AnonymBruker Skrevet 21. april #1 Del Skrevet 21. april Har hatt håravfall i flere år, vet ikke årsaken til det. Har prøvd det meste av shampo og tilskudd, ingenting hjelper. Hodebunnen klør i tillegg til håravfall. Har ingen flekker, håravfallet er jevnt og nå har hodebunnen begynt å synes oppå. Skal til privat hudlege men jeg gruer meg og har mest lyst å avbestille. I tillegg sliter jeg med angst så det hjelper heller ikke. Er så redd for hva hun skal si Er det noen som har fått hjelp av hudlege mtp håravfall? Anonymkode: f3a8a...cb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #2 Del Skrevet 21. april Hvorfor er du redd for hva hun skal si? Mest sannsynlig er stress årsaken, men siden du er så redd for å gå til legen har du kanskje angst? De to tingene kan lett gi deg både utslett og håravfall. Evnt kan det være noe du spiser, men intoleranser kommer ofte også av stress, så det er samme årsak. Anonymkode: 640cd...da7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #3 Del Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har hatt håravfall i flere år, vet ikke årsaken til det. Har prøvd det meste av shampo og tilskudd, ingenting hjelper. Hodebunnen klør i tillegg til håravfall. Har ingen flekker, håravfallet er jevnt og nå har hodebunnen begynt å synes oppå. Skal til privat hudlege men jeg gruer meg og har mest lyst å avbestille. I tillegg sliter jeg med angst så det hjelper heller ikke. Er så redd for hva hun skal si Er det noen som har fått hjelp av hudlege mtp håravfall? Anonymkode: f3a8a...cb7 Glemte å si at jeg skilte meg og dermed sluttet å miste håret. Anonymkode: 640cd...da7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #4 Del Skrevet 21. april Du har tatt alle de vanlige blodprøvene hos fastlegen? Håravfall er hvert fall ikke kreft, trøst deg med det. Kan være alt fra angst og stress til eksem og alopecia. Anonymkode: bde78...294 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #5 Del Skrevet 21. april Vet om to som fikk store mengder med håravfall. Hun ene var 35 år og sykehusinnlagt med både influensa og lungebetennelse, og mistet store mengder hår 6 mnd senere, som en psykisk/fysisk reaksjon på at hun hadde vært såpass syk. Alt hår er tilbake nå noen år senere, muligens av litt tynnere kvalitet men ingenting påfallende. Den andre er et nevrodivergent barn som alltid har hatt svært tynt hår og kostholdsproblemer. Mye av håret til vedkommende har kommet tilbake, men det er svært tynt. Anonymkode: bde78...294 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #6 Del Skrevet 21. april Mange blir naturlig tynnere i håret med alderen. Anonymkode: 07652...478 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #7 Del Skrevet 21. april Jeg har vært hos privat hudlege for dette og fikk veldig god hjelp. Gå til timen, det blir ikke bedre av å la være! Anonymkode: 96456...752 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #8 Del Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har hatt håravfall i flere år, vet ikke årsaken til det. Har prøvd det meste av shampo og tilskudd, ingenting hjelper. Hodebunnen klør i tillegg til håravfall. Har ingen flekker, håravfallet er jevnt og nå har hodebunnen begynt å synes oppå. Skal til privat hudlege men jeg gruer meg og har mest lyst å avbestille. I tillegg sliter jeg med angst så det hjelper heller ikke. Er så redd for hva hun skal si Er det noen som har fått hjelp av hudlege mtp håravfall? Anonymkode: f3a8a...cb7 Ja og nei. Ble først avfeid, men jeg krevde en biopsi av hodebunn. Fikk da en diagnose: litchen planopilaris. Hadde samme symptomer som deg. 10 år siden nå og har enda hår. Men veldig tynt. Krev biopsi så du får riktig diagnose Anonymkode: 8db27...ce9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #9 Del Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor er du redd for hva hun skal si? Mest sannsynlig er stress årsaken, men siden du er så redd for å gå til legen har du kanskje angst? De to tingene kan lett gi deg både utslett og håravfall. Evnt kan det være noe du spiser, men intoleranser kommer ofte også av stress, så det er samme årsak. Anonymkode: 640cd...da7 Usikker på om det er stress? Kan stress gi håravfall over mange år? Anonymkode: f3a8a...cb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #10 Del Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ja og nei. Ble først avfeid, men jeg krevde en biopsi av hodebunn. Fikk da en diagnose: litchen planopilaris. Hadde samme symptomer som deg. 10 år siden nå og har enda hår. Men veldig tynt. Krev biopsi så du får riktig diagnose Anonymkode: 8db27...ce9 Takk for tips ang biopsi. Jeg har jo tatt blodprøver jevnlig og alltid sier legen at blodprøvene er normale, ingen mangel. Bryr seg ikke om at jeg mister hår. Kan hudleger ta blodprøver? For å se om det er jern eller noe annet mtp hårtap? Anonymkode: f3a8a...cb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #11 Del Skrevet 21. april Om du ikke vil vite hvorfor så kan du bare droppe å dra til legen? Skjønner at det ikke er noe særlig med håravfall (har slitt med det selv), men hadde jo ønsket å vite hva som er grunnen for å finne ut om det kan fikses eller ikke. Jeg fikk ikke hjelp av hudlege, viste seg at jeg har PCOS, legen ville ikke gjøre noe med det siden jeg ikke vil ha barn eller skal ha barn nå, men håravfallet roet seg etter et par år. Så vidt jeg vet er det ingen grusomme, dødelige sykdommer som har håravfall som symptom. Trolig er det mangel på en type vitamin eller hormonforstyrrelser. Så tenker du kan slappe fint av. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for tips ang biopsi. Jeg har jo tatt blodprøver jevnlig og alltid sier legen at blodprøvene er normale, ingen mangel. Bryr seg ikke om at jeg mister hår. Kan hudleger ta blodprøver? For å se om det er jern eller noe annet mtp hårtap? Anonymkode: f3a8a...cb7 Om du tar blodprøver jevnlig, har ikke legen sjekket jern? Har du sett resultatene selv? Anonymkode: 96348...b1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #12 Del Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mange blir naturlig tynnere i håret med alderen. Anonymkode: 07652...478 Dette er også noe å tenke på. Man tenker alltid at damer klipper håret kort når de blir eldre fordi de er gamle og ikke gidder å ordne håret. Men det er fordi de fleste blir tynnere i manken, på samme måte som at mange menn blir tynnere i håret og mister det. Av alle de mange eldre damene (60+) jeg kjenner så er det svært få som har langt, tykt hår. Kan telle på en hånd. Anonymkode: 96348...b1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #13 Del Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Takk for tips ang biopsi. Jeg har jo tatt blodprøver jevnlig og alltid sier legen at blodprøvene er normale, ingen mangel. Bryr seg ikke om at jeg mister hår. Kan hudleger ta blodprøver? For å se om det er jern eller noe annet mtp hårtap? Anonymkode: f3a8a...cb7 Jeg hadde tipp topp blodprøver, men allikevel en hårsykdom. Jeg hadde kløe, brennende hodebunn som var rød. Anonymkode: 8db27...ce9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #14 Del Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde tipp topp blodprøver, men allikevel en hårsykdom. Jeg hadde kløe, brennende hodebunn som var rød. Anonymkode: 8db27...ce9 Samme her. Fikk tabletter og en væske jeg skulle ha i hodebunn hver dag Anonymkode: 6a189...54f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april #15 Del Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (17 timer siden): Om du ikke vil vite hvorfor så kan du bare droppe å dra til legen? Skjønner at det ikke er noe særlig med håravfall (har slitt med det selv), men hadde jo ønsket å vite hva som er grunnen for å finne ut om det kan fikses eller ikke. Jeg fikk ikke hjelp av hudlege, viste seg at jeg har PCOS, legen ville ikke gjøre noe med det siden jeg ikke vil ha barn eller skal ha barn nå, men håravfallet roet seg etter et par år. Så vidt jeg vet er det ingen grusomme, dødelige sykdommer som har håravfall som symptom. Trolig er det mangel på en type vitamin eller hormonforstyrrelser. Så tenker du kan slappe fint av. Om du tar blodprøver jevnlig, har ikke legen sjekket jern? Har du sett resultatene selv? Anonymkode: 96348...b1a Jo, alt ble sjekket og legen sier at det er normale verdier. Men det betyr ikke at det stemmer, kanskje må jeg ta feks. jern eller d vitamin eller andre tilskudd. Har lest mye her inne gjennom årene at om man har normale verdier av jern så betyr ikke det at det er nok. Feks. jeg har 24 i jern og 39 i ferritin. Anonymkode: f3a8a...cb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april #16 Del Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg hadde tipp topp blodprøver, men allikevel en hårsykdom. Jeg hadde kløe, brennende hodebunn som var rød. Anonymkode: 8db27...ce9 Jeg har kløe og brennende og irriterende hodebunn men ingen røde flekker eller røde islett. Anonymkode: f3a8a...cb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april #17 Del Skrevet 22. april Kan det være at du har alopecia? Usikker, men mener jeg har hørt at du kan ha alopecia uten at de finner noe som helst unormalt på blodprøver osv. De aller fleste vil få tilbake håret, men noen vil få lidelsen kronisk. Det er vel slike ting du må snakke med hudlegen om. Hvis de finner ut at det er denne sykdommen du har, vil hudlegen (eller fastlegen) kunne gi beskjed til NAV, for du har krav på et beløp i året som støtte hvis du trenger parykk eller annen hårerstatning. Dette må du spørre legen om. Anonymkode: 41855...ce6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april #18 Del Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Kan det være at du har alopecia? Usikker, men mener jeg har hørt at du kan ha alopecia uten at de finner noe som helst unormalt på blodprøver osv. De aller fleste vil få tilbake håret, men noen vil få lidelsen kronisk. Det er vel slike ting du må snakke med hudlegen om. Hvis de finner ut at det er denne sykdommen du har, vil hudlegen (eller fastlegen) kunne gi beskjed til NAV, for du har krav på et beløp i året som støtte hvis du trenger parykk eller annen hårerstatning. Dette må du spørre legen om. Anonymkode: 41855...ce6 Jeg mister hår jevnt over og ikke flekkvis. Er ikke alopecia flekkvis? Anonymkode: f3a8a...cb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april #19 Del Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ja og nei. Ble først avfeid, men jeg krevde en biopsi av hodebunn. Fikk da en diagnose: litchen planopilaris. Hadde samme symptomer som deg. 10 år siden nå og har enda hår. Men veldig tynt. Krev biopsi så du får riktig diagnose Anonymkode: 8db27...ce9 Krev biopsi faktisk 🤣 Hvem skal betale for alt dette ?....Vi som faktisk har en jobb og betaler skatt?.. Skal vi betale for alt dette surret som uføre påfører seg selv?..Dette virker helt meningsløst, jeg har vært i full jobb i mange år og blir direkte provosert av at alle trygdede "spiser" opp skattepengene som jeg betaler inn til staten. De burde betalt for alle tjenester selv, ikke belastet resten av oss med denne ekstra regningen. Anonymkode: accf1...c61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 22. april #20 Del Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Krev biopsi faktisk 🤣 Hvem skal betale for alt dette ?....Vi som faktisk har en jobb og betaler skatt?.. Skal vi betale for alt dette surret som uføre påfører seg selv?..Dette virker helt meningsløst, jeg har vært i full jobb i mange år og blir direkte provosert av at alle trygdede "spiser" opp skattepengene som jeg betaler inn til staten. De burde betalt for alle tjenester selv, ikke belastet resten av oss med denne ekstra regningen. Anonymkode: accf1...c61 Det er joniske unødvendig når vedkommende sliter med stort håravfall? Synes du ikke uføre trenger behandling uansett eller gjelder det for eksempel ikke ved kreft? Alle har rett til helsebehandling i Norge, også de som ikke har helse til å jobbe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå