AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:53 #21 Del Skrevet mandag kl 13:53 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har de siste årene hatt mindre godteri i og på den måten blir det sunnere. De har fått favorittgodteriet sitt og en Pringles hver seg. Ut over det har de fått bamse, aktiviteter, blad/bok, hudpleieprodukter, hårstrikker, øredobber osv. Anonymkode: 70392...812 Men herregud! Anonymkode: d937f...827 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:55 #22 Del Skrevet mandag kl 13:55 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du må gjerne synes det er tåpelig, men jeg har lyst til å gi påskeegg som inneholder mindre sukker og gjerne er en blanding av ting og godteri. Derfor spør jeg om hva andre har gjort i håp om å finne løsninger jeg ikke har tenkt på selv. Med barn har størrelse, mengde og antall gjerne litt å si. Anonymkode: 38a0f...c02 Hvorfor gi TING? Det er bedre med noe spiselig. Et lite påskeegg fylt med f eks et kinderegg, en liten melkesjokolade, en rosineske, noen marsipanbiter. Anonymkode: d937f...827 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:56 #23 Del Skrevet mandag kl 13:56 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Påskeegg er påskeegg! Gå ned på mengde godteri da, men det er godteriet som er påskeegget... Folk er søren meg blitt så forbanna hysterisk at det er skremmende! Sleng i brettspill,bok,tegnesaker,leker, oppkuttet frukt/bær i zip pose eller boks(samme dag), sunnere kjeks, rosiner osv . Anonymkode: 126ec...600 Brettspill? Kjøper du sånn giga tibarnsfamilieegg? Anonymkode: d937f...827 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet mandag kl 14:05 #24 Del Skrevet mandag kl 14:05 Jeg ville heller gitt mindre påskeegg (altså med plass til mindre godteri) dersom jeg var bekymra for mengden godteri ungene fikk i seg. Synes det er tull å gi ting som nøtter og rosiner - det får ungene mine lov til å få på frokosten hver dag hvis de vil... Og masse småting - det er jo bare forbruk og søppel? Nei, gi heller mer kontrollerte mengder godteri, og ikke minst passe på godteri-mengden i hverdagen. Og bare ett påskeegg (leser at mange unger får fra både foreldre, to sett med besteforeldre, tanter og onkler). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:09 #25 Del Skrevet mandag kl 14:09 Min datter fikk neglelakk og Littlest Pet shop figurer i egget. Sjokolade, kakao og pocorn får hun etter middag, eller når vi er på tur. Anonymkode: e2d5e...f31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:27 #26 Del Skrevet mandag kl 16:27 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei, dere som laget litt sunnere påskeegg til barn, hva hadde dere i? Skriv gjerne i listeform🙂 Anonymkode: 38a0f...c02 hysteri Anonymkode: 00e3e...c7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:31 #27 Del Skrevet mandag kl 16:31 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): hysteri Anonymkode: 00e3e...c7c Jeg vet. Alle høytiders midtpunkt er blitt til godteri. Det er helt sykt hvor hysteriske folk er etter snop. Anonymkode: e2d5e...f31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:35 #28 Del Skrevet mandag kl 16:35 hudpleie?! Til barn?! https://www.nrk.no/trondelag/barn-blir-hekta-pa-hudpleie_-_sephora-kids_-trender-pa-tiktok-1.16816262 Anonymkode: b2be1...a57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:37 #29 Del Skrevet mandag kl 16:37 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vet. Alle høytiders midtpunkt er blitt til godteri. Det er helt sykt hvor hysteriske folk er etter snop. Anonymkode: e2d5e...f31 Eh, nei. Det er vel heller hysteriet av TING som har tatt over. Nå er det ikke et egg med litt godteri lenger, men egg med påskepysj, påskesokker, spill, blad, leker, kinobilletter og gud vet hva. Det samme før jul, julaften i 24 dager. Anonymkode: cb9e1...183 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet mandag kl 18:06 #30 Del Skrevet mandag kl 18:06 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du må gjerne synes det er tåpelig, men jeg har lyst til å gi påskeegg som inneholder mindre sukker og gjerne er en blanding av ting og godteri. Derfor spør jeg om hva andre har gjort i håp om å finne løsninger jeg ikke har tenkt på selv. Med barn har størrelse, mengde og antall gjerne litt å si. Anonymkode: 38a0f...c02 Siden du skal lage «sunt påskeegg», regner jeg med du har en sunn hverdag. Hvorfor i all verden trenger du tips da?! Eller er du en av dem som skal prøve å være «sunn» i jula, påsken, på sydentur osv., også gir beng resten av året…? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:18 #31 Del Skrevet mandag kl 18:18 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eh, nei. Det er vel heller hysteriet av TING som har tatt over. Nå er det ikke et egg med litt godteri lenger, men egg med påskepysj, påskesokker, spill, blad, leker, kinobilletter og gud vet hva. Det samme før jul, julaften i 24 dager. Anonymkode: cb9e1...183 Helt enig. Bedre med godteri hver dag i 24 dager før juleferien. Så tar vi helt av med fet mat, godteri og alkohol i en uke. JA, til godteri kalender! Godteri! Den eneste kosen som finnes. Godteri i helger, godteri i 25+ bursdager i året, godteri hele desember, godteri i vinterferien, godteri i påskeferien, godteri på 17 mai, godteri hele sommerferien, godteri i høstferien. Sa jeg godteri i helgene? Ikke vær hysterisk! Kos dere med litt godteri da dere 😃 Anonymkode: e2d5e...f31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:30 #32 Del Skrevet mandag kl 20:30 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Brettspill? Kjøper du sånn giga tibarnsfamilieegg? Anonymkode: d937f...827 Du får kortstokk, små brettspill,store brettspill, yatzy , altså you name it... Om du velger stort egg og slenger noe sånt oppi eller et lite egg ognen kortstott/yatzu er opp til deg.. Og ja vi gir store egg med litt forskjellig oppi, ikke bare snop. Har fått lego, bok, spill, pokemonkort, påskehobbyting å lage, snop osv.. Anonymkode: 126ec...600 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet tirsdag kl 06:24 #33 Del Skrevet tirsdag kl 06:24 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Helt enig. Bedre med godteri hver dag i 24 dager før juleferien. Så tar vi helt av med fet mat, godteri og alkohol i en uke. JA, til godteri kalender! Godteri! Den eneste kosen som finnes. Godteri i helger, godteri i 25+ bursdager i året, godteri hele desember, godteri i vinterferien, godteri i påskeferien, godteri på 17 mai, godteri hele sommerferien, godteri i høstferien. Sa jeg godteri i helgene? Ikke vær hysterisk! Kos dere med litt godteri da dere 😃 Anonymkode: e2d5e...f31 Og nettopp derfor handler det om å trene barna på MENGDE, fordi godteri kommer alltid til å være til stede i livene deres. Dersom du driver med FORBUD hjemme, så ender det bare med at de har null selvkontroll andre steder, og når de flytter hjemmefra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå