Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil virkelig ha på meg bunaden min på 17.mai. Den er sunnmørebunad, dvs hemper som lukkes, ingen justeringsmuligheter (ikke snøring etc). Når den ikke passer så går den ikke igjen. 

I fjor: veide jeg 89,8kg på 21.april, bunaden var trang, gikk ned til 86,2 til 17.mai. Dvs ned 3,6kg på 3 uker. Bunaden passet så vidt, med holdin strømpebukse og sportsbh for å holde brystene inn. 
I år: nå veier jeg 94kg. Bunaden går ikke igjen. 

Tips til hvordan komme seg ned flest mulige kilo før 17.mai slik at bunaden passer? Vil tro vi er flere som har skippertak slanket oss for en anledning. Ikke opptatt av varig endring akkurat nå, mest at bunaden skal på. Og så skal jeg etter 17.mai bruke året fornuftig for å ikke stå ikke samme problem neste år. Og jeg skal ikke sy ut bunaden fordi det er ikke sunt å være overvektig så jeg vil ned til normalvekta som jeg har hatt tidligere. 

Tips til spesifikke treningsøvelser for å minske cm rundt bryst, rygg, midje?

Tips til matvarer eller kurer?

Anonymkode: 924c9...cf8

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er da ikke helt umulig å gå ned f.eks. 6kg på 3 uker?

Eller det er jo nesten 4 uker til 17.mai. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her er det bare ett riktig svar: Jeg vil virkelig råde deg til å prioritere egen helse og gå ned i vekt på en sunn måte med mål om varig endring, framfor å prioritere noe så flåsete og unødvendig som å passe inn i et klesplagg på en dato. Kanskje det å ikke komme seg inn i bunaden på 17. mai er akkurat den "wake up call"-en du trenger for å få det til.

Anonymkode: c3ac4...bfa

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Ned to-ish kg i uken…? 😳

Anonymkode: c7d93...06a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo.

Anonymkode: 3a483...083

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du venta til nå med å ta tak?

Anonymkode: d0a18...3d5

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her er det bare ett riktig svar: Jeg vil virkelig råde deg til å prioritere egen helse og gå ned i vekt på en sunn måte med mål om varig endring, framfor å prioritere noe så flåsete og unødvendig som å passe inn i et klesplagg på en dato. Kanskje det å ikke komme seg inn i bunaden på 17. mai er akkurat den "wake up call"-en du trenger for å få det til.

Anonymkode: c3ac4...bfa

Håper du føler deg bra som sparker en som ligger nede, med din bedrevitende og nedlatende kommentar.
Jeg skriver jo i hovedinnlegget at jeg skal prioritere egen helse. Sitat: «&laquoOg  skal jeg etter 17.mai bruke året fornuftig for å ikke stå ikke samme problem neste år. Og jeg skal ikke sy ut bunaden fordi det er ikke sunt å være overvektig så jeg vil ned til normalvekta som jeg har hatt tidligere.»

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bunaden var trang da du veide 86kg, dvs 8 kg ned på fire uker. Det finnes ingen fornuftig måte å gjøre det på, og de første kg er for det meste vann, tar lenger tid før fettet forsvinner. 

Anonymkode: fbb9d...832

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bunaden var trang da du veide 86kg, dvs 8 kg ned på fire uker. Det finnes ingen fornuftig måte å gjøre det på, og de første kg er for det meste vann, tar lenger tid før fettet forsvinner. 

Har lagt på meg i påsken så håper på at noe av vekten nå går raskere av og er pga spist annerledes enn sunt. 

Skrevet

Trur det vil holde hardt, gitt... Men elles: dropp bh, brysta vil lettare akseptere stram bunad uten bh. Mor mi hadde store problem med å få Sunnmørsbunaden til å passe eit par år. Ho sydde den igjen framme etter at ho hadde skvisa seg inn😂

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har lagt på meg i påsken så håper på at noe av vekten nå går raskere av og er pga spist annerledes enn sunt. 

Det er mye som tilsier at du allerede har et usunt forhold til mat, en beinhard diett vil ikke hjelpe på sikt, og mest sannsynlig ikke hjelpe innen 17. mai. Du vil få flere anledninger til å bruke bunaden din. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Fjaselina skrev (1 minutt siden):

Trur det vil holde hardt, gitt... Men elles: dropp bh, brysta vil lettare akseptere stram bunad uten bh. Mor mi hadde store problem med å få Sunnmørsbunaden til å passe eit par år. Ho sydde den igjen framme etter at ho hadde skvisa seg inn😂

Droppe bh var faktisk et godt tips! Litt skeptisk for jeg er «bh-menneske» og liker ikke gå uten. Men det skal jeg absolutt prøve. Og å sy et par sting der det spriker når man har tatt på var også lurt. Takk!
Har moren din noen tips om midjen/forkle også?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man legger ikke på seg så raskt, så det er en dårlig unnskyldning.

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei men gud, bare sy ut bunaden din. Så får du heller fokusere på å gå ned frem til neste 17. mai og sy den inn igjen da. Det går helt fint.

Anonymkode: 0191f...1bb

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei men gud, bare sy ut bunaden din. Så får du heller fokusere på å gå ned frem til neste 17. mai og sy den inn igjen da. Det går helt fint.

Alt for sent å få den sydd ut til årets 17.mai. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Gjest selkie
Skrevet

Om du faster kan du klare å gå ned kanskje 8 kg, men herregud det er ikke verdt å PINE kropp og sjel i 1 mnd kun for å skvise seg inn i bunaden for 1 dag. Kjøp deg en fin kjole og legg heller en masterplan for å bruke sommeren og høsten på å få kroppen i form igjen :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man legger ikke på seg så raskt, så det er en dårlig unnskyldning.

I andre tråder så sier kommentaren at man kan gå opp mye på en uke som ikke er fett. Jeg har lagt på meg i påsken, så da håper jeg at de kg sitter litt lettere å få av igjen nå når hverdagen er i gang og fokus på kalorier/trening. 
Kommentar her (ikke min tråd): Du tror ikke seriøst at du har lagt på deg 3kg fett på en uke

AnonymBruker
Skrevet

Er nok lettere å bytte til en større bunad. Selg den du har og kjøp en større. Å ekstremslanke seg et par uker før 17.mai er ingen varig løsning.

Anonymkode: d0299...646

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Alt for sent å få den sydd ut til årets 17.mai. 

Kommer helt an på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...