Gå til innhold

Får ikke kontakt med kjæresten, ringe naboen hans så seint på kvelden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Åj, dette hadde jeg ikke bekymret meg for i mitt forhold, i alle fall. Her hadde jeg bare tenkt at han sikkert hadde sovnet, eller hatt tlf på lydløst og liggende et stykke borte på lading, eller at han kanskje fikk spontanbesøk og at de sitter og prater.. Bor du langt unna? Jeg hadde ikke kontaktet naboen for dette, altså.. Guri mamma så kleint hvis kjæresten min gjorde det, kontaktet naboen midt på natten fordi han ikke hadde hørt fra meg på 4 timer, huff så fælt for en nabo å måtte ringe på, og så flaut for meg å måtte åpne… 

Anonymkode: 411ca...6d4

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har hørt fra han i 18-19-tiden. Hva er du redd for skal ha skjedd? 

Anonymkode: cab22...3a0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åj, dette hadde jeg ikke bekymret meg for i mitt forhold, i alle fall. Her hadde jeg bare tenkt at han sikkert hadde sovnet, eller hatt tlf på lydløst og liggende et stykke borte på lading, eller at han kanskje fikk spontanbesøk og at de sitter og prater.. Bor du langt unna? Jeg hadde ikke kontaktet naboen for dette, altså.. Guri mamma så kleint hvis kjæresten min gjorde det, kontaktet naboen midt på natten fordi han ikke hadde hørt fra meg på 4 timer, huff så fælt for en nabo å måtte ringe på, og så flaut for meg å måtte åpne… 

Anonymkode: 411ca...6d4

Ja det er jo derfor jeg ikke har gjort det enda. Vil ikke virke hysterisk og masete 

Anonymkode: ebc30...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår heller ikke hva du er redd for skal ha skjedd, Ts?

Om du vil ringe noen, så må det være hans kompis eller bror - ikke bland naboen inn i dette, så lenge du ikke har reell grunn til å være bekymret for hans helse.

Har han større helserisikoer, eller er det bare at han ikke har svart på få timer som gjør at du bekymrer deg?

Tror du også bør vurdere om avstandsforhold er noe for deg når du reagerer så sterkt på at han ikke svarer på få timer.

Anonymkode: 9c7ce...7f3

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har hørt fra han i 18-19-tiden. Hva er du redd for skal ha skjedd? 

Anonymkode: cab22...3a0

Skada seg, besvimt, illebefinnende eller noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre han har en historikk med sykdom, noe psykisk e.l. som gjør at han kan ha blitt dårlig eller være i stand til å skade seg selv på noe vis, så synes jeg det er hysterisk å begynne å bli overbekymret nå. Han har vel sovnet på sofaen da. Mobilladeren virker ikke og han er tom for lading. Fått besøk av en kompis og glemt unna tiden. Telefonen ble ødelagt på noe vis (og han ikke har pc, iPad e.l tilgjengelig). Falt inn i sin egen verden med serietitting.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår heller ikke hva du er redd for skal ha skjedd, Ts?

Om du vil ringe noen, så må det være hans kompis eller bror - ikke bland naboen inn i dette, så lenge du ikke har reell grunn til å være bekymret for hans helse.

Har han større helserisikoer, eller er det bare at han ikke har svart på få timer som gjør at du bekymrer deg?

Tror du også bør vurdere om avstandsforhold er noe for deg når du reagerer så sterkt på at han ikke svarer på få timer.

Anonymkode: 9c7ce...7f3

Du har rett i det, at jeg reagerer for sterkt. Dette har ikke skjedd før. Vært sammen i et år. Jeg har nok litt snev av angst i slike situasjoner, men det er fordi jeg er så innmari glad i han. Så det er vanskelig å ikke bekymre seg 

• Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det noen grunn til at dette kan ha skjedd ha, utover at et kan skje med absolutt alle, når som helst?

Hvis du absolutt trenger at noen sjekker om han har det bra, ville jeg kontaktet en venn av ham,

Anonymkode: ad0cb...1c4

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor godt kjenner du naboen?

Du bør kjenne naboen svært godt før du ringer kjempesent på kvelden, på helligdager, bare fordi du ikke har hørt fra kjæresten på noen timer... Du er helt sikker på at naboen pleier være hjemme i påska? Du er helt sikker på at naboen ikke legger seg før midnatt?

Hvis du er så bekymret for at han kan ha skadet seg, så ringer du 113.

Anonymkode: ed096...a30

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Logisk sett vil han i så fall ikke svare naboen heller...skal naboen bryte seg inn i boligen da? Ringe politiet? Hva ser du for deg at skjer? Folk sover normalt på denne tida av døgnet....

Anonymkode: f9365...fb9

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke naboen så veldig godt. 

Takk for mange svar. Skal prøve å sove nå, og legge vekk bekymringene litt. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Logisk sett vil han i så fall ikke svare naboen heller...skal naboen bryte seg inn i boligen da? Ringe politiet? Hva ser du for deg at skjer? Folk sover normalt på denne tida av døgnet....

Anonymkode: f9365...fb9

Naboen har tilgang/mulighet til å ta seg inn i leiligheten. Derfor jeg tenkte på naboen som et alternativ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han har lagt seg. Er du oppriktig bekymret hadde du ringt ambulansen og ikke spurt her hva du skal gjøre.

Anonymkode: 5fb72...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at tankene har løpt løpsk her, og det er jo ubehagelig. Blir neppe mer behagelig gjennom natten heller hvis du ikke hører noe. Men det å kontakte en nabo for å be vedkommende sjekke, kun fordi du ikke har hørt fra typen på fire-fem timer, er virkelig altfor ekstremt. 

ikke at naboen kan gjøre særlig heller annet enn å banke på. Bryte seg inn? Få politiet til å bryte seg inn fordi en fyr ikke har vært tilgjengelig fra kl. 19 til midnatt en gang i påsken? 

Etter all verdens sannsynlighet er alt ok. Er det ikke ok vil ikke naboen finne ut av det. Det klart mest sannsynlige er bare at du faller solid i aktelse hos både type og nabo. 

Anonymkode: 66e90...9e8

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hadde også vært utrolig kleint å være naboen som mottar en sånn telefon. 

Ja, du overreagerer litt nå ts. Men akkurat det her jeg siterte er jeg faktisk ikke enig i. Om noen hadde ringt meg og spurt om jeg kunne sjekke til/ringe på hos naboen hadde jeg kjent det som alt annet enn kleint. Det er noen som er såpass bekymret for et annet menneske at de kontakter den som har mulighet til å springe over for å sjekke - selvfølgelig hadde jeg gjort det ❤️ det kan være illebefinnende, sykdom eller enda mer tragisk. Vet ikke hvor kleint du hadde kjent deg dagen etter og politi eller andre står på døra di og spørr når du så vedkommende sist, og da må svare at du fikk en  henvendelse fra pårørende kvelden før og at det rett og slett var for flaut til å svare på.

Det sagt ts så har han nok sikkert bare sovnet eller noe sånt. Legg deg til å sove du også så hører du nok fra ham i morgen tidlig :)

Anonymkode: e9d7f...141

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har naboen med dette å gjøre? Hvorfor ikke ringe Orkla eller en skipskaptein?

Anonymkode: 90905...1d3

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Har ikke fått kontakt på 4-5 timer. Uvanlig til å være han. Ringt et par ganger og sendt et par meldinger. Ingen livstegn. Er jeg hysterisk som ringer naboen så seint på kvelden? 

Hender han sovner på sofaen på kvelden, men han har alltid lyd på tlf. Har ikke hørt fra han siden 18,19 tiden i kveld. Hva skal jeg gjøre? 

Kanskje han er opptatt.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at hadde min mann plutselig vært utilgjengelig, så hadde jeg blitt bekymret. Det går aldri lang tid uten at det er en eller annen kontakt mellom oss, og han hadde aldri latt være å gi et eller annet livstegn fra seg, og da hadde jeg blitt bekymret. Dette går begge veier, bare for å ha sagt det. 

Jeg, eller han, er langt ifra hysteriske pga det. For det er slik det er mellom oss.

Anonymkode: 7cd0a...25a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo ikke kontrollerende hvis dette er helt utenfor det som er normalt for de? Herregud må folk rulle inn😂 Noen kjærestepar er veldig nære i kontakt. Hadde jeg og kjæresten gått en hel kveld uten livstegn så er det VELDIG uvanlig for oss. Det vil ikke si det er det i andre forhold men for oss så er det slik. Og vi begge hadde blitt bekymret. Folk er så kjappe på å dømme på grunnlag av tre setninger på ett forum. 

Anonymkode: d4312...294

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått kontakt nå. Han hadde bare glemt telefonen hjemme, mens han var ute. Føler meg rimelig dum nå, men jaja. Bra jeg ikke satte hele verden i bevegelse... takket være dere det. 

• Liker 6
  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...