AnonymBruker Skrevet 21. april #1 Skrevet 21. april Jeg er så sliten av jobben! Lei, frustrert, alt for mye ansvar, dårlig bemanning, stress+++. I tillegg har jeg slitt med søvnen en lengre periode. Tror mye har med jobb å gjøre. Ligger å tenker og bekymrer meg for fremtiden (hva om jeg ikke finner en ny jobb rask? Hvor lenge klarer jeg å stå i dette osv?). I tillegg er det mye privat. Begynt å gå til psykolog. Mye fra fortiden har dukket opp, og det er ting jeg merker jeg ikke klarer å bare la gå videre uten hjelp. Det er ikke noe som er kjempe alvorlig, men nok til at hodet kverner mye på dette, som nok igjen går utover søvnen. Er også blitt mindre sosial for å "samle krefter" for å holde ut på jobb, samt prioritere å komme meg gjennom jobb med dårlig søvn og hvile etter jobb. Har også barn (klarer å følge opp, men merker jeg er litt mer en "annen" person nå enn før). Får muligens napp på en jobb nå. En jobb jeg tror jeg kan trives i. Men det er jo krevende og slitsomt å bytte jobb med alt det medfører. Nye oppgaver, helt annen type jobb, opplæring, forholde meg til andre (ikke at det er et problem, men det krever jo sitt p være "på" hele tiden noe man vil være i ny jobb). Ser for meg at første tiden kan bli tøff, selv om det er dette jeg ønsker. Av erfaring vet jeg jo at det ofte er første få månedene det er slik, inntil jeg har funnet meg til rette, lært oppgavene og kommet inn i miljøet. Er redd jeg går på en smell om alt går i ett nå, og energien må gå med til "alt", slik at psykolog og "følgene" av å gå til psykolog blir litt visket ut. At det ikke er tid til å bearbeide og klarne hodet. Har tenkt på å snakke med legen om sykemelding, men de sliter virkelig på jobb nå (barnehage). Føler det blir en byrde om jeg blir sykemeldt. Samtidig føler jeg jo på at jeg bør holde ut til jeg får ny jobb. Også har jeg tenkt på at hvis jeg nå får ny jobb, hvordan det er å være sykemeldt i oppsigelsestiden? Har det noe å si? Er dette noe som kan komme dårlig ut senere hvis jeg må bruke leder som referanse? Føler man virker som en dårlig arbeidstaker da. Og ja, jeg vet det er legen som sykemelder, ikke jeg. Anonymkode: 60484...123
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå