Gå til innhold

Hvorfor ringer begge iphones etter overføring til ny mobil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har satt opp ny mobil og overført data fra gammel til ny samt satt inn SIM-kort fra gammel til ny mobil men når noen ringer til mitt nummer så ringer det i begge mobilene selvom SIM-kort er fjernet fra den ene. Er det noen som vet hvorfor det skjer?

Anonymkode: ce924...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert fordi «anrop på andre enheter» er aktivert på ny mobil. Innstillinger - telefon - anrop. Husk også å sjekke hvor facetime «sendes» (tlfnr eller mailadresse) og samme med imessage. 

Disse tingene pleier alltid å krølle seg ved ny telefon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smurfebuss skrev (24 minutter siden):

Sikkert fordi «anrop på andre enheter» er aktivert på ny mobil. Innstillinger - telefon - anrop. Husk også å sjekke hvor facetime «sendes» (tlfnr eller mailadresse) og samme med imessage. 

Jeg finner ikke telefon- anrop på innstillinger. Har den nyeste oppdateringen men ser ikke den der.. hm

takk for tips vedr facetime og imessage:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke anropene, men innstillingene til «appen» telefon. Hos meg ligger den over imessage og facetime i lista over innhold på telefonen. Men du kan jo bare søke etter «telefon» øverst på siden på innstillinger. 

Med forbehold om at siste versjon ser helt annerledes ut - for den har ikke jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abra skrev (28 minutter siden):

Det ringes vel til din innloggede icloud bruker. 

Så den reagerer på Apple konto innlogget på to forskjellige iphones kanskje.. vet ikke

skal slette gammel mobil og håper da at ny fortsatt får anrop inn/ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

smurfebuss skrev (13 minutter siden):

Ikke anropene, men innstillingene til «appen» telefon. Hos meg ligger den over imessage og facetime i lista over innhold på telefonen. Men du kan jo bare søke etter «telefon» øverst på siden på innstillinger. 

Med forbehold om at siste versjon ser helt annerledes ut - for den har ikke jeg. 

Fant ikke anrop på andre enheter på telefon innstillingen. Mulig pga ny oppdatering kanskje. Men jeg skal jo slette den gamle mobilen uansett men er bare redd for at anrop inn/ut skal feile på den nye etter jeg har slettet den gamle. Men det går jo sikkert bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smurfebuss skrev (21 timer siden):

Det stemte at anrop på andre enheter var aktivert. Deaktiverte den og slettet gammel mobil. Ny mobil fungerer nå utmerket 🙂 Takk for svar 🙂 Mener å huske at valget lå under mobildata på innstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det stemte at anrop på andre enheter var aktivert. Deaktiverte den og slettet gammel mobil. Ny mobil fungerer nå utmerket 🙂 Takk for svar 🙂 Mener å huske at valget lå under mobildata på innstillinger.

Så bra det ordna seg. 👍 Jeg har for gammel telefon til at den oppdaterer seg, så jeg må vel ha ny snart, jeg og. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...