AnonymBruker Skrevet 21. april #1 Skrevet 21. april Skal sette sammen 5-6 farger til et pledd. VIl gjerne ha farger som harmonerer og som er varme/lune. Jeg syns det er vanskelig å skille varme og kalde farger, har du noe tips om hvordan jeg skal vite om de er varme eller kalde? Det er over hundre farger i dette garnet Anonymkode: 6c242...74d
Daisy-love Skrevet 21. april #2 Skrevet 21. april Jeg måtte innom en butikk som hadde et rikt utvalg og rett og slett ta fargene opp i mot hverandre og se hva som passet sammen. Var ikke et pledd, og var færre farger, men det var sånn jeg gjorde det. Gikk meg helt vill på nettsiden med alle fargene. Så mange flotte, men vanskelig å velge. Jeg tror ikke de har kodet dem etter om de er varme eller kalde. Har du mulighet for å oppsøke en butikk som har utvalg? Husfliden har, og hos meg også lokale garnbutikker, men kommer jo an på hvor en bor.
Hanne67 Skrevet 21. april #3 Skrevet 21. april Her har du en oversikt over hva som oppleves som varme og kalde farger: https://fargemagasinet.no/slik-finner-du-ut-hvile-farger-er-varme-eller-kalde
Bacteria Skrevet 24. april #4 Skrevet 24. april Hvis du vil gå ned i kaninhullet når det gjelder kalde og varme, og hvilke farger som passer sammen, kan du søke opp color analysis på ex Pinterest. Det går riktignok på klær og sminke, men hovedinndeling er «vår» og «høst» > varme farger, og «sommer» og vinter > kalde farger. Da får du se paletter der fargene harmonerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå