AnonymBruker Skrevet 21. april #41 Skrevet 21. april I år er påska for nærme 17. mai. Men neste 17 mai passer bunaden din igjen Anonymkode: 0c915...0c3 1
AnonymBruker Skrevet 21. april #42 Skrevet 21. april Det er for kort tid til at du rekker dette før 17. mai. Kjøp deg en pen kjole. Anonymkode: e5025...80c 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #43 Skrevet 22. april Min sunnmørsbunad var i knappeste laget til 17. mai i fjor, hadde hatt det litt for godt gjennom vinteren og gått opp mer enn jeg burde. Måtte flytte alle knapper og hekter helt ut, et sted måtte jeg feste med sikkerhetsnål. Med dobbelt hold in fikk jeg den på meg, men var ikke akkurat behagelig i den varmen det var den dagen. Skulle bruke den igjen i september, så da var det bare å finne fram selvdisiplin og viljestyrke og bruke sommeren på vektnedgang og bunaden passet helt greit i september. Har som "mål" at jeg ikke skal gå opp så mye at bunaden ikke passer, for da veier jeg for mye Nå, snart ett år senere, har jeg gått ned 13 kilo. Nå er den egentlig litt stor, men når alle knapper og hekter er flyttet tilbake passer den nok helt fint. Anonymkode: 528e4...75a 2
AnonymBruker Skrevet 22. april #44 Skrevet 22. april For et par år siden ville jeg raskt ned i vekt mot sommeren, jeg er 179 cm og veide rundt 98 kg, startet med lavkarbo der jeg spiste mindre enn 100 karbohydrater om dagen, det gikk myyyye i store salater med stekt kylling, egg i alle mulige former. Ble jo helt sinnsykt lei, men jeg kan love deg vekta gikk raskt ned, særlig når man har litt vekt å gå ned. Første uke går man jo ned vannvekt hovedsakelig men det er motiverende å se vekta gå ned 3 kg på 1 uke, så resten ble da enkelt. Det er jo ikke holdbart å leve sånn, men enkelt for å gå ned mot et mål og man slipper gå rundt sulten. Anonymkode: 85361...385 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. april #45 Skrevet 23. april Google sykehusdietten Den er laget for å gå ned litt i vekt raskt før operasjoner. Har prøvd den, du går ikke sulten. Det gir en kickstart, også kjører du lavkarbo eller knekkebrøddietten de siste ukene. Får du lyst på noe salt/ varmt utenom så er eggehviteomelett med skinke og grønnsaker godt Anonymkode: 3a041...1e3 2
AnonymBruker Skrevet 23. april #47 Skrevet 23. april Tja, du kan klare å gå ned, men det blir jo tungt. Spis knekkebrød, drikk sukkerfritt og ha f.eks bare en liten potet/en håndfull ris til middagen. Har du mulighet til å trene hjemme? Jeg har en trimsykkel som jeg brukte da jeg gikk ned i vekt. Anonymkode: 7cb5f...11e
AnonymBruker Skrevet 24. april #48 Skrevet 24. april 8 kg på 4 uker, nei, det er ikke noe å anbefale. Da blir du bare en jojo-slanker (om du ikke er det allerede). Skift livsstil, så slipper du å pine deg hver april… Anonymkode: 00440...046 3
AnonymBruker Skrevet 24. april #49 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 23.48): Håper du føler deg bra som sparker en som ligger nede, med din bedrevitende og nedlatende kommentar. Jeg skriver jo i hovedinnlegget at jeg skal prioritere egen helse. Sitat: ««Og så skal jeg etter 17.mai bruke året fornuftig for å ikke stå ikke samme problem neste år. Og jeg skal ikke sy ut bunaden fordi det er ikke sunt å være overvektig så jeg vil ned til normalvekta som jeg har hatt tidligere.» Anonymkode: 924c9...cf8 «Sparke en som ligger nede»? Vedkommende du siterer kommer med et veldig godt råd om å prioritere riktig heller enn galt. Verken 17. mai eller bunad er viktig - på noen som helst slags måte. Du kan, helt uten dramatikk, ha på deg bukse eller kjole eller bare ta en tur på fjellet akkurat den datoen. Helse er viktig. Og å jojo-slanke er ekstremt usunt. De som gir deg råd om at «dette kan du få til»? De vil deg ikke godt. Om du tenker prioritere helse? Ok heng bort bunaden. Ha som mål å komme inn i den til påske 2026. Anonymkode: d1811...558 3
AnonymBruker Skrevet 24. april #50 Skrevet 24. april Karnivore diett kanskje? Spise kun kjøtt i en mnd. Og drikke vann. Tenker du har litt urealistisk mål her. Kjenner en som gikk ned 15kg på en mnd, men han var kreftsyk og fikk mat intravenøst. Så mitt råd, dropp bunaden i år, kjøp dec en flott kjole, eller finn noe i skapet. Og sett deg mål til neste år at den skal passe. Etter et langt liv med jojo skanking på mor, kan jeg si en ting, hurtig ned betyr oftest hurtig opp pluss noen kg til. Det jeg har sett fungerer på lang sikt er å spise i hovedsak kylling og fisk. Fordele talerkenen 1/2 med grønt, 1/4 kjøtt og 1/4 potet, ris etc. Dropp dressinger og rømme etc. Jobb inn nye matrutiner gradvis. Endrer du alt på en gang, så er det lett å sprekke. Planlegg når du skal ha litt søtt og hva. Er du fysen på knask, så er det mange gode alternativer. Enkelt er å ha ferdig oppkuttede grønnsaker i kjøleskapet feks. Anonymkode: 73ace...6dd 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #51 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 23.37): Jeg vil virkelig ha på meg bunaden min på 17.mai. Den er sunnmørebunad, dvs hemper som lukkes, ingen justeringsmuligheter (ikke snøring etc). Når den ikke passer så går den ikke igjen. I fjor: veide jeg 89,8kg på 21.april, bunaden var trang, gikk ned til 86,2 til 17.mai. Dvs ned 3,6kg på 3 uker. Bunaden passet så vidt, med holdin strømpebukse og sportsbh for å holde brystene inn. I år: nå veier jeg 94kg. Bunaden går ikke igjen. Tips til hvordan komme seg ned flest mulige kilo før 17.mai slik at bunaden passer? Vil tro vi er flere som har skippertak slanket oss for en anledning. Ikke opptatt av varig endring akkurat nå, mest at bunaden skal på. Og så skal jeg etter 17.mai bruke året fornuftig for å ikke stå ikke samme problem neste år. Og jeg skal ikke sy ut bunaden fordi det er ikke sunt å være overvektig så jeg vil ned til normalvekta som jeg har hatt tidligere. Tips til spesifikke treningsøvelser for å minske cm rundt bryst, rygg, midje? Tips til matvarer eller kurer? Anonymkode: 924c9...cf8 Det du sier er at du vil ned 8 kilo på 4 uker. Det tror jeg du kan glemme. Bruk tiden til å sy den ut, eller kjøp deg en pen kjole. Anonymkode: d5843...7ff 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå