er det jo for de fleste par. Veldig merkelig å tenke at man ikke skal takle et normalt familieliv med to voksne som jobber. At man må ha hjelp fra besteforeldre for å klare det….. Anonymkode: ac857...fc0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet tirsdag kl 06:23 #145 Del Skrevet tirsdag kl 06:23 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det var noe helt annet å passe barnebarn på 70-tallet enn det er i dag. Dagens småbarn er vant til å få full oppmerksomhet fra morgen til kveld. Alt skal handle om å tilfredsstille dem. Da vi ble passet av besteforeldre i "gamle dager", så lekte vi selv, eller hjalp bestemor og bestefar med det de holdt på med. Stablet ved, rakte i hagen, vasket hus, plukket bær.... Sånn var det i hvertfall hos mine besteforeldre. De hadde nok ikke orket å passe oss så mye om de hadde måttet leke med oss fra morgen til kveld, slik som man må nå. Anonymkode: ec911...17a Dette er selvfølgelig også relevant. Og når mange foreldre i tillegg har veldig høye krav til hvordan besteforeldrene skal passe (bare les tråder her inne), er det jo ikke så rart noen kvier seg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:50 #146 Del Skrevet tirsdag kl 06:50 Det har vel alltid variert hvor mye ulike besteforeldre kan/vil hjelpe til, og hvilke forventninger man har? Jeg er født på 90-tallet, og mine foreldre hadde null mulighet til avlastning fra besteforeldre. De tok det ikke for gitt, og jeg kommer heller ikke til å stille krav i den retning. Anonymkode: f1de5...b0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:18 #147 Del Skrevet tirsdag kl 07:18 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det har vel alltid variert hvor mye ulike besteforeldre kan/vil hjelpe til, og hvilke forventninger man har? Jeg er født på 90-tallet, og mine foreldre hadde null mulighet til avlastning fra besteforeldre. De tok det ikke for gitt, og jeg kommer heller ikke til å stille krav i den retning. Anonymkode: f1de5...b0c Det handler ikke om avlastning, "hjelpe til" eller å "stille krav", men at jeg og mange småbarnsforeldre i dag synes det er sårt at så mange i boomer-generasjonen (dagens besteforeldre) ikke ser på det å tilbringe tid og være sammen med barnebarna sine som verdifullt. De kaller det å være med barnebarna sine for "barnepass". Det er sårt og vondt for barna, og for meg som mor, som skulle ønske barnas besteforeldre ville vært mer engasjert. Ikke for min del, men for barnas del. Dette er tap-tap for alle sammen, mener jeg. Barna mister så mye glede og kjærlighet ved å ikke få et nært forhold til besteforeldrene sine, og mine foreldre mister det samme. Men de får mye tid til å reise og dyrke seg selv og sine hobbyer, da. Anonymkode: 1afe5...dc4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:26 #148 Del Skrevet tirsdag kl 07:26 Det er veldig merkelig og interessant å tenke på. Har samme opplevelse som andre her, sommerferier og div ble tilbrakt hos besteforeldre. Vi dro på turer sammen, vi var der hver helg på besøk/middag/overnatting. Og jeg tror/håper mine besteforeldre likte å tilbringe tid med meg og søsken. Sånn var det hos mannen og hans besteforeldre og. Mange gode minner fra barndommen sammen med besteforeldre. Begge oldepar har hatt mye besøk av oldebarn og sier ofte at det er leit at de ikke kan dra på turer lengre med de som de gjorde med oss. (Pga alder). Besteforeldrene til mine barn gir faen. De reiser til syden 4 ganger i året, alene. Det er ett ork med besøk (føles hvertfall sånn) aldri en invitasjon til noe koselig. Det å bygge en relasjon med barnebarn er for mye styr, og ikke så viktig. De jobber, trener, venninnelunsjer, champangebrunsjer, og reiser. Barn og barnebarn får klare seg selv.. Rart hvordan det blir. Det finnes jo selvsagt besteforeldre inninellom som henter i bhg og stiller opp, men Boomer generasjonen skiller seg ut. Anonymkode: 81db4...e37 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:40 #149 Del Skrevet tirsdag kl 07:40 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er det generasjonene etter oss som ikke er i stand til å forvalte oljepengene? Dette må du nesten forklare bedre. Så vidt jeg vet er det boomerne som får gullkantet pensjonsordning ingen yngre får, og drar stigen opp etter seg. Samtidig som de syter og klager over noen få år på åttitallet med høy rente (som de fikk skattefradrag for). Anonymkode: bcc5b...c93 har jeg skrevet noe om å forvalte oljepengene? Mine besteforeldre bygde opp igjen landet etter krigen, lenge før oljen.. Så jobbet mine foreldre ræva av seg på 60 tallet og utover, min far for eksempel er en av de som har bidratt til oljeindustrien i stor grad ved sitt yrkesliv, men forvaltningen av oljepengene er det politikerene som gjør, ikke folket. Og ut over har vår regjering forsøkt ut fra sine forutsetninger å gjøre det de trodde var best der og da, om de lykkes er en annen sak men velferden som er bygget, i form at skole, helse osv har mine besteforeldre og foreldre bidratt til på samme måte som jeg har via mitt yrkesaktive liv der jeg har betalt skatt fra jeg var 15 år gammel.. Dette sammen med at jeg har levd sparsommelig og fornuftig har gjort at mine barn ikke behøvde jobbe ved siden av skole fra de var 15 år selv men kunne tillate seg fritidsaktiviteter og fokus på studier i større grad der jobb var for "Lommepenger" og ikke av "nødvendighet" slik jeg måtte. At jeg har en "gullkantet pensjon" er utopi forøvrig, og mitt første boliglån steg fra 5 til 15% rente over 6 mnd, vi jobbet doble skift for å betale for hus og hjem, i dag forventer unge å kjøpe seg inn på boligmarkedet med minimal EK og gjerne en bolig som er fiks ferdig uten å gjøre jobben for å finansiere den - hvem "feil" det er? Jeg mener foreldrene, en manglende forståelse og en egoisme som brer om seg som min generasjon har bidratt til men ikke er ansvarlig for alene. Dagens politiske klima er tydelig, det er meg selv først, så mine og kanskje til slutt naboen eller andre om jeg liker dem.. Anonymkode: af8ae...b8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå